Ce vor femeile de la bani?

Postat la 01 septembrie 2025 143 afişări

Ce înseamnă cu adevărat succesul? Pentru cele care conduc businessuri de milioane, banii nu sunt nici începutul, nici sfârşitul drumului. Succesul adevărat înseamnă alegeri conştiente, planificare, etică şi investiţii în educaţie – mai ales în cea financiară. Banii nu sunt totul. Dar totul se transformă în bani – mai devreme sau mai târziu.

 

Pentru femeile lider din businessul românesc, banii nu mai sunt obiectivul central, ci rezultatul unor decizii asumate, al muncii făcute cu sens şi responsabilitate. Întro serie de interviuri realizate în cadrul emisiunii „Banii tăi, regulile tale” realizată de ZF şi Raiffeisen Bank – lecţii financiare de la femei de succes, antreprenoare, CEO şi directori din domenii precum pharma, banking, HR, agricultură sau IT vorbesc deschis despre curajul de a-ţi construi propriul drum, despre valoarea educaţiei financiare timpurii şi despre faptul că succesul în business este mai degrabă despre impact şi rezilienţă, decât despre profitul de pe ultima linie a bilanţului.

Sănătatea financiară nu se bazează doar pe câştiguri spectaculoase, ci şi pe un plan bine pus la punct, pe înţelegerea riscurilor şi pe o disciplină constantă, atât în business, cât şi în viaţa personală, este de părere Alexandra Arsene, director IMM, Raiffeisen Bank România, cu o experienţă de peste două decenii în domeniul bancar.

„O lecţie esenţială este că sănătatea financiară nu ţine neapărat de câştiguri spectaculoase, ci de decizii foarte bine gândite. Ce este necesar pentru a lua decizii bune este să ai un plan foarte bine făcut, să te gândeşti în perspectivă, să ai un cash-flow sustenabil şi, de asemenea, să fii foarte conştient de riscurile pe care ţi le asumi şi să fii pregătit să le gestionez atunci când apar“, a spus ea în cadrul emisiunii „Banii tăi, regulile tale: lecţii financiare de la femei de succes”  un proiect ZF în parteneriat cu Raiffeisen Bank.

Banii nu trebuie să fie un scop în sine, ci o consecinţă firească a muncii făcute bine şi cu responsabilitate, aceasta este lecţia de viaţă şi de leadership pe care Simona Cocoş, directorul general al Zentiva România şi Moldova, o transmite mai departe după aproape trei decenii în industria farmaceutică. „O poveste personală pe care am învăţat-o este că banii nu sunt un scop în sine, banii vin. Dacă tu faci bine ce faci, ei o să vină. Tu trebuie să te ridici la înălţimea unui rol şi dacă o faci foarte bine, atunci recompensa financiară o să vină. (...)  Eu cred că e bine să ai mai multe surse de venit. Eu mi-aş dori, pe plan personal, atât pentru mine cât şi pentru colegii mei, să nu ajungem să depindem de pensie”, a spus Simona Cocoş în cadrul unei alte ediţii a emisiunii ZF.

Producătorul de medicamente generice Zentiva a a înregistrat în 2024 o cifră de afaceri de 1,113 miliarde lei (circa 224 milioane euro), în creştere cu 16,8% faţă de anul precedent, arată raportul financiar transmis Bursei de Valori Bucureşti (BVB). Grupul de companii Zentiva are circa 1.250 angajaţi în România, dintre care circa 800 lucrează în divizia industrială.

Pentru femeile care îşi încep cariera, Simona Cocoş are un sfat clar: să nu aleagă mereu drumul bătătorit. „Eu i-aş spune să fie curajoasă, să nu aleagă întotdeauna drumul bătătorit, s-o mai ia şi «pe lângă», însemnând să încerce să vadă drumuri care sunt cu obstacole sau cu provocări, pentru că acelea sunt drumurile care duc mai repede la succes. Nu cred că banii sunt un scop, adică nu cred că ar trebui să urmăreşti, cel puţin pe plan personal, să faci bani. Cred că ar trebui să urmăreşti să fii fericit şi să evoluezi, să înveţi şi cred că apoi situaţia financiară vine de la sine”, a detaliat ea.

Simona Cocoş a absolvit Facultatea de Chimie, specialitatea inginerie chimică, şi deţine un MBA în management şi strategie. Activează în domeniul farma din 1995, perioadă pe parcursul căreia a deţinut diverse funcţii în vânzări şi marketing, precum şi poziţii regionale în cadrul Zentiva. Din 2009 este director general al Zentiva România şi Moldova.

 

Dincolo de profit

Întro lume în care cifrele domină deciziile de business, valoarea unei afaceri nu se măsoară doar în profit, ci şi în investiţia pe termen lung în educaţie, în oameni şi în relaţii, susţine Florinela Cîrstina, director general al Medicover România, al treilea cel mai mare operator medical privat de pe piaţa locală după cifra de afaceri.

Cu o carieră care a început în medicina de teren, în zone de conflict şi criză sanitară, şi care a evoluat spre managementul medical, Florinela Cîrstina coordonează azi reţeaua Medicover, cu afaceri de circa 1 mld. lei şi peste 5.000 de medici şi colaboratori. „Banii vor fi întotdeauna importanţi, fiindcă rezultatul în business se cuantifică prin bani, dar succesul unei afaceri şi succesul unui om se cuantifică prin investiţia în educaţie, în oameni, în relaţii. Cred că cel mai important este să găsim în fiecare dintre noi acel ceva care ne face să zicem «eu pot». Cred că investiţia în viitor este succesul oricărei afaceri şi nu în viitorul unui individ, ci investiţia în educaţia unei majorităţi, a angajaţilor sau altor categorii sociale“, a spus ea.

Florinela Cîrstina este chirurg cardiovascular, a fost medic în Irak şi Afganistan şi a derulat operaţiuni în ţări precum Sierra Leone şi Somalia. În 2017 a devenit directorul spitalului Medicover, iar în 2021 a avansat pe poziţia de director general al reţelei de sănătate.

Gestionarea banilor presupune mai mult decât a câştiga şi a cheltui: înseamnă alegeri conştiente, echilibru între obiective personale şi profesionale şi o înţelegere profundă a valorii pe termen lung a fiecărei decizii, susţine Nicoleta Mihaiu, CEO al Smartree HRTech. Pentru ea, succesul financiar nu se reduce la acumulare, ci la claritate, planificare şi capacitatea de a construi o viaţă coerentă între carieră şi viaţa personală. „Am învăţat că poţi să cheltuieşti banii foarte uşor, dar este important să înţelegem care este beneficiul acelei investiţii pe termen lung. Asta nu se aplică numai în zonele de business, se aplică şi în zonele personale. Personal vorbind, am şi eu plăcerile mele personale, dar am învăţat că trebuie să înţeleg pentru ce vreau să fac acea investiţie, care este valoarea ei. De asemenea, am învăţat că trebuie să ai şi un plan B, pentru că trăim într-o lume în care totul se mişcă foarte repede”, a spus Nicoleta Mihaiu în cadrul emisiunii realizate de ZF în parteneriat cu Raiffeisen Bank.

Smartree HRTech este furnizor de servicii şi soluţii software integrate pentru salarizare şi resurse umane. Compania este deţinută de holdingul de investiţii Delta Asset Invest, ce aparţine lui Dragoş Roşca, alături de alte companii precum Smartemp, Patiline sau Ynovate.

Nicoleta Mihaiu este absolventă a Facultăţii de Contabilitate din cadrul ASE şi a lucrat timp de şase ani şi jumătate în cadrul FintechOS, unde a ocupat diverse poziţii de management. Pentru o perioadă de aproape 15 ani parcursul său profesional s-a derulat în cadrul TotalSoft, o altă companie de software cu rădăcini româneşti. În ceea ce priveşte cariera, CEO-ul Smartree spune că nu există o reţetă universală. Fiecare trebuie să-şi croiască propriul drum, cu răbdare şi deschidere faţă de învăţare – inclusiv din greşeli.

Banii nu trebuie să fie punctul de plecare în crearea unui business, ci o consecinţă firească a unei reţele solide de oameni, idei şi comunităţi, crede Silvia Floareş, antreprenor cultural din Bucureşti, cofondatoarea proiectelor Mezanin Market, Roditor Food Market şi Weekend Sessions. „Am învăţat că banii nu sunt o problemă atâta vreme cât ai oameni alături. Este mult mai important să cauţi oameni decât să cauţi bani. Banii se vor regla pe parcurs. Am avut tot felul de fluctuaţii, mai ales după pandemie a fost un carusel, noi organizatori de evenimente. Am rămas brusc fără evenimente, dar dacă te înconjori de oamenii şi partenerii potriviţi, banii se reglează şi, în general, lucrurile se pot face şi modular. Asta am încercat cu toate proiectele pe care le-am pornit: să le facem astfel încât indiferent de ce buget avem la dispoziţie, să le dăm drumul, să nu stăm foarte mult în discuţii şi în planificări, şi în consultări, în frici şi în panici. Îi dai drumul şi ajustezi pe parcurs”, a spus ea.

Această filosofie a acţiunii fără frică şi a încrederii în oameni a stat la baza tuturor iniţiativelor sale. Pentru Silvia Floareş, antreprenoriatul nu înseamnă doar planuri şi calcule, ci curaj, consecvenţă şi capacitatea de a construi contexte în care ideile pot prinde viaţă, chiar şi cu resurse minime. „Munceşte, munceşte, munceşte până ajungi unde trebuie! Cred că munca implică foarte mult chin de obicei, dar munca poate să fie uşoară, să curgă lejer. Eu încerc să văd partea optimistă: lucrez cu oameni drăguţi, proiectele sunt importante şi aduc valoare în comunitate, creează comunităţi mai departe. Există oameni şi prieteni care apreciază. Încerc, permanent, să văd beneficiile”, a detaliat ea.

Succesul nu mai e doar despre bani, ci despre impact, echilibru şi capacitatea de a lua decizii informate, dar totul porneşte de la un adevăr simplu: în business – şi în viaţă – totul se transpune, mai devreme sau mai târziu, în bani, este de părere Oana Popescu, managing director al Humangest, una dintre cele mai mari companii de resurse umane de pe piaţa locală după cifra de afaceri. În acest context, este foarte important să avem o relaţie bună cu banii, săi gestionăm cu chibzuinţă, susţine ea. „Tinerele trebuie să privească relaţia cu banii la fel ca pe orice fel de relaţie. În primul rând, este important să înţelegem că e necesar să avem o relaţie cu banii. De asemenea, tinerele trebuie să înţeleagă că banul este forma prin care efortul nostru este măsurat şi că banul este cel care reprezintă principalul mijloc de a ne atinge diverse obiective sau o parte din obiectivele pe care ni le setăm“, a spus ea în cadrul emisiunii ZF în parteneriat cu Raiffeisen Bank.

Din punctul său de vedere, mitul că „nu pot face nimic dacă nu am suficienţi bani“ poate fi demontat prin educaţie financiară timpurie. Cheia este gestionarea conştientă a veniturilor şi cheltuielilor, cu accent pe diferenţierea între cheltuielile esenţiale şi cele variabile. „Cred că unul dintre miturile pe care le întâlnim este că atât timp cât nu am suficienţi bani, automat nu am posibilitatea să fac nimic mai mult. Prin educaţie timpurie am putea să demontăm acest mit. Modul în care trebuie să te poziţionezi vizavi de bani este că, indiferent că sunt mulţi sau puţini, raportat la ceea ce ţi-ai propus la un moment dat, ei necesită să fie gestionaţi în acord cu obiectivele pe care ţi le-ai definit, cu veniturile şi cheltuielile”, a concluzionat Oana Popescu.

 

Ce este mai important decât banii?

Nu ai nevoie de un cont plin ca să-ţi porneşti visul antreprenorial, ci de curaj, muncă şi etică, crede Roxana Mircea, managing director al REI Grup, companie specializată în consultanţă pentru atragerea de fonduri europene. Ea crede că perseverenţa şi încrederea în propriile forţe pot construi afaceri solide, chiar şi în lipsa unui capital iniţial generos. „Tinerele trebuie să aibă încredere în ele şi să îndrăznească să-şi seteze obiective mai sus. Văd foarte multe tinere care nu au încredere. Trebuie să lucrăm şi pe zona personală, să ne punem oglindă şi să vedem ce provocări am avut, ce provocări am astăzi ca femeie, ca soţie, ca mamă. Trebuie să fim să fim atenţi şi la zona asta, pentru că e important dacă tu nu eşti bine, nu poţi să construieşti business sau să ai răbdare, perseverenţă şi dedicare, să conduci o echipă sau să creşti, să generezi milioane de euro“, a spus Roxana Mircea. Cu o carieră începută ca educatoare, continuată în Spania şi transformată într-un business de milioane de euro în România, Roxana Mircea le transmite tinerilor – şi mai ales tinerelor – că succesul se clădeşte cu răbdare, educaţie continuă şi decizii etice, nu cu promisiuni de îmbogăţire rapidă.

Planificarea este esenţială, iar imprevizibilul trebuie anticipat – aceasta este filosofia financiară pe care Andra Asaftei, CFO al companiei farmaceutice STADA România, o aplică atât în viaţa profesională, cât şi în cea personală. Ea subliniază importanţa unui buget granular, a monitorizării constante a cheltuielilor şi a existenţei unui fond de rezervă solid, capabil să susţină un echilibru în faţa oricărei situaţii neprevăzute.

„Cea mai importantă lecţie financiară pe care o aplic în plan personal şi în plan profesional merge în două direcţii: să ai un plan foarte bun sau, cum îi spunem noi în termeni financiari, să ai un buget foarte granular, şi să ai un fond de rezervă pentru evenimentele neaşteptate”, a spus Andra Asaftei în cadrul emisiunii „Banii tăi, regulile tale: Lecţii financiare de la femei de succes”. Andra Asaftei are o experienţă de 16 ani în management financiar şi management de proiect şi 18 ani în domeniul farmaceutic. În cadrul STADA România ocupă din 2021 poziţia de head of finance & operations, coordonând procesele financiare şi operaţionale.

Succesul în business nu este doar o chestiune de capital, ci mai ales de planificare, ambiţie şi parteneriate solide, crede Monalisa Ungureanu, CEO al Agrii România, un business cu afaceri de peste
1 miliard de lei şi 400 de angajaţi, jucător important pe piaţa de îngrăşăminte şi inputuri agricole, parte din grupul irlandez Origin Enterprise. „Se vorbeşte foarte mult despre faptul că oamenii de succes sau businessurile de succes au nevoie de foarte mult capital. În realitate, eu cred cu tărie că ai nevoie de un plan, de ambiţie, de parteneri de încredere. Pentru că dacă ai bani şi nu ştii să-i foloseşti, îi ai degeaba. Viaţa mi-a demonstrat-o”, a spus ea în cadrul emisiunii.

Leadershipul autentic este cheia succesului, iar banii sunt doar rezultatul final al unei strategii bine gândite. „Succesul, banii, leadershipul de succes se creează printr-un leadership autentic, iar banii reprezintă rezultatul final. N-aş spune că scopul este mai important decât mijloacele, este mai important înainte de toate să fie un scop care să adreseze o nevoie, iar mijloacele prin care ajungi să atingi acel scop să fie oneste”, detaliază Monalisa Ungureanu.

 

Cărămizile care construiesc relaţia cu banii

Educaţia financiară trebuie să înceapă foarte devreme, din copilărie, astfel ca tinerii să înveţe să gestioneze bani devreme, susţine Carolina Udrea, fondatoarea şi CEO-ul Medisprof, un grup de clinici private de oncologie. Cu o experienţă de aproape două decenii în antreprenoriat, Carolina Udrea este de părere că succesul în afaceri şi în viaţă este direct legat de abilitatea de a gestiona resursele financiare corect şi eficient. „Educaţia financiară trebuie să înceapă foarte devreme, eu am nepoţi cu care deja fac educaţie financiară. Nepoţii mei trebuie să ştie cum se câştigă banii, câţi bani au în portofel şi ce trebuie să facă cu ei. Lucrurile astea trebuie să le facem de foarte devreme. Tinerii trebuie să ştie că nu totul se poate cumpăra, nu totul se poate avea, iar ceea ce avem este rezultatul unei munci importante. Nu vine nimic din cer, este rodul muncii noastre”, a spus ea în cadrul emisiunii „Banii tăi, regulile tale”. În ceea ce priveşte tinerele aflate la început de drum în antreprenoriat, Carolina Udrea este de părere că trebuie să fie dotate cu curaj şi determinare, să construiască alături de oamenii potriviţi şi, mai târziu, să înveţe să delege.

Banii nu sunt un scop în sine, ci un mijloc pentru a crea valoare şi impact  aceasta este una dintre cele mai importante lecţii pe care Mădălina Bălan, managing partner al Hart Consulting, le-a învăţat în două decenii de antreprenoriat şi consultanţă în resurse umane. Într-o lume în care succesul este adesea măsurat în cifre, ea subliniază că sustenabilitatea unui business nu vine doar din creşterea veniturilor, ci din sensul pe care îl are pentru oameni – indiferent că vorbim de angajaţi, clienţi sau comunitate. „Cred că cea mai importantă lecţie pe care am învăţat-o ca antreprenor este că banii nu sunt un scop în sine, deşi poate să sune paradoxal. De asemenea, nu cred că un business poate să funcţioneze cu angajaţi motivaţi şi implicaţi dacă vii cu astfel de conversaţie. Subiectul legat de îndestularea acţionarilor sau creşterea cifrei de afaceri nu este unul foarte apetisant pentru oamenii din organizaţie, deci cred că sunt alte lucruri care ar trebui să primeze, precum valoarea adăugată pe care o ai pentru clienţii tăi, scopul, sensul pe care îl ai în business, impactul pe care îl ai, până la urmă, în societate”, a spus Mădălina Bălan în cadrul emisiunii ZF. Mădălina Bălan este psiholog, specializată în psihologie organizaţională şi are o experienţă de peste 20 de ani ca trainer şi consultant în resurse umane. Ea demontează mitul conform căruia banii sunt cheia succesului, punctând că, dincolo de un anumit prag, satisfacţia personală şi profesională nu mai este dictată de câştiguri, ci de relaţiile construite, de sensul muncii şi de plusvaloarea adusă în societate. Cheia reuşitei în afaceri nu stă doar într-o idee bună, ci şi în viteza cu care o implementezi, capacitatea de a te adapta din mers la realităţile pieţei. Succesul în business nu vine doar din idei, ci şi din curaj, adaptabilitate şi educaţie continuă, este de părere Andreea Cionca Anghelof, managing director la Impetum Group şi cofondatoare a ROCA Investment.

În plus, pentru tinerele aflate la început de drum, Andreea Cionca Anghelof subliniază importanţa mentalităţii faţă de eşec. „În primul rând, cred că prioritar este să-şi schimbe mentalitatea despre eşec şi să înţeleagă că acesta nu este un capăt de drum, ci poate să dea naştere unei oportunităţi. Din experienţa mea, lecţiile pe care le-am învăţat în momentele mai puţin de succes au fost mai valoroase, mai profunde, m-au durut mai tare şi prin urmare mi-au rămas în minte mult mai pregnant decât lecţiile pe care le-am învăţat în momentele de succes.“

Banii sunt la baza multor lucruri în business, fiind multe aspecte care depind de ei, însă odată cu banii intervine etapa de responsabilitate. Trebuie să dai înapoi ceea ce ai primit şi poţi să faci asta construind pentru alţii, crede Irina Mincinopschi, directorul general al Depanero, firmă de service electro-IT. Depanero, companie care face parte din grupul eMag, a avut afaceri de aproape 63 de milioane de lei în 2023 şi peste 270 de angajaţi. „Când vorbim despre succes, cred că este un mix între bani şi sustenabilitate, impact social. Banii cred că sunt în baza multor lucruri, indiferent de cât neam ascunde după deget. Multe lucruri nu se pot face fără bani. După bani vine însă o etapă de responsabilitate. Trebuie să dai înapoi cumva, într-o formă sau alta, ceea ce ai primit“, a spus ea în cadrul emisiunii ZF şi Raiffeisen Bank.

Aşadar, succesul nu înseamnă doar bani, ci şi responsabilitate. Iar această responsabilitate se traduce prin a construi – nu doar afaceri sau cariere, ci şi o mentalitate, o cultură, un viitor mai bun pentru cei care vin din urmă, crede reprezentanta Depanero. „Construcţia nu înseamnă să dai doar bani, înseamnă să creezi un anumit tip de mentalitate în jurul tău. Înseamnă să construieşti pentru generaţiile viitoare, înseamnă să creezi mentori pentru generaţiile viitoare, astfel încât să te asiguri că viaţa lor în viitor este mai uşoară”, a concluzionat Irina Mincinopschi.     

 

Lectii financiare pentru tinerele aflate la început de carieră din partea femeilor de succes

 

Alexandra Arsene, director IMM, Raiffeisen Bank România

1. ŒPlanificarea şi cash-flow-ul sustenabil sunt cheia în business!

2. Cunoaşterea riscurilor face diferenţa.

Ž3. Succesul înseamnă impact şi echilibru.

4. Ai curaj şi răbdare, restul va veni!

Silvia Floares, cofondatoare, Mezanin Market, Roditor Food Market şi Weekend Sessions

1.  Munceşte, munceşte, munceşte până ajungi unde trebuie!

2. Succesul pe termen lung vine din consecvenţă şi perseverenţă.

Ž3. Banii se reglează pe parcurs dacă ai o direcţie clară de business.

4. Testarea pieţei este esenţială pentru validare.

 

Simona Cocos, director general, Zentiva România şi Moldova:

1.Œ Dacă munceşti mult şi corect, banii vor veni.

2. Independenţa financiară este foarte importantă.

3. Performanţa financiară a unei companii începe cu oamenii potriviţi.

4. Educaţia financiară începe devreme şi în familie.

 

Nicoleta Mihaiu, CEO, Smartree HRTec

1. Cheltuielile se fac uşor, trebuie să gândeşti investiţiile pe termen lung!

2. Este esenţial să ai un plan B.

Ž3. Echilibrul financiar e parte din echilibrul vieţii.

4, Banii nu trebuie să fie un scop în sine.

 

Florinela Cîrstina, director general, Medicove

1.Œ Educaţia este cea mai importantă investiţie pe termen lung.

2. Planificarea şi existenţa unui plan B sunt esenţiale.

Ž3. Prevenţia este o investiţie, nu o cheltuială!

4. Educaţia financiară trebuie începută devreme.

 

Roxana Mircea, managing director, REI Grup

1. Munca şi perseverenţa sunt cheia succesului.

2. Etica este fundamentală.

Ž3. Educaţia financiară trebuie să înceapă devreme.

4. Trebuie să ai încredere în sine şi să-ţi setezi obiective ambiţioase.

 

Oana Popescu, managing director, Humangest:

1.Œ Construieşte o relaţie conştientă cu banii!

2. Gestionează-ţi banii în funcţie de obiectivele tale!

Ž3. Monitorizează-ţi cheltuielile constant!

4. Cunoaşte valoarea muncii tale!

Andreea Cionca Anghelof, managing director, Impetum Group, cofondatoARE ROCA Investment:

1. Aveţi curajul să puneţi în practică rapid ideile!

2. Nu vă teme-ţi de eşec, poate da naştere unei oportunităţi!

Ž3. Învăţaţi continuu, creşteţi continuu!

4. Înconjoară-te de oameni mai buni decât tine, cu experienţe diverse şi învaţă din experienţele lor!

Monalisa Ungureanu, CEO, Agrii România

1. Planificarea şi parteneriatele de încredere sunt vitale.

2. Educaţia financiară este fundamentală.

Ž3. Adaptarea este esenţială pentru succes.

4. Leadershipul autentic este unul dintre cele mai importante ingrediente ale succesului!

 

Carolina Udrea, fondatoare şi CEO, Medisprof

1. Trebuie să ai curaj, determinare.

2. Trebuie să crezi cu tărie în visul pe care îl ai.

Ž3. Trebuie să crezi că vei reuşi în orice situaţie.

4. La început, trebuie să ştii tot ce mişcă în companie.

5. După ce creşti în business, învaţă să delegi!

 

Mădălina Bălan, managing partner, Hart Consulting

1. Trebuie să perseverezi, să fii organizată, să fii disciplinată.

2. Trebuie să fii deschisă către a învăţa continuu.

Ž3. Trebuie să fii flexibilă în gândire şi să te adaptezi.

4. La început, învaţă pe banii altora, foloseşte-te de experienţa celorlalţi!

 

Irina Mincinopschi, director general, Depanero

1. Planificarea este vitală.

2. Imprevizibilitatea cere adaptabilitate financiară constantă.

Ž3. Educaţia financiară este fundamentală.

4. Organizarea este cheia eficienţei şi deciziilor bune.

Andra Asaftei, CFO, STADA România

1. Planificarea este esenţială.

2. Bugetul personal nu e restrictiv, ci eliberator.

Ž3. Investeşte în educaţia ta financiară!

4. Trebuie să ai un obiectiv foarte clar de carieră.

5. Ascultă-ţi intuiţia!

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cover story,
femei lider,
educatie

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.