Mergeti la cinema?

Postat la 28 iunie 2010 21 afişări

In ultimii ani s-au produs schimbari majore pe piata cinematografelor din Romania - numarul lor s-a redus la jumatate, iar pretul biletelor aproape s-a triplat. Mersul la cinema a recastigat spectaculos teren in conditii de criza, iar tehnologia 3D nu face decat sa potenteze si mai spectaculos aceasta tendinta.

"Acum merg la cinema doar ca sa vad filme 3D", spune Ana Dragoi, proaspat absolventa a Academiei de Studii Economice din Bucuresti. Tanara, care in primii doi ani de facultate mergea de aproximativ trei, patru ori pe luna la cinema, prefera acum sa vada filmele 2D acasa. "Nu-mi mai permit sa aloc o suma de bani pentru un film pe care pot sa-l vad si acasa, chiar daca ecranul este mai mic. Cu banii pe care i-as fi dat pe filmele clasice, mai bine merg si vad un film 3D."

Despre ce filme anume e vorba? "Romanii au preferat intotdeauna comediile si filmele de actiune", afirma Corina Gonteanu, director de marketing al Cinema City Romania. Acum, indiferent de genul peliculei, cele mai atractive sunt filmele 3D. In schimb, Raluca Moroianu, director de marketing la divizia de distributie - entertainment MediaPro, este de parere ca in ultima perioada, preferintele publicului s-au schimbat - daca pana de curand pe primul loc se situau comediile, acum se cere cel mai mult genul fantastic. "Iar daca filmul respectiv este si in format 3D, numarul clientilor creste in consecinta."

Primele trei pozitii in topul celor mai de succes filme din acest an sunt ocupate de productii 3D. "Avatar 3D", "Clash of the Titans" si "Alice in Wonderland" au fost cele mai vandute in primul semestru, potrivit datelor disponibile. Cele trei filme fantastice sunt urmate de "Sherlock Holmes", comedia "The Bounty Hunter" si blockbusterul "Robin Hood". In acelasi clasament se afla si "Shutter Island", "Sex and the City 2", "Hot Tub Time Machine" si comedia cu veverite, "Alvin and the Chipmunks II".

Chiar daca anul trecut si primele luni din 2010 au stat sub semnul filmelor 3D, filmele clasice nu au fost uitate. Atunci cand spectatorul are la dispozitie si varianta 3D, si varianta 2D, va alege 3D, insa in afara de imagine si tehnica va conta intotdeauna calitatea filmului si a prestatiei actoricesti. "Este foarte adevarat ca exista o atractie foarte mare si in permanenta crestere in ceea ce priveste filmele 3D gratie efectelor speciale, dar nu se poate spune ca filmele clasice isi pierd spectatorii", conchide Moroianu. Dimpotriva, afirma ea, romanii merg cu mare placere la productii clasice, daca regasesc regizori si actori consacrati si pe care ii apreciaza.

Anul trecut, cele 74 de cinematografe din tara au atras un total de 5,3 milioane de spectatori, potrivit datelor furnizate de Centrul National al Cinematografiei (CNC). Acum sase ani erau 155 de cinematografe si aproximativ patru milioane de spectatori. Fata de reteaua omniprezenta de cinematografe cu un singur ecran cu care eram obisnuiti inainte de 1990, numarul de sali in afara Bucurestiului a scazut dramatic dupa 1990. In anumite orase, inainte de deschiderea multiplexurilor se inregistrau 10.000-15.000 de spectatori pe an, cifre pe care un multiplex modern le inregistreaza uneori intr-o singura saptamana.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
media,
cinematograf,
/media-marketing/mergeti-la-cinema-6447022
6447022
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.