Cum devii dezvoltator de aplicaţii mobile

Autor: Anca Barbulescu Postat la 06 iunie 2013 6760 afişări

Dezvoltarea unei aplicaţii mobile înseamnă cel mai adesea nenumărate linii de cod, cel puţin câteva săptămâni şi o investiţie de câteva mii de euro. Există însă şi o cale mai simplă.

Cum devii dezvoltator de aplicaţii mobile

Pentru neiniţiaţi, dezvoltarea unei aplicaţii mobile trebuie să fie o adevărată corvoadă. Nu doar că e nevoie de timp, de regulă câteva săptămâni dacă nu e vorba despre vreo aplicaţie foarte complexă pentru iPhone sau pentru telefoane mobile inteligente cu sistem de operare Android, dar şi de o investiţie deloc neglijabilă de câteva mii de euro şi, cel mai important, de o minimă înclinaţie spre scrierea de linii de cod. Pentru un antreprenor barierele ar putea fi totuşi depăşite, dar când iniţiativa dezvoltării unei aplicaţii aparţine unei companii al cărei domeniu de activitate nu are legătură cu tehnologia lucrurile se complică.

Boomul industriei de aplicaţii mobile din toată lumea în ultima perioadă a dus însă la apariţia unor platforme care să ofere practic o scurtătură pentru dezvoltarea complicată a unei aplicaţii, prin unelte care elimină liniile de cod din ecuaţie şi dau voie şi celor cu aptitudini tehnice mai reduse să îşi încerce norocul în domeniu.

Majoritatea se adresează creaţiei de aplicaţii pentru consumatorii finali, cel mai adesea de divertisment, dar deja se conturează o întreagă industrie şi pe seama aplicaţiilor pentru sectorul de business, cu platforme precum Bizness Apps, AppMakr, Appscend, Red Foundry sau Touch Studios. Una dintre ele a pornit chiar din România, unde, „ca şi în Europa de Sud-Est în general, piaţa aplicaţiilor mobile este în primele etape de dezvoltare, cu bugete încă relativ mici şi o înţelegere a modelului de business la care se mai poate lucra„, spune antreprenorul de 26 de ani Sebastian Văduva.

LA ÎNCEPUTUL LUI 2011, DUPĂ MULTE ORE PETRECUTE ÎN LINII DE COD ÎMPREUNĂ CU ANDREI MARINESCU ŞI GABRIEL DOBOCAN, Văduva pornea platforma pentru managementul şi dezvoltarea de aplicaţii pentru mediul de busineses Appscend. Concret, tocmai companiile mai ales cu activitate în alte domenii decât IT&C, nu doar din România, ci din toată lumea, pot să dezvolte aplicaţii prin intermediul platformei.

În total, 300 de aplicaţii au fost create până acum la nivel mondial prin Appscend, iar 3.000 de companii şi dezvoltatori independenţi au cont pe platformă şi lucrează la o aplicaţie proprie. Mai mult, cel puţin jumătate de milion de oameni folosesc aplicaţiile construite prin Appscend.

„Am pornit cu o investiţie iniţială de 30.000 de euro, o bună parte din afacerea de dezvoltare software pe care am avut-o înainte, iar de anul trecut a intrat ca acţionar minoritar în companie şi Peter Barta, directorul executiv al Fundaţiei Post Privatizare şi membru în boardul VentureConnect„, explică Sebastian Văduva, directorul executiv al Appscend. Platforma de dezvoltare de aplicaţii a fost profitabilă încă din primele şase luni, mai ales că primii clienţi plătitori au apărut chiar din primul trimestru de la lansare, în total câteva sute, cifră care după primul an de activitate se învârtea în jurul a 2.000.

„Afacerile din 2012 au crescut cu 200%, iar pentru anul acesta obiectivele vizează un avans de 340%„, estimează antreprenorul, fără a oferi însă cifre exacte.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/it/cum-devii-dezvoltator-de-aplicatii-mobile-10933242
10933242
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: România are din ce în ce mai multe businessuri. O discuţie cu Dana Ciriperu, redactor-şef adjunct ZF şi Ioana Răduca, head of content Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.