Teodora Brânzoi, specialist marketing: Tendinţe şi principii din marketing digital în şapte proverbe şi expresii populare

Postat la 18 iulie 2023 258 afişări

Teodora Brânzoi, specialist marketing: Tendinţe şi principii din marketing digital în şapte proverbe şi expresii populare

...pentru că prin cuvinte simple şi idei moştenite cred cu tărie că putem înţelege mai bine ceea ce ne înconjoară. Putem găsi sens şi idei valoroase în înţelepciunea populară chiar şi pentru un domeniu atât de recent precum marketingul digital.  

1. Nu aduce anul ce aduce ceasul. Probabil cuvântul cheie care a stat pe buzele şi în vârfurile degetelor tuturor începând cu finalul anului 2022 este ChatGPT. Majoritatea liderilor şi formatorilor de opinie din domeniu au abordat acest subiect. Pe scurt, noutăţile care apar ne pot schimba radical modul de lucru şi de gândire în viaţa profesională. Într-adevăr la aceste tehnologii se lucrează de ani de zile, însă evoluţia incredibil de alertă avută de adoptarea inteligenţei artificiale mă determină să cred că trăim o adevărată revoluţie şi că schimbarea trebuie cel puţin înţeleasă şi apoi îmbrăţişată.

2.La pomul lăudat să nu mergi cu sacul! Nu toate segmentele de clienţi sau de piaţă care sunt profitabile vor fi aşa pe termen lung. Dacă ai curaj să devii tu „pomul lăudat” şi să testezi noi tehnici şi canale de digital marketing, atunci, cu riscurile aferente, ai şanse să fii profitabil. Am în minte cu aceste idei cât de simplu era în urmă cu 10 ani să câştigi notorietate folosind reţeaua de socializare Facebook. Odată cu creşterea procentului din buget alocat de marii clienţi de publicitate pentru social media, şansele companiilor mici s-au redus. Inovaţia şi curajul pot fi armele de luptă pentru un start-up ambiţios.

3.  Mai mare daraua decât ocaua. Merită sau nu merită investiţia? Depinde cum previzionezi atât construcţia brandului cât şi întâmpinarea interesului de căutare pentru produsele şi serviciile tale. Poţi alege să testezi şi să măsori, având ca obiectiv un echilibru între branding şi vânzări pe termen scurt sau mediu. Important este să măsori. Şi să corelezi datele din contoarele de trafic digitale cu cele din contabilitate. Apoi să extragi concluzii şi să iei decizii.

4.  Buturuga mică răstoarnă carul mare. Dimensiunea unei afaceri din punctul de vedere al realizărilor financiare şi dimensiunea ei în mediul online nu se suprapun. O companie lider de piaţă în domeniu poate fi atacabilă în poziţia oferită de motoarele de căutare prin simplul fapt că un antreprenor abil a valorificat anumite oportunităţi. Dacă ai în grijă un brand puternic sau lucrezi să construieşti unul, fii atent la toate căile prin care clienţii pot ajunge la tine sau prin care le poate fi influenţată imaginea despre brandul tău. 


Nu toate segmentele de clienţi sau de piaţă care sunt profitabile vor fi aşa pe termen lung. Dacă ai curaj să devii tu „pomul lăudat” şi să testezi noi tehnici şi canale de digital marketing, atunci, cu riscurile aferente, ai şanse să fii profitabil.


5. Câte bordeie, ATÂTEA OBICEIE.

Personalizarea poate contribui la o experienţă complexă a clienţilor. Nu toate regulile şi principiile se aplică 100% în toate afacerile şi organizaţiile. Fiecare strategie de marketing digital, deşi aparent simplu de construit pe anumite tipare şi reguli, vine cu aspectele specifice care ţin de aspecte precum: tiparul de client, gama de produse şi servicii, localizare, cultură organizaţională, viziunea de business şi aşa mai departe.

6. Omul sfinţeşte locul. Oricât de mult cred în puterea tehnologiei de a ne face vieţile profesionale şi personale mai uşoare şi mai eficiente, sunt situaţii în care amprenta umană este de neînlocuit. În special când vine vorba despre emoţii şi despre empatie. Fii atent, aşadar, la oamenii pe care ii alegi să facă parte din echipa ta şi cum construieşti alături de ei. În digital marketing ai nevoie să fii pasionat şi să fii permanent atent şi deschis la noutăţi.

7. Vorba dulce mult aduce. Oricât de bine funcţionează un website şi oricât de lin este un proces de căutare de informaţii şi de achiziţie, fii atent la cine şi cum răspunde la telefon clienţilor tăi. Mă inspiră în activitatea mea de om de relaţii cu clienţii (corporaţii şi antreprenori) profesioniştii din industria ospitalităţii. Dacă oferi un serviciu îmbracă-l într-un raport corect calitate-preţ şi însoţeşte-l cu un zâmbet amabil.

Multe principii de afaceri, implicit de digital marketing sunt logice şi sunt dozate cu mult bun simţ. Odată ce sunt înţelese apar cu siguranţă noi provocări. Un pic de descreţire a frunţilor am vrut să aduc prin această selecţie însoţită de mici argumente. Şi mi-ar plăcea tare mult să aflu ce alte expresii sau proverbe v-au venit în minte în diverse situaţii de afaceri cu care v-aţi confruntat până acum. Pentru că, parafrazându-l pe Albert Einstein, doar putând explica unui copil ceea ce facem avem certitudinea că noi am înţeles.   

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Opinie,
marketing,
brand,
lideri

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.