100 TINERI MANAGERI DE TOP - Monica Constantin, Mercedes-Benz România

Autor: Razvan Muresan Postat la 23 octombrie 2012 630 afişări

După opt ani în departamentul de vânzări şi un total de zece ani în slujba stelei cu trei colţuri, Monica Constantin se vede şi în continuare în echipa de management a companiei care în urmă cu 126 de ani inventa autovehiculul.

Monica Constantin a absolvit Limbi Străine, secţia Germană-Engleză, în 2002 şi s-a angajat la Auto-Rom, la acea vreme importator al Mercedes-Benz în România: "Căutam să îmi găsesc un job şi terminând o facultate cu specific în limba germană, cunoaşterea ei a fost un avantaj". A început cu partea de contabilitate primară şi corespondenţă cu Germania şi, deşi se vedea la acea vreme într-o poziţie mai apropiată profilului filologic pe care l-a urmat, a avut oportunitatea de a rămâne un an şi jumătate în departamentul financiar: "Erau lucruri complet noi pentru mine şi ulterior am devenit asistentul directorului general". A obţinut un internship în cadrul structurii Daimler din Germania - "o lume nouă pentru mine" -, iar trainingul a venit ca un pas aşteptat pentru schimbarea departamentului în care lucra, în 2004, către vânzări: planificare, marketing operaţional, relaţia cu partenerii autorizaţi şi cu producătorul german. "În zona de vânzări ai nevoie de experienţă şi informaţii din toate domeniile", spune Constantin, care mărturiseşte că brandul puternic şi istoria de neegalat sunt cele mai puternice arme în piaţă.

Ea spune că profilul clientului s-a schimbat în ultimii zece ani în segmentul premium, astăzi mult mai atent la servicii post-vânzare şi la atitudinea orientată către nevoile sale, însă cu acelaşi statut social şi interesat de siguranţă, confort şi valorile brandului pe care îl alege. Cât despre viitor, Monica Constantin priveşte şi peste graniţă, mizând pe lumea Daimler care nu limitează un manager la piaţa locală: "Plecarea din ţară e o variantă la care m-am gândit, nu definitiv, ci doar pentru câştigarea unei experienţe noi. De ce nu?". Până atunci, orarul îi este aglomerat de problemele cotidiene - mai ales formarea echipei de product management, care susţine forţa de vânzări: "Deşi la vremea aceea, în 2002, nu cunoşteam foarte multe despre piaţa auto, nu regret nicio clipă alegerea pe care am făcut-o".


100 de tineri manageri sau antreprenori care, la nici 40 de ani, conduc companii cu afaceri de milioane euro sunt puşi anual, încă din 2006, în lumina reflectoarelor de jurnaliştii BUSINESS Magazin. Indiferent că sunt formaţi în multinaţionale sau au dobândit experienţă clădind propriile afaceri, ei sunt nu numai etalonul mediului de business românesc, ci şi cei care trasează direcţiile economiei.

BUSINESS Magazin vă prezintă a şaptea ediţie a catalogului 100 TINERI MANAGERI DE TOP. Catalogul este disponibil din data de 28 mai la toate punctele de difuzarea a presei Inmedio si Relay la pretul de 25 lei.

Urmărește Business Magazin

/lideri/100-tineri-manageri-de-top-monica-constantin-mercedes-benz-romania-10252173
10252173
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.