Cum ajutã un tânãr să studieze gratis toţi oamenii din lume care nu îşi permit sã plãteascã pentru a învãţa o limbã strãinã

Autor: Andra Stroe Postat la 19 februarie 2022 3486 afişări

Motivat de dorinţa de a oferi un sprijin persoanelor dornice să înveţe limbi străine, Luis von Ahn a reuşit să transforme o simplă platformă lingvistică într-un adevărat fenomen, amplificat mai mult ca niciodată de actuala pandemie: aplicaţia Duolingo. Dar acesta nu a fost singurul său proiect de succes.

Luis von Ahn s-a născut pe 19 august, 1978 în Guatemala, într-o familie de medici. A urmat o şcoală privată în limba engleză, lucru pe care l-a considerat drept un privilegiu important. Fascinaţia lui pentru tehnologie şi IT a început la vârsta de opt ani, când mama sa i-a dăruit primul computer. După liceu s-a înscris la Duke University, unde a absolvit secţia matematică summa cum laude. Ulterior, a urmat şcoala doctorală în informatică la Mellon University, unde a fost invitat să şi predea, începând cu anul 2006.

În anii studenţiei, Ahn a luat parte la crearea CAPTCHA, o metodă de verificare a faptului că cel care accesează o pagină web este om, nu bot. După finalizarea studiilor el a lansat o companie numită reCAPTCHA, vândută către Google în 2009. Ulterior, şi-a continuat cercetările în domeniul criptografiei (scriere secretizată) şi al stenografiei. Se numără, de asemenea, printre pionierii crowdsourcing-ului (externalizarea sarcinilor către un grup de specialişti). Tot în 2009, alături de unul dintre studenţii săi, elveţianul Severin Hacker, antreprenorul a început să dezvolte Duolingo, o platformă de învăţare a limbilor străine.

Crescând într-o ţară săracă, în care mulţi nu îşi permiteau să plătească cursuri de engleză, lansarea acesteia a avut la bază dorinţa antreprenorului de a oferi oamenilor o metodă gratuită de învăţare a limbilor străine. Partenerul său de business considera, de asemenea, că „educaţia poate schimba lumea”, aşa că a decis să se alăture proiectului. Ulterior, cei doi au fondat compania cu acelaşi nume, Ahn preluând funcţia de CEO, iar Hacker, pe cea de CTO. La trei ani distanţă aplicaţia Duolingo a fost lansată publicului larg.

În primăvara lui 2020, când pe fondul pandemiei de COVID-19 oamenii au început să caute noi hobby-uri, compania a înregistrat o creştere important a numărului de utilizatori, un an mai târziu fiind evaluată la 4 miliarde de dolari. În 2021, aplicaţia ajunsese la un portofoliu de peste 100 de cursuri lingvistice în 40 de limbi. În prezent, Duolingo are peste 500 de milioane de utilizatori. Cercetările în domeniul informaticii i-au adus antreprenorului numeroase premii şi recunoaşteri, inclusiv titlul de personalitatea anului, primită din partea uneia dintre cele mai importante publicaţii din ţara sa natală.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.