Jurnale de milioane

Postat la 28 august 2007 1 afişăre

Din simple jurnale personale online, multe bloguri au devenit astazi un business in adevaratul sens al cuvantului pentru acei utilizatori care, prin ceea ce publica online, reusesc sa atraga mii, uneori chiar zeci de mii de vizitatori zilnic. In joc sunt sume de ordinul milioanelor de dolari.

Din simple jurnale personale online, multe bloguri au devenit astazi un business in adevaratul sens al cuvantului pentru acei utilizatori care, prin ceea ce publica online, reusesc sa atraga mii, uneori chiar zeci de mii de vizitatori zilnic. In joc sunt sume de ordinul milioanelor de dolari.

Pentru Jay Brewer, un designer american, totul a pornit de la prezentarea unui filtru de cafea pe site-ul SingleServeCoffee.com, un blog de nisa. Acum, Brewer are 17 alte site-uri de recenzii, cum ar fi spre exemplu SavingStuff.com sau SuperCoolBaby.com, fiecare dintre acestea reprezentand pentru autor o sursa buna de venit, cel putin deocamdata.

 

Tot dintr-o intamplare a ajuns si Eric Nakagawa, programator de software in Hawaii, sa castige bani de pe Internet. La inceputul acestui an, in ianuarie, a facut un site pe care a publicat o singura poza cu o pisica, pe care scria agramat "Eu pot are cheezburger" (I Can Has Cheezburger), mai mult in ideea de a face o gluma si de a se amuza. Numai ca, la scurt timp dupa ce a mai publicat alte cateva fotografii, tot cu pisici amuzante insotite de cate un mesaj scris in acelasi stil, si a transformat site-ul intr-un blog, Nakagawa a descoperit ca foarte multi utilizatori sunt interesati de pisicile lui, ii viziteaza blogul frecvent si comenteaza pe marginea pozelor.

 

"Am pornit acest website cu gandul ca este amuzant, dar nu ca sa scot bani din el", spune programatorul care a devenit astfel antreprenor. Cifra de afaceri a companiei sale, I Can Has Cheezburger, l-a determinat insa pe Nakagawa sa renunte la slujba sa si sa se ocupe exclusiv de blog. O miscare de altfel justificata, avand in vedere ca numarul vizitatorilor s-a dublat luna de luna, de la 375.000 in martie si pana la 1,5 milioane in mai - potentiali clienti ai companiilor care-si fac reclama pe blogul programatorului de software. Iar cea mai ieftina reclama costa 500 de dolari pe saptamana, pretul putand urca pana la 4.000 de dolari, bani care intra in buzunarele antreprenorului.

 

Ca si Jay Brewer sau Eric Nakagawa, foarte multi bloggeri au reusit sa-si cladeasca un business pe Internet prin intermediul blogurilor. Este drept, cea mai mare parte din cele peste 75 de milioane de astfel de site-uri din toata lumea, conform Technorati.com, raman in continuare la statutul de jurnale personale online. Aceasta nu impiedica insa ritmul accelerat de crestere a numarului de bloguri care apar zi de zi - cu aproximativ 120.000, potrivit aceleiasi surse - in incercarea de a gasi un model de business profitabil. Iar explozia blogosferei va continua cel putin pana in 2010, cand vor exista cel putin 200 de milioane de bloguri.

 

Cate dintre ele vor fi insa afaceri online? "Blogosfera inca nu pare a fi un mediu propice unei afaceri", este de parere David Weinberger de la Berkman Center for Internet and Society din cadrul Harvard Law School. "Cred ca rolul majoritatii blogurilor ramane cel conversational, situatie care se va mentine si in viitor." Momentan, totusi, cel putin pentru 50.000 de autori ai celor mai populare jurnale online, clasament realizat de Technorati.com, sumele incasate au crescut anul trecut cu 500 de milioane de dolari, conform unui studiu realizat de University of Texas si compania de publicitate Chitika. In fruntea clasamentului se afla bloguri precum Engadget, BoingBoing, Gizmodo sau Techcrunch.

 

Chiar daca suma ar putea parea mica din punctul de vedere al unei companii cu domeniu de activitate traditional (offline), lucrurile sunt privite din alt unghi prin simplul fapt ca vorbim despre bloguri. Primii 500 de bloggeri din top au incasat din publicitate si din alte surse adiacente blogului, conform calculelor Chitika, aproximativ 20% din intreaga suma, adica in jur de 100 de milioane de dolari. Ceea ce inseamna ca fiecare dintre acestia a inregistrat un venit mediu de 200.000 de dolari in 2006 sau peste 16.500 de dolari pe luna. Probabil un motiv suficient de bun pentru multi dintre ei sa renunte la slujbele de zi cu zi si sa se dedice activitatii de pe blog - decizie care, chiar daca pare la o prima vedere simpla, nu e deloc asa. Un blogger "profesionist" aloca zilnic cel putin cateva ore pentru a produce continut de interes pentru vizitatori.

 

Foarte multe dintre cele mai populare bloguri din lume au in spate companii cum sunt Blogads, Grawker Media, Federated Media Publishing sau Weblogs, care opereaza fiecare mai multe bloguri, oferind astfel companiilor de publicitate posibilitatea sa ajunga la un public mai vast si mai variat. Spre exemplu, Grawker Media, care detine o familie intreaga de bloguri, de la Grawker.com si pana la Gizmodo.com, aflat pe locul al treilea in clasamentul Technorati, are peste 100 de milioane de vizitatori pe luna.

 

Iar in fine, dar nu in cele din urma, un blog de succes inseamna un blogger cu notorietate, ca Michael Arrington, Darren Rowse sau Jeremy Shoemaker. Acesta din urma chiar a publicat acum doi ani pe blogul sau, Shoemoney.com, o poza in care tinea in mana un cec de la Google AdSense in valoare de 132.995 de dolari si continua sa aiba castiguri anuale de peste 100.000 de dolari de pe urma blogului sau.

 

Cazurile antreprenorilor online, care au transformat blogul intr-un business, raman insa un procent extrem de mic din intreaga blogosfera, mai ales ca pe langa cele 120.000 de bloguri estimate a fi create zilnic apar si intre 3.000 si 7.000 de bloguri-spam.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Jurnale de milioane
/business-hi-tech/jurnale-de-milioane-1010226
1010226
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.