Povestea a doi tineri din România care în plină pandemie îşi schimbă afacerea în ceva unic in lume

Autor: Ioana Nita Postat la 22 decembrie 2020 4426 afişări

Declanşarea pandemiei a fost un moment de reset pentru VoxiKids, un start-up care a pornit la drum în 2018, acesta regândindu-şi atât modelul de business, cât şi produsul în sine: de la o aplicaţie mobilă de logopedie dezvoltată pentru piaţa din România, la un proiect cu ambiţii globale, de o cu totul altă anvergură - o clinică virtuală dedicată terapiei de limbaj. Chiar prima din lume, după cum susţin fondatorii proiectului VoxiKids, cunoscut iniţial sub numele de Nummo.

Iniţial planul nostru era să testăm aplicaţia şi să vedem care este răspunsul din piaţă şi pentru că am avut foarte multă lume interesată am mers mai departe cu produsul, iar anul acesta ne-am gândit să facem un rebranding şi l-am redenumit VoxiKids. Apoi a venit pandemia şi am fost cumva forţaţi să ne uităm mai atent la care sunt nevoile clienţilor noştri, mai ales într-un context atât de nou şi total diferit şi neaşteptat, şi am ajuns la concluzia că este nevoie de ceva mai mult decât pregătisem noi aşa că în aprilie ne-am apucat să lucrăm la prima clinică virtuală dedicată terapiei de limbaj, singura de acest fel cred din lume chiar. Până în acest moment nu am găsit nimic similar”, a povestit în cadrul emisiunii ZF IT Generation Ana-Maria Onică, fondator şi CEO al VoxiKids.

Ideea dezvoltării unei clinici digitale care să faciliteze şedinţele de terapie dintre logopezi şi copii în mediul virtual a venit în contextul în care la începutul declanşării pandemiei echipa VoxiKids a fost sunată de mai mulţi părinţi logopezi care întrebau dacă nu oferă posibilitatea unor şedinţe de terapie online.

„Am discutat cu mai mulţi părinţi şi logopezi şi ne-am dat seama că de fapt nevoile lor s-au schimbat şi că în terapia logopedică sunt trei actori importanţi: părintele, copilul şi logopedul, iar noi ţinteam cumva doar nevoile copiilor cu deficienţe de limbaj”, a precizat Ana-Maria Onică. Ea adăugat că echipa VoxiKids a gândit produsul astfel încât să poată fi folosit şi după această perioadă marcată de pandemie,

„Practic, oferim un cabinet virtual pentru orice logoped. Noi le punem la dispoziţie pe lângă partea de comunicare online - video-audio, şi partea de exerciţii, de management al cabinetului - management al programărilor, al pacienţilor, posibilitatea de a face evaluări prin intermediul platformei şi chiar de a le compara la un moment dat între ele astfel încât terapia logopedică să fie mult mai uşor de ajustat.”

Prima funcţionalitate disponibilă acum în clinica digitală VoxiKids este aceea de a face terapie online. Pe lângă partea de video-audio copilul poate face live exerciţii dedicate de logopedie în cadrul unei şedinţe de terapie online. În plus, start-up-ul nu a renunţat la aplicaţia de mobil dezvoltată iniţial, ci a integrat părţi din ea în clinica digitală.

„Anul viitor este programată lansarea aplicaţiei în varianta premium. Se va schimba designul, vom adăuga noi exerciţii, iar în plus vom adăuga chiar de luna aceasta un modul de inteligenţă artificială pentru procesarea de voce care le va permite copiilor să îşi exerseze pronunţia prin intermediul aplicaţiei de mobil”, a subliniat Ana-Maria Onică.  

Începând cu anul viitor, clinica digitală va comunica cu partea de mobil, astfel încât terapeutul va putea da teme în cadrul aplicaţiei de mobil pe care copilul să le poată face acasă.

„Avem clinica digitală care conectează părintele cu logopedul, iar părintele are şi el acces la evoluţia copilului, poate vedea rapoartele pe care le-a făcut logopedul, notiţe despre ce ar trebui să facă acasă copilul, temele pe care le are copilul de făcut şamd. Pe de altă parte copilul are aplicaţia de mobil pe care o poate folosi de pe o tabletă pentru a exersa până la următoarea şedinţă”, a menţionat antreprenoarea.

Start-up-ul lucrează acum la aprox. 19 capitole cu conţinut cu totul nou. Vrem să adăugăm şi posibilitatea ca un logoped să îşi poată crea singur exerciţiile lui digitale aşa cum şi le doreşte, VoxiKids punându-i la dispoziţie doar elementele de care are nevoie - imagini şi un template pe baza căruia îşi poate crea el exerciţiile dorite.

Clinica digitală pentru logopedie a fost testată deja cu peste 27 de terapeuţi, iar la începutul anului viitor va fi lansată oficial, start-up-ul având ca ţintă venituri de circa 600.000 euro la finalul lui 2021.

„Lucrăm cu peste 27 de cabinete acum care ne dau feedback în permanenţă despre ceea ce facem şi avem permanent în echipă un logoped, Cristina Badea, care ne ajută cu tot ceea ce înseamnă conţinut pentru logopedie. Strategia noastră pentru anul viitor este de a marşa mai mult pe zona de marketing şi vânzări şi a deveni cât mai cunoscuţi nu doar pe plan local, ci şi internaţional. Estimăm că astfel vom reuşi să avem venituri mult mai mari faţă de anul acesta, ţinta pentru 2021 fiind de 600.000 euro. Pentru zona de B2C, clienţi care nu sunt specialişti în logopedie, avem ca ţintă 140.000 de clienţi - o parte vor veni din App Store şi Google Play, iar o parte vor folosi aplicaţia ca recomandare a logopezilor. În ceea ce priveşte numărul de logopezi, ne-am propus o ţintă de peste 2.000 de conturi”, a precizat ea.

În prima jumătate a anului, start-up-ul a oferit aplicaţia de mobil gratuit pentru orice părinte a avut nevoie de ea pentru că a fost un context dificil pentru mulţi părinţi, iar o parte dintre ei au rămas în continuare utilizatori plătitori.

„Am înregistrat o creştere de 40% în folosirea aplicaţiei de mobil şi în numărul de descărcări, iar veniturile au crescut cu aprox. 20%. Nu sunt încă venituri considerabile pentru că noi ne-am axat pe a dezvolta aplicaţia de mobil în versiunea premium pentru 2021, cât şi pe crearea clinicii digitale pe care să o punem pe piaţă chiar de anul acesta.”

Pentru a putea dezvolta în continuare clinica virtuală şi pentru a se extinde în străinătate, primele ţări vizate fiind cele vorbitoare de limba engleză, VoxiKids are nevoie de o nouă rundă de finanţare. Primele investiţii le-a obţinut la începutul acestui an, acestea ridicându-se în total la 115.000 euro.

„La începutul lui 2020 am primit prima noastră rundă de finanţare de la GapMinder şi Techcelerator şi investitori privaţi - 90.000 euro. Am fost acceptaţi şi în programul EIT Innostar Health chiar pe zona de sănătate, care ne adus încă 25.000 euro smart money, ceea ce înseamnă că am primit şi training, mentorat în acest timp, plus expunere în zona internaţională care a fost foarte importantă pentru noi pentru că ne dorim ca din 2021 să fim prezenţi pe pieţele internaţionale.”

În toamna aceasta, start-up-ul s-a listat pe platforma de equity crowdfunding SeedBlink.com cu scopul de a obţine o nouă rundă de finanţare de aprox. 300.000 euro.

„Ne-am listat pe SeedBlink.com pentru că am vrut să dăm posibilitatea cât mai multor oameni să vină într-o companie românească, nouă, care încearcă să vină cu un produs inovativ pe o piaţă care este aproape goală chiar la nivel internaţional. Este o lipsă de astfel de produse care în această perioadă sunt foarte căutate şi vor fi cu siguranţă şi după”, a punctat Ana-Maria Onică.

„Ne-am pus o ţintă de 290.000 euro, iar momentan am strâns jumătate din sumă. Vrem ca cu aceşti bani să putem creşte mai repede pe pieţe internaţionale şi să dezvoltăm în continuare partea de clinică digitală”, a completat ea.

Start-up-ul VoxiKids cedează 10,39% din capital pentru investiţia de 290.000. Din această sumă, 115.000 euro vor fi investiţi de GapMinder VC, care a investit anterior şi susţine în continuare compania, precum şi de Cleverage VC şi business angels. Restul de 175.000 euro sunt disponibili pentru equity crowdfunding prin intermediul SeedBlink, pentru 6,27% din capital. Înainte de demararea campaniei de finanţare, start-up-ul a fost evaluat la 2,5 mil. euro.

VoxiKids

Proiect: VoxiKids

Ce face? Platformă online dedicată terapiei de limbaj ce funcţionează asemenea unei clinici virtuale, având în componenţă şi o aplicaţie mobilă de logopedie pentru copii

Finanţare totală atrasă: 115.000 euro

Necesar de finanţare: 290.000 euro

Evaluare proiect: 2,5 mil. euro

Invitat: Ana-Maria Onică, fondator şi CEO VoxiKids



iziBAC

Proiect: iziBAC

Ce face? Aplicaţie mobilă pentru învăţare prin joc

Investiţie iniţială: 300.000 euro

Finanţare totală atrasă:

160.000 euro

Evaluare proiect: 1,5 mil. euro

Invitat: Raluca Bacinschi-Stratulat, cofondatoare şi CEO iziBAC


Weddplanner

Proiect: Weddplanner

Ce face? Platformă online ce ajută utilizatorii să îşi planifice nunta pas cu pas prin intermediul unor instrumente de automatizare a proceselor de organizare a unui eveniment

Investiţia iniţială: 3.000 euro

Necesar de finanţare:

150.000 euro

Invitat: Tania Grigore, fondatoare a Weddplanner


Better Speach Coach

Proiect: Better Speach Coach

Ce face? Platformă online ce ajută utilizatorii să îşi dezvolte abilitatea de a vorbi în public

Invitaţi: Teodora Păucean şi Bianca Costin, Better Speach Coach


ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF împreună cu Banca Transilvania şi casa de avocatură Stratulat & Albulescu, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. În cadrul emisiunii sunt invitaţi şi antreprenori sau investitori care îşi povestesc experienţa în business şi dau sfaturi start-up-urilor.

Urmăreşte de luni până vineri  emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19,00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de mail zfitgeneration@zf.ro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.