Succese animate

Postat la 21 martie 2007 1 afişăre

Fara niciun dubiu, 2006 a fost anul filmelor de animatie, iar 2007 se anunta inca de la inceput promitator. Pornind sub auspiciile favorabile ale Oscarului pentru cel mai bun film de animatie castigat de tragicomedia Happy Feet, trecand prin mai british-ul Flushed Away si continuand cu premierele anuntate cu surle si trambite pentru aceasta vara, filmele de animatie revin in forta, spre deliciul celor mari(si nu numai).

Fara niciun dubiu, 2006 a fost anul filmelor de animatie, iar 2007 se anunta inca de la inceput promitator. Pornind sub auspiciile favorabile ale Oscarului  pentru cel mai bun film de animatie castigat de tragicomedia Happy Feet, trecand prin mai british-ul Flushed Away si continuand cu premierele anuntate cu surle si trambite pentru aceasta vara, filmele de animatie revin in forta, spre deliciul celor mari (si nu numai).

 

Producatorii de la Hollywood si-au ascultat instinctul. Si bine au facut. Dupa o fluctuatie destul de slaba prin anii ‘96-2000, urmata de un avant confirmat in 2001 (Monsters Inc) si 2004 (Shreck), in Top Ten-ul celor mai bine vandute filme din 2006 se regasesc doua productii de animatie care au umplut salile de cinematograf europene si americane. Totul a inceput in 2001 cu povestea delicioasa a celor de Monster's Inc (mai tineti minte fabrica de mici monstri care tulbura visele copiilor cuminti?). Iar Shreck a dat lovitura. Atat la box office, cat si in imaginatia celor pentru care povestea monstrului verde cu suflet de inger intruchipeaza mai mult decat un personaj amuzant care nu se jeneaza sa ragaie de fata cu iubita lui. Cu un sequel anuntat pentru 2007, Shreck confirma acest trend in plina ascensiune si asteptat cu sufletul la gura de toti cei pasionati de atmosfera specifica genului.

 

Caci principalul motiv pentru care Hollywoodul a mizat pe acest format este interactiunea pozitiva creata in randul spectatorilor si fascinatia pe care orice forma de animatie, de la filme la benzi desenate, o trezeste cu ajutorul unor personaje pline de farmec si umor, dialoguri spumoase si scenarii aventuroase, dar pline de temperament. Consumatorul de desene animate, fie ca are 3 sau 45 de ani, nu si-a pierdut inocenta si increderea de  a visa cu ochii deschisi, de a lua parte la aventuri punctate mereu de incercari si obstacole imprevizibile, de  a calatori pe taramuri fascinante populate de personaje supranaturale. Dar mai ales unde totul este posibil. Adaugati la aceasta reteta o coloana sonora de exceptie si un design spectaculos, pentru ca universul mirific al copilariei sa nu te plictiseasca niciodata si sa-si castige cat mai multi fani in sala de cinematograf.

 

Oscarul din acest an a readus in atentia iubitorilor de pelicule de animatie un "issue" indelung disputat: artistic versus comercial. Batalia cea mare la aceasta sectiune s-a dat intre doua filme speciale, dintre care insa a castigat cel mai spectaculos, dar mai comercial si pe gustul americanilor (no surprise there, deh, e Oscarul lor, la urma urmei). Happy Feet, aventura timidului, dar incapatanatului Mumble, lipsit de voce, dar animat de curaj, care isi descopera in final "cantecul inimii", a avut castig de cauza in fata mult mai cinicului si anticomicului Cars. Amandoua combina acelasi mesaj al valorilor pierdute si redescoperite prin curaj si ambitie, aceeasi reteta cu ton pozitiv, dar care nu te suprasatureaza cu chestii "vesele" si multa muzica (Happy Feet putand sa concureze oricand la categoria Best Musical, si chiar sa castige). Departe insa de preferintele romanilor din 2006, pentru care Ice age, The incredibles si Over the hedge au fost mult mai aproape de scenariul amuzant, neplictisitor si comod si, poate, usor necomercial.

 

Oricum, filmele de animatie raman genul cel mai disputat, varianta fericita de a transmite un mesaj mai mult decat pozitiv si aspirational, chiar daca realizat cu resurse impresionante. Asigurandu-si un public fidel, de duminica, amator de filme de familie, comode si savuroase, filmele de animatie au in fata lor un drum garantat succesului. Reteta e simpla, iar amatorii de divertisment inocent si neatins de marketingul invaziv din "Cetatea filmului"  vor fi gata mereu sa aleaga o veverita isterica si aflata in bucluc in dezavantajul unei teorii conspirationiste.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Succese animate
/media-marketing/succese-animate-1008604
1008604
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.