După ce criza provocată de pandemie l-a obligat să închidă şi să relanseze de câteva ori afacerea, un antreprenor spune că a găsit soluţia

Autor: Ioana Nita Postat la 20 aprilie 2021 273 afişări

După ce criza provocată de pandemie l-a obligat să închidă şi să relanseze de câteva ori platforma de mobilitate urbană Citylink, antreprenorul Igor Grosu crede că acum este momentul să apese până la podea acceleraţia pentru planurile sale de dezvoltare.

Primul pas este intrarea în cele două oraşe cheie pentru turismul intern redescoperit acum de nevoie din cauza pandemiei – Braşov şi Constanţa. În paralel, pentru a ajunge mai rapid pe mai multe pieţe urbane din România, platforma este gata să accepte flote de maşini de la companii sau persoane fizice în regim de franciză. Pentru a arde etape, antreprenorul se gândeşte şi la o nouă finanţare.

„Am decis ca anul acesta să lansăm operaţiunile în oraşele Braşov şi Constanţa. În acest moment avem 10 maşini în Braşov şi ne dorim extinderea până la 150-200 de maşini în cele două oraşe noi - Braşov şi Constanţa, mai ales în condiţiile în care la finele acestui an va fi deschis şi aeroportul din Braşov”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Igor Grosu, fondator şi CEO al CityLink, proiect lansat în februarie anul trecut. „Eu îmi doresc pentru finalul acestui an să avem minimum 50 de maşini în Braşov, minimum 50 de maşini în Constanţa şi utilizatorii din Braşov, Constanţa şi Bucureşti să înţeleagă valoarea serviciilor noastre, să le folosească, mai ales că acum începe vara iar cele două oraşe sunt destinaţii turistice de top în România”, a completat el.

Pentru a accelera dezvoltarea, compania va permite şi altor proprietari de flote să intre în platforma CityLink printr-un sistem de francize. „Constanţa şi Braşovul sunt doar primele oraşe care intră pe harta CityLink, în 2021. Ne vom continua extinderea în mai multe oraşe importante din ţară, în sistem de franciză“, a precizat antreprenorul adăugând că a pus deja la punct platforma tehnică. „Suntem gata să oferim, la cheie, partenerilor din ţară întreaga componentă tehnică, know-how-ul şi gestiunea integrală a relaţiei cu clienţii. În acelaşi timp, partenerii noştri de franciză nu trebuie decât să aducă flota de automobile. În plus, prin reţeaua de parteneri pe care deja ne-am dezvoltat-o, ne putem sprijini viitorii francizaţi şi cu facilitarea achiziţiei de flote, la preţuri preferenţiale, considerabil mai avantajoase decât media pieţei. Ştim că startul unei afaceri în franciză poate fi uneori dificil, aşa că venim şi cu un pachet de sprijin financiar, lunar, pentru fiecare automobil din flota partenerilor, până în momentul în care franciza capătă tracţiune.”


Igor Grosu, fondator şi CEO al CityLink:„Acum când am stabilit clar strategia de extindere ne gândim să atragem o nouă rundă de investiţii pentru a creşte mai repede şi a acoperi necesităţile pentru operaţiunile din România.”


Strategia de extindere a companiei este în linie cu contextul actual în care trăim, plin de schimbări, iar pentru a o pune în aplicare într-un ritm mai accelerat Citylink vrea să atragă o nouă rundă de investiţii. „Suma va depinde de discuţii, pentru că noi avem mai multe produse - avem ridesharing în Republica Moldova şi în Ucraina, astfel că putem creşte şi acolo. Vom lansa anul acesta şi acolo un produs nou. Sper că la următoarea emisiune vom vorbi şi despre un produs unic - lucrăm la un brand unic sub care vom oferi acces la bike sharing, car sharing, ride-sharing, probabil şi scooter sharing, totul integrat într-o aplicaţie. De aceea suma va depinde mult de investitori, dar strategia de dezvoltare este gândită pentru mai multe ţări”, a precizat antreprenorul.

Citylink a lansat încă din vara anului trecut şi o flotă de biciclete, iar în viitor vrea să ofere abonamente care să le permită utilizatorilor posibilitatea de a folosi toate mijloacele de transport din platformă. „Avem o strategie de a ne extinde în mai multe oraşe în România şi flota va fi peste 3 ani de zile de 900 de maşini în aceste 6 oraşe. Dacă în 5 ani vom cuprinde alte 7 oraşe de până în 100.000 de locuitori, atunci flota va fi de 1.800 de maşini. Deocamdată ne gândim ce ţine de rent a car digitalizat sau car sharing - ne gândim la piaţa din România iar ce ţine de ride-sharing, avem şi piaţa din Moldova şi Ucraina, probabil că vom adăuga şi piaţa din România pe acest segment. Segmentul de bike sharing, scooter sharing reprezintă nişte anexe care îmbunătăţesc mobilitatea şi care se potrivesc foarte bine la pachet cu maşinile, pentru clienţi, în interiorul oraşelor. Dacă ajungem să înţelegem că bicicleta poate fi folosită şi toamna, dar şi iarna, 10.000 de biciclete pot intra în Bucureşti să acopere necesarul în raport cu populaţia şi să ofere o valoare mare oraşului ca - să descarce oraşul de ambuteiajele din trafic, lumea să devină mai sănătoasă şi să înţeleagă cu adevărat acest produs, care te ajută să ajungi din punctul A în punctul B într-o altă atmosferă.”



Start-up Boost

Invitat: Bogdan Niţulescu - small, medium and corporate lead în cadrul Microsoft România.

Ce oferă Microsoft pentru susţinerea companiilor în noul context de piaţă? Compania Microsoft a derulat şi pe plan local eforturi de susţinere a clienţilor companii din segmentul IMM pentru a se adapta la noua realitate conturată de criză şi a oferit acces de test pe perioade extinse pentru mai multe dintre produsele sale.

„Companiile mici şi mijlocii sunt cele mai afectate de această perioadă. Microsoft a încercat încă de acum un an să pună la dispoziţie tot felul de resurse şi programe care să ajute aceste companii să treacă cu bine prin această perioadă şi să-şi găsească drumul în noua realitate.”


Start-up Update

Invitat: Igor Grosu, fondator şi CEO al CityLink

Ce e nou? Start-up-ul se extinde pe pieţe din Braşov şi Constanţa, lansează sistemul de francize pentru a se putea extinde cât mai mult la nivel naţional şi vizează totodată şi atragerea unei finanţări.

„Constanţa şi Braşovul sunt doar primele oraşe care intră pe harta CityLink, în 2021. Ne vom continua extinderea în mai multe oraşe importante din ţară, în sistem de franciză. Avem o strategie de a ne extinde în mai multe oraşe în România şi flota va fi peste 3 ani de zile de 900 de maşini în aceste 6 oraşe. Dacă în 5 ani vom cuprinde alte 7 oraşe de până în 100.000 de locuitori, atunci flota va fi de 1.800 de maşini.”


Start-up Pitch

Invitat: Mihai Năstase, fondator Cargo Buddy

Ce face? Aplicaţie mobilă ce ajută la digitalizarea industriei de transport de marfă

„Odată ce utilizatorii îşi postează marfa, aplicaţia se ocupă să le caute variantă de transport şi scapă de această grijă. Aplicaţia se ocupă de absolut tot procesul transportului - de la încărcarea mărfii şi până la descărcarea acesteia. Din ianuarie până în prezent am avut transporturi în valoare de 200.000 euro şi suntem în plină creştere. Nu ne aşteptam să avem o creştere atât de rapidă într-un timp atât de scurt. Noi eram pregătiţi ca la început să introducem utilizatori şi apoi să începem efectiv, dar odată ce am lansat aplicaţia au apărut foarte mulţi transportatori şi în acelaşi timp au apărut şi foarte mulţi expeditori care au început să posteze marfă în fiecare zi.”


Vlad Costea, fondator al Sigtree Technologies

Ce face? Pune la dispoziţia dezvoltatorilor imobiliari o platformă de tip marketplace care aduce la un loc furnizorii de servicii cu locatarii unei comunităţi.

„Am ajuns la aproximativ 1.000 de apartamente înregistrate, aproximativ 30 de clădiri de birouri şi aproape 2.000 de utilizatori. În următoarea perioadă o să vină o finanţare şi pentru noi, care probabil va fi externă, nu din România. Banii vor fi folosiţi doar pentru extinderea internaţională. Considerăm că piaţa din România o putem adresa, dar pentru a ne extinde pe pieţe noi va trebui să folosim ceva bani. Vizăm obţinerea unei finanţări de aproximativ 500.000 de euro.”



Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.

Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noimebrie 2019 şi realizată împreună cu Banca Transilvania, Microsoft şi Telekom, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 300 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Investor Watch, Start-up Coach, Sfatul expertului şi What’s Hot.

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: Ponderea contractelor de muncă plătite cu salariul minim a crescut de la 7,5% în 2011 la 31,5% în 2019. O discuţie cu Adelina Mihai, jurnalist şi Dan Pavel, editor-prezentator ŞTIU

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.