Toamna se numara magazinele

Postat la 03 aprilie 2006 2 afişări

95 de milioane de euro - aceasta este valoarea investitiilor din retail finalizate in aceasta toamna.

95 de milioane de euro - aceasta este valoarea investitiilor din retail finalizate in aceasta toamna.

Suma investitiilor facute in aceasta toamna e un record pe piata romaneasca - in nici un alt sezon nu s-au mai deschis atat de multe centre comerciale: Plaza Romania (45 de milioane de euro), Carrefour Brasov (20 de milioane de euro), Metro Brasov (15 milioane de euro), Bricostore Orhideea (10 milioane de euro, plus 8 milioane de euro investitia din Media Galaxy). Fiecare dintre aceste inaugurari are specificul ei. Plaza Romania, cu o suprafata de 100.000 mp, nu este numai cel mai mare mall din tara, dar a reunit si cele mai mari investitii. Chiar daca nu au vrut sa dezvaluie locatia urmatorului mall, reprezentantii Anchor Group au recunoscut ca planurile de dezvoltare sunt ambitioase in continuare.

Pe de alta parte, deschiderea hipermarketului de la Brasov reprezinta primul pas facut de Carrefour in provincie. Mai mult, este primul magazin de acest tip in afara Bucurestiului. Si cu cele patru magazine pe care le are acum in portofoliu, retailerul francez planuieste ca pana in 2010 sa inaugureze cate doua pe an.

Deschiderea celui de-al treilea Bricostore a adus pe piata un nou concept: acela de spatiu in care cumparatorul poate gasi tot ce are nevoie pentru amenajarea casei. Specializat in articole de bricolaj, Bricostore Orhideea este realizat in colaborare cu Media Galaxy, un electrocomplex care ofera produse electrocasnice, electronice, IT, telefonie si multimedia. Ritmul de dezvoltare al retelei Bricostore prevede, dupa spusele lui Philippe Bresson, deschiderea a inca doua magazine in 2005: unul la Brasov si unul la Ploiesti.  Metro, la randul sau, parea sa-si fi incheiat expansiunea o data cu deschiderea celui de-al 19 magazin. Dar iata ca prin deschiderea celui de-al doilea magazin la Brasov a trecut intr-o noua etapa. In plus, nu trebuie sa uitam ca retailerul german are si alte formate de magazine in portofoliu, pe care nu le-a adus, inca, in Romania. Doar Praktiker, divizia de bricolaj a grupului, mai este prezenta pe piata din Romania, cu sase magazine.

La randul sau, Selgros, concurentul principal al Metro, vrea sa mai deschida cel putin opt magazine, urmand sa ajunga la 15. Cora, care este la primii pasi pe piata autohtona, are acum un singur magazin, dar mai deschide altul la anul, tot in Capitala.

Grupul german Tengelmann va deschide in primavara anului viitor primele 15-20 de magazine ale sale din Romania, in Bucuresti si in alte mari orase din tara, dupa cum a anuntat Agentia Romana pentru Investitii Straine (ARIS). Magazinele de pe piata romaneasca vor fi de tip discounter (cu preturi reduse si un sortiment limitat de produse) si vor fi operate de compania Plus Discount, sub brandul Plus.

Grupul german va ajunge in urmatorii cinci ani la 120 de magazine in toate orasele cu peste 40.000 de locuitori din Romania, investitia totala urmand a fi situata la 200 de milioane de euro. Dar si alti jucatori vor aborda piata romaneasca: Penny Market, MiniMAX Discount si-au anuntat deja intentia de a deschide magazine in Romania. Si Kaufland, din grupul Schwarz Group, are planuri mari: in primavara viitoare vrea sa deschida portile unui numar de 10 pana la 20 de magazine in toata tara.

Pana si retailerii regionali isi indreapta ochii catre Romania. Cum este cazul Hyper Maxima, care insa nu a comentat oficial interesul sau pentru aceasta tara, pana la ora inchiderii editiei, dar face recrutari de personal. Hyper Maxima face parte din VP Market Group, cea mai mare retea de comert en-detail din zona baltica, care detine 268 de magazine in mai multe formate si o retea de 193 de farmacii. Pana acum, grupul de origine lituaniana este prezent in Lituania, Letonia, Estonia si Polonia.

Comparat cu marii jucatori internationali - ca Metro, Carrefour, sau Rewe -, VP Market Group este un retailer mic. Si daca pana si un jucator mic este interesat de afaceri aici, iata un argument in plus pentru ca cei mari sa-si faca planurile cu Romania pe lista. Concluzia este ca piata are un mare potential. Pentru ca formele moderne de comert, adica hipermarketurile (Cora sau Carrefour), supermarketurile (ca Artima, Mega Image sau Gima), cash & carry (Metro sau Selgros) detin doar 20% din totalul pietei. Deci loc de dezvoltare este suficient.

Si daca aceasta toamna a fost un record prin finalizarea investitiilor de aproape 100 de milioane in retail, in viitorul foarte apropiat acesta va fi ritmul normal de dezvoltare - de ce nu? - in fiecare trimestru.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Toamna se numara magazinele
/opinii/toamna-se-numara-magazinele-979578
979578
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.