Anatomia soselelor

Postat la 18 decembrie 2006 229 afişări

Dragos Anastasiu a luat volanul companiei Eurolines in mana si s-a hotarat sa disece harta Europei. Desi a lasat deoparte bisturiul, n-a renuntat la precizia si rabdarea necesare in sala de operatii, ci le-a adaugat la lista calitatilor necesare pentru a conduce o companie care a strabatut kilometri multi pentru a ajunge unul dintre cei mai mari transportatori de persoane din Romania. Fondatorul Eurolines a pornit afacerea de la kilometrul 0 si s-a implicat pe parcurs in toate operatiunile companiei, de la imbarcarea clientilor pana la vanzarea de bilete. Si se pare ca, sub conducerea lui Anastasiu, motorul Eurolines a functionat la randament maxim.Inceput de drum Daca se spune ca in viata trebuie sa-ti prinzi trenul pentru ca a doua oara nu va mai opri in statia ta, se poate spune ca Anastasiu a prins autocarul. S-a intamplat pe cand era doctor in Germania. Practica meseria deja de 4 ani, in Frankfurt, cand o cunostinta din Romania, Cristian Baciucu, \"care avea prin \'93 cateva autocare\", i-a cerut ajutorul in dezvoltarea unei afaceri in domeniul transporturilor. Avea de gand sa efectueze curse regulate pe ruta Bucuresti- Frankfurt. Din pura intamplare, Anastasiu avea ca pacient la momentul respectiv o persoana care lucra la Ministerul Transporturilor din Germania, care i-a furnizat informatiile necesare pentru inceperea unui astfel de business in transporturi.

A mai fost doar un pas pana cand partenerul roman i-a propus doctorului Anastasiu sa devina parteneri de afaceri. Primul autocar spre Frankfurt a fost plin, biletele epuizandu-se integral. La putin timp dupa primele curse, cei doi au reusit sa incheie un parteneriat cu germanii de la Deustche Europe, care la vremea respectiva era principalul operator de transporturi de persoane din Europa. Daca 5 zile pe saptamana Dragos Anastasiu lucra inca in spital, weekend-urile erau rezervate celui de-al doilea job. Totul s-a schimbat in momentul in care partenerii germani nu au mai dorit colaborarea cu asociatul lui Anastasiu si i-au cerut medicului sa se implice total pentru a continua parteneriatul exclusiv. Momentul a fost hotarator pentru decizia lui Anastasiu de a renunta definitiv la cariera medicala. S-a intors in Romania, fiind extrem de bine familiarizat cu mentalitatea de business germana.Investitia initiala in Eurolines a fost de 30.000 de marci, echivalentul a aproximativ 15.000 de euro, imprumutati de la mama sa. Economiile sale de 70.000 de euro pe care reusise sa-i stranga in cei 4 ani in care practicase medicina, fusesera deja cheltuite cu primul proiect esuat.Dragos Anastasiu crede ca initiativa, perseverenta, forta de munca si multa toleranta in munca de zi cu zi l-au ajutat sa ajunga 10 ani mai tarziu sa controleze o afacere pe care o evalueaza la 25 de milioane de euro. Si tot aceste calitati considera ca sunt necesare pentru oricine vrea sa dezvolte un business de la zero.Cel mai infocat suporterIn cazul lui Anastasiu, munca in echipa a stat la baza dezvoltarii afacerii sale. \"Nu poti face nimic singur, trebuie sa faci totul in echipa. Sa stii sa creezi si sa stii sa tii o echipa unita langa tine este important. Sunt bineinteles si businessuri in care succesul se bazeaza pe o singura personalitate foarte puternica, dar nu este cazul nostru\", spune Anastasiu. Si pentru a mentine spiritul de echipa, proprietarul Eurolines si-a creat propria echipa de fotbal si se mandreste cu jucatorii sai profesionisti. O data pe an toate echipele reprezentantelor Eurolines din Europa participa la un turneu intern de fotbal. \"Noi suntem firme sub aceeasi umbrela, diferite doar in context juridic. Este ca un team building, anul trecut am fost la Praga si am mers toti cu autocarul. Anul acesta nu ne-am hotarat inca unde vom merge\", spune directorul Eurolines.Anastasiu nu joaca in echipa de fotbal a reprezentantei din Bucuresti, dar spune ca este suporterul numarul 1 al tuturor echipelor. \"Am fost si eu sportiv de performanta, am practicat voleiul. Acum joc doar tenis ocazional si merg la schi\", mai spune seful Eurolines. Compania sa are si propriile echipe de raliu care participa la concursuri, dar Anastasiu nu participa nici in acest caz la \"distractie\". Omul de afaceri bucurestean este pasionat si de fotografie. \"Nu subapreciem concurenta\"Anastasiu spune ca nu resimte competitia de pe piata transportului de persoane din Romania ca pe o lupta. Mai mult, precizeaza ca este chiar prieten cu proprietarul Atlassib, principala companie concurenta, Ilie Carabulea. \"Nu subapreciem concurenta\", precizeaza Anastasiu. De o lupta poate fi totusi vorba in garajul fiecaruia. Desi nu este innebunit dupa masini scumpe si rapide, omul de afaceri si-a achizitionat recent un BMW seria 7, \"pentru imagine\". Mai detine de asemenea si un BMW X3. \"Imi place sa port haine casual, sport dar activitatea mea profesionala ma obliga sa port deseori costum. Imi plac lucrurile de calitate si prefer sa-mi fac cumparaturile in strainatate. Am doua magazine preferate in Frankfurt pe care le cunosc bine de ani de zile. Intr-o ora imi cumpar tot ce imi trebuie\", mai spune Anastasiu. Cat despre vacante, Anastasiu a petrecut o saptamana in Ibiza anul trecut, iar anul acesta a ales plajele din Bulgaria si litoralul romanesc, in weekend-uri. Seful Eurolines planuieste ca anul urmator sa petreaca mai mult timp in concediu, impreuna cu sotia si fetita sa de 13 ani. Riscuri si piete noiDragos Anastasiu nu isi pierde optimismul, intr-o perioada nu tocmai fasta pentru transportul rutier de persoane din Romania, caracterizata prin afluxul de operatori de transporturi aeriene low-cost. Potrivit proprietarului Eurolines, din numarul total de pasageri care au renuntat la calatoriile cu autocarul, circa 5-7% s-au indreptat spre operatorii aerieni. Anul trecut veniturile companiei sale s-au diminuat cu peste 3 milioane de euro, pana la 14,5 milioane de euro, pe fondul scaderii generale cu circa 30% a sectorului de transport international de persoane din Romania.Totodata, numarul de clienti a scazut de la 117.000 in 2004 la 96.000 de persoane anul trecut, in timp ce reteaua de destinatii s-a extins in cursul anului trecut cu doua curse noi, spre Ungaria si Cehia. \"Odata cu aderarea la comunitatea europeana, vor creste si mai puternic transporturile si turismul si vom intra in normalitate, o normalitate pe care nu am avut-o pana acum din punct de vedere legislativ. Putem spune ca suntem incorsetati legislativ\", spune seful Eurolines. Divizia de autocare a Eurolines, Europabus, a intampinat probleme ridicate de fluctuatia cursului monedei europene, preturile biletelor fiind exprimate in euro, sau de scaderea numarului de clienti datorita obligativitatii prezentarii unei sume de 500 de euro la intrarea in vama. Cu toate acestea, Anastasiu spune ca businessul sau s-a dezvoltat de la an la an. A achizitionat in 2004 agentia de turism Nova Touring si a intrat recent si pe piata operatorilor de zboruri low-cost. Eurolines a incheiat un parteneriat in vederea efectuarii de curse aeriene pe ruta Bucuresti-Madrid. \"Nu dorim inca sa achizitionam propriile aparate de zbor. Ma intereseaza mai mult parteneriatele. Sa achizitionam propriile avioane inseamna un risc imens, vedem asta si cu autocarele. In plus, nivelul de taxare in acest domeniu va creste progresiv\", explica Anastasiu. Fostul medic spune ca vanzarea companiei nu intra inca in planul sau. \"Poate pe viitor mama sau sotia sa ia decizia asta, pe termen scurt insa vanzarea companiei nu intra in obiectivele mele. Nu exclud insa optiunea.\" O noua nisa pe piata transporturilorIn competitia cu operatorii low-cost, Eurolines a incheiat parteneriate cu Socitransa din Spania si Viajes Benitez din Elvetia, precum si cu operatorul Air Europa, pentru inchirierea de aeronave Boeing 767 de 180 de locuri pentru destinatia Madrid. Primele curse au operat in luna iunie 2006, pe perioada sezonului de vara, si vor fi reluate in decembrie 2006. Potrivit lui Anastasiu, gradul de ocupare a fost de 96%, iar cifra de afaceri a fost de aproximativ 500.000 de euro (aferenta efectuarii a 11 curse).

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Anatomia,
soselelor,
/lideri/anatomia-soselelor-4073445
4073445
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.