În vremurile bune vindea de un milion de euro şi se mândrea că are magazinele Hugo Boss. Acum a pus lacătul pe uşă

Autor: Ioana Matei Postat la 30 ianuarie 2014 4819 afişări

Andrei Alecu, unul dintre deţinătorii francizei Hugo Boss, cu două magazine în Bucureşti şi Constanţa, a închis afacerea cu haine şi încălţăminte de lux, ca urmare a scăderii vânzărilor.

Brandul de lux Hugo Boss, adus pe piaţa locală în franciză de doi antreprenori locali, va închide până la finalul lunii cele două magazine monobrand pe care le deţine. Cei doi francizaţi - Andrei Alecu şi Adrian Matei - au decis să nu prelungească franciza după ce în fiecare din ultimii doi ani vânzările au scăzut cu 10%.

„Contractul cu cei de la Hugo Boss a expirat şi am decis să nu îl reînnoim din două motive. În primul rând dacă luam decizia reînnoirii, cei de la Hugo Boss ne cereau să remodelăm magazinele, iar pentru acest proces era necesară o investiţie de circa 800.000 de euro. În al doilea rând, vânzările au început din 2011 să scadă, declinul fiind de 10% pe an“, spune Alecu. 

Andrei Alecu a condus timp de  trei ani împreună cu asociatul său, Adrian Matei, franciza Future Fashion International, care are două magazine Hugo Boss la Constanţa şi Bucureşti. Cei doi, prieteni de aproape zece ani, erau acţionari cu cote egale ai companiei ce deţine franciza brandului de lux. Faptul că banii nu se fac uşor a fost învăţat de Andrei Alecu de la tatăl lui, Marian Alecu, omul care a fost la cârma McDonald’s România timp de 12 ani. El îşi îndruma fiul să muncească în restaurantele McDonald’s în perioada în care el era la liceu. Alecu îşi aminteşte că la Neptun a lucrat „incognito„ şi a ajuns să lege prietenii cu colegii de la restaurant care s-au stricat după o vizită a tatălui. „După ce au văzut că îl pup pe şeful McDonald’s România, nimeni nu a mai vorbit cu mine„. La terminarea liceului, Alecu a plecat să studieze management şi business la Viena, în cadrul universităţii americane Webster. Apoi s-a întors în ţară: „Nu găseam niciun motiv să rămân acolo şi voiam să revin cât mai repede„. Se gândise să cumpere un magazin Hugo Boss, care exista deja pe piaţa locală într-un magazin de pe Calea Victoriei prin Papilon Beauty Fashion.

S-a asociat cu Adrian Matei şi s-a prezentat germanilor cu un plan de afaceri, dar întrucât brandul Hugo Boss era deja prezent în Capitală, trebuia să aleagă un oraş de provincie. Constanţa a fost oraşul ales de cei doi, iar în luna martie 2009 magazinul monobrand începea să vândă primele articole de lux. După  expirarea contractului proprietarilor magazinului din Bucureşti, tinerii au reamenajat, la sfârşitul aceluiaşi an, magazinul de pe Calea Victoriei. Investiţia iniţială pentru cele două magazine a fost de 2,2 milioane de euro pentru amenajare şi stocuri. În 2012, acestea au avut o cifră de afaceri de 1,5 milioane de euro, în scădere cu 10% faţă de anul anterior, când a avut valoarea de 1,7 milioane de euro.

Andrei Alecu este, de aproximativ trei ani, acţionar şi în afacerea cu restaurante City Grill, iar timpul pe care nu şi-l petrece făcând afaceri îl dedică programului MBA pe care îl urmează în cadrul ASE din Bucureşti.


100 de tineri manageri sau antreprenori care, la nici 40 de ani, conduc companii cu afaceri de milioane euro sunt puşi anual, încă din 2006, în lumina reflectoarelor de jurnaliştii BUSINESS Magazin. Indiferent că sunt formaţi în multinaţionale sau au dobândit experienţă clădind propriile afaceri, ei sunt nu numai etalonul mediului de business românesc, ci şi cei care trasează direcţiile economiei.

BUSINESS Magazin vă prezintă a opta ediţie a catalogului 100 TINERI MANAGERI DE TOP. Catalogul este disponibil din luna mai la toate punctele de difuzarea a presei Inmedio si Relay la pretul de 35 lei.

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

/lideri/in-vremurile-bune-vindea-de-un-milion-de-euro-si-se-mandrea-ca-are-magazinele-hugo-boss-acum-a-pus-lacatul-pe-usa-11537124
11537124
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.