Ce cauta romanii pe Facebook

Postat la 26 iulie 2010 86 afişări

Mai mult de jumatate dintre cei peste 1,5 de milioane de utilizatori romani ai retelei sociale Facebook sunt femei cu varsta intre 18 si 30 de ani. Obiectivul principal: sa pastreze legatura cu prieteni sau cunostinte.

Aproximativ 57% dintre respondentii studiului RoFacebook Survey, realizat in prima parte a lunii iulie pe un esantion de 574 de persoane, sunt femei, procent ceva mai mare decat cel calculat chiar de Facebook - conform informatiilor publicate pe paginile proprii, reteaua numara peste 1,5 milioane de utilizatori, din care 780.500 sunt femei. Majoritatea covarsitoare, mai exact 91%, au varsta cuprinsa intre 18 si 35 de ani, ponderea cea mai mare (57%) fiind intalnita in segmentul de varsta 23-30 de ani, in timp ce doar 7% dintre utilizatori au mai mult de 36 de ani, potrivit studiului. Criteriul varstei poate fi de altfel explicatia pentru faptul ca majoritatea acceseaza reteaua de mai multe ori pe zi sau macat o data in fiecare zi si ca, daca 57% dintre romani acceseaza reteaua sociala doar de pe computer, restul de 43% folosesc si un terminal mobil pentru aceasta activitate, 1% din total excluzand complet din ecuatie computerul.

In ce priveste informatiile pe care le publica, 94% dintre ei trec pe contul de Facebook cel putin o informatie considerata personala, iar 91% au publicat poze cu propria persoana (restul de 9% alegand alternative precum poze oarecare si logo-uri sau nu pun deloc poze). Pozele sunt de altfel una dintre cele mai des intalnite activitati pe Facebook in randul utilizatorilor, dupa butonul "Imi place" (Like), folosit de 69% dintre respondenti, si actualizarea statusului. Gradul mare de informatie, in conditiile in care tot mai multi utilizatori de Facebook din lume se tem de securitatea informatiilor si incep sa fie mai atenti cu datele pe care le publica, este totusi explicabil - cei mai multi dintre romani vad Facebook ca pe o metoda de a pastra legatura cu prieteni sau cunostinte, cativa dintre ei inlocuind astfel serviciile de mesagerie instantanee, sau o considera o platforma utila prin intermediul careia sa reia legatura cu prieteni mai vechi sau sa gaseasca noi contacte de business.

In Romania, fenomenul Facebook a izbucnit de-abia in ultimul an, odata cu cresterea rapida a numarului de utilizatori, in conditiile in care, la inceputul acestui an numarul era cu jumatate de milion mai mic. De altfel, in 2006, cand reteaua se afla inca la inceput in toata lumea, si-au creat un cont doar 3% dintre romanii prezenti astazi pe Facebook, urmati de alte 10 procente in anul urmator. De-abia din 2008 au inceput sa se ingroase randurile, cand si-au creat cont alti 30% dintre participantii la RoFacebook Survey, iar anul trecut procentul a crescut pana la 47%.

Iar Facebook n-ar fi singura retea sociala folosita, numarul celor care acceseaza numai Facebook fiind destul de mic. Peste 17% declara ca folosesc in paralel si reteaua Hi5, 6% intra pe Neogen, iar pe lista sunt si alte retele precum MySpace (8%), Netlog (4%), TPU.ro (2%) sau Bebo (1%). Twitter este singura retea accesata in paralel de 75% dintre utilizatorii Facebook, cifra care nu poate fi insa aplicata la scara larga, in conditiile in care esantionul nu este reprezentativ, ci include oameni cu precadere din marketing si PR, la care se adauga angajati in domeniul internetului si media, dar si studenti. Cu alte cuvinte, oameni activi pe Twitter.

Nu in ultimul rand, din punctul de vedere al listelor de prieteni, mai mult de jumatate dintre participantii la studiu sustin ca sunt prieteni doar cu persoane pe care fie le cunosc direct, fie ar vrea sa le cunoasca, in timp ce peste doua treimi exclud complet persoanele pe care nu le cunosc. Destul de greu de crezut totusi, in conditiile in care doar 5% dintre utilizatori accepta prietenia oricui, dar liste cu peste 1.000 de prieteni au aproape 10% dintre utilizatori.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
IT&C,
Facebook,
online,
retele sociale
/business-hi-tech/it/ce-cauta-romanii-pe-facebook-6730797
6730797
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.