300. Povestea, nu filmul

Postat la 18 octombrie 2010 41 afişări

Va provoc la un exercitiu de sinceritate. Luati o coala alba, indoiti-o pe jumatate, apoi inca o data pe jumatate si, dupa ce acest exercitiu v-a distras atentia de la orice alta preocupare, ganditi-va la ceea ce vi s-a intamplat in ultimii sase ani. Care sunt primele cinci lucruri care va vin in minte?

Pun pariu ca cel putin trei dintre ele sunt de bine si probabil ca cele mai multe se leaga de familie si de cei dragi. Sigur ati avut si un regret, cel mai probabil legat de criza asta nenorocita care v-a cam luat prin surprindere si v-a afectat intr-un mod in care nu ati fi banuit ca se poate. Chiar si asa, inseamna ca bilantul ultimilor sase ani, adica ai maririi si decaderii economice a Romaniei, este pozitiv.

Aceasta este, pe scurt, si povestea ultimilor sase ani, vazuta in cele 300 de editii ale BUSINESS Magazin, o revista aparuta intr-un moment in care termeni precum "business" sau "profit" erau sinonime pentru cei mai multi dintre romani cu "spaga" sau "smecherie", iar "piata" nu avea alt inteles in afara celei de piata agroalimentara.

Am avut in acest rastimp povesti despre succes, despre esecuri, falimente, restructurari, divorturi (in afaceri sau in viata de zi cu zi), discutii despre strategii, topuri si evenimente. Imobiliare, bursa, credite si, bineinteles, criza. Dar ceea ce este mai important este ca toate aceste subiecte au fost dezvoltate prin POVESTI.

A fost misiunea BUSINESS Magazin de la bun inceput, aceea de a scrie POVESTI pentru toti cei care nu se multumesc cu cifre seci si interpretari banale. POVESTI pentru cei care vor sa inteleaga mai mult din ceea ce se intampla in jurul lor si care aveau, astfel, puterea de a decide in cunostinta de cauza.

O poveste despre primul miliardar al Romaniei sau una in care sunt explicate implicatiile diferitelor scenarii de curs valutar intereseaza deopotriva un bancher sau un profesor de sociologie, dupa cum povestea impactului economic al numarului tot mai mare de nasteri intereseaza la fel de mult un antreprenor, dar si un analist de credite aflat in fata unui business-plan al unui comerciant de haine pentru copii. La fel de important, o discutie intre manageri, antreprenori, consultanti si sociologi, precum cele din cadrul CLUBULUI BUSINESS Magazin, prezentat pe larg in cele 300 de editii de pana acum ale revistei, pot genera idei care se pot transforma in afaceri de succes sau pun bazele unor parteneriate pe cat de neasteptate, pe atat de profitabile.

Pentru ca, dupa cum spune George Akerlof, creatorul celebrei "Carti de povesti a unui economist" si al "Spiritelor Animale", "mintea omeneasca este obisnuita sa gandeasca in termeni de povestiri, secvente de evenimente cu o logica interna si o dinamica ce apare ca un tot unitar. In schimb, o buna parte din motivatia umana vine si din trairea unei povesti a vietii noastre, o poveste pe care ne-o spunem noua insine si care creeaza un cadru motivational. Daca nu ar exista astfel de povesti, viata ar putea fi doar o insiruire de nimicuri. Acelasi lucru este adevarat si in privinta increderii intr-o natiune, o firma sau o institutie. Marii lideri sunt in primul rand creatori de povesti".

In aceste conditii, am decis de anul acesta sa ducem mai departe ideea povestilor de business, prin intalniri in care cei mai importanti manageri din Romania isi impartasesc experienta, trairile, emotiile si, mai ales, invatamintele. Botezat MEET THE CEO, proiectul i-a avut pana acum ca participanti pe Mariana Gheorghe (sefa Petrom), Liliana Solomon (Vodafone Romania), Misu Negritoiu (ING Bank Romania), Saduokhas Meraliyev (Rompetrol), Yorgos Ioannidis (Romtelecom), Radu Ghetea (CEC Bank), Dusan Wilms (Metro Cash & Carry Romania) si Jérôme Olive (Dacia), alti manageri de companii cu afaceri de miliarde de euro fiind deja pe lista unor evenimente viitoare.

Daca pana cum v-am vorbit despre plusurile BUSINESS Magazin in ultimii sase ani, voi fi sincer, asa cum spuneam la inceputul editorialului, si voi vorbi si despre neimpliniri.

Probabil ca cel mai mare regret al nostru, ca pentru intreaga presa economica din Romania, este cel legat de faptul ca nici la sase ani de la aparitia noastra pe piata si la peste 20 de ani de la revolutie nu gasim in randul administratiei de stat oameni cu care sa putem discuta aplicat. Care sa inteleaga ce se intampla cu ei/cu noi si care, vorba lui Akerlof, sa creeze povesti pentru intreaga natiune.

Intrebarea pe care o adresa unul dintre cei mai cunoscuti publicitari managerilor de la inceputul seriei MEET THE CEO este in aceste conditii cum nu se poate mai legitima: "Ati condus firme cu mii si zeci de mii de angajati. Ce ati zice sa conduceti o firma care are peste 20 de milioane?".

Daca acest lucru se va intampla sau nu in urmatorii sase ani, veti citi cu siguranta intr-o poveste in BUSINESS Magazin. Sper insa, pentru noi toti, ca aceasta poveste sa aiba happy-end.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
opinii,
Ionut Bonoiu,
300,
editii,
BUSINESS Magazin
/opinii/300-povestea-nu-filmul-7481965
7481965
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.