Când tehnologia se îmbină cu contabilitatea

Autor: Ioana Niţă Postat la 14 octombrie 2023 119 afişări

Beneficiile implementării tehnologiei sunt deja extrem de popularizate la nivel de piaţă, însă mereu rezultatele concrete, studiile de caz reale sunt cele care vorbesc de la sine despre avantajele pe care le oferă utilizarea anumitor soluţii software.

Acesta este şi cazul companiei locale de contabilitate şi consultanţă financiară Trusted Advisor Strategy & Finance, care în 2020 a lansat o aplicaţie software pentru raportare financiară care a ajutat-o să îşi dubleze businessul cu acelaşi număr de angajaţi.

Aplicaţia, numită Trusted App, a ajuns în prezent să fie folosită peste 150 de clienţi ai companiei, numărul acestora fiind dublu faţă de acum trei ani. Investiţiile în dezvoltarea soluţiei se ridică până acum la circa 15.000 de euro, iar pentru perioada următoare, compania are în plan să suplimenteze investiţiile pentru a adăuga noi funcţionalităţi în cadrul aplicaţiei.

„Am lansat aplicaţia atunci când a debutat şi pandemia. În acele momente companiile aveau nevoie şi pe partea aceasta financiară de suport pentru ca antreprenorii să ştie rezultatele, să ştie cifrele şi să se repoziţioneze mult mai rapid decât într-un an obişnuit. Aşa că în primul rând clienţii noştri de contabilitate au primit foarte bine aplicaţia. La momentul acela erau 70 de utilizatori. Toţi au fost primiţi atunci imediat în aplicaţie, au beneficiat de acces şi au avut imediat acces şi la date pentru un an şi jumătate, astfel încât să existe comparabilitate şi să poată în anul 2020, care putea să vină cu scăderi pentru multe dintre businessuri, să vadă exact în ce zonă de risc se află. Sau, din contră, dacă sunt creşteri să vadă ce au de făcut din punct de vedere financiar ca să susţină creşterile“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Ioana Arsenie, strateg financiar şi fondatoarea Trusted App, adăugând că aplicaţia a fost dezvoltată ca o componentă a serviciilor de contabilitate oferite de companie.

„Aplicaţia este un diferenţiator pentru businessul nostru, în sensul că digitalizează procesul atât la nivelul seniorului de echipă - coordonatorul de echipă economiseşte foarte, foarte mult timp, şi aduce în acelaşi timp multă valoare şi clientului final. Biroul nostru de contabilitate, format dintr-un senior şi doi juniori, a reuşit să îşi dubleze cifra de afaceri. Adică am avut o creştere de la 50.000 de euro la 110.000 de euro în 2022, cu acelaşi număr de oameni. Practic putem să deservim un volum dublu de business, în proporţie de 40% datorită utilizării aplicaţiei care, automatizează raportarea financiară şi ne permite să ne poziţionăm ca un prestator care vine şi cu alt serviciu, nu doar cel de contabilitate simplă.“

În prezent, clienţii Trusted Advisor Strategy & Finance au acces la aplicaţia de raportare financiară şi bugetare Trusted App în cadrul pachetului de servicii oferit de companie, neexistând un cost suplimentar pentru folosirea soluţiei.

Aplicaţia Trusted App include partea de raportare financiară - contul de profit şi pierdere (P&L), venituri şi cheltuieli, partea de raportare de bilanţ, activ-pasiv, indicatori economico-financiari, de echilibru financiar. În plus, există şi funcţionalitatea de buget.

„În momentul în care tu în aplicaţie îţi vizualizezi datele, P&L-ul, pe categorii de venituri, cheltuieli, marje şi calcule, EBITDA, profitabilitate, variaţii etc., ai posibilitatea, personalizat pe categoriile acelea pe care tu le ai ales ca şi companie, pentru că nu sunt uniforme pentru toată lumea categoriile de venituri şi cheltuieli, să îţi defineşti şi bugetele. Adică să stabileşti limite pentru cheltuieli, de exemplu, pentru fiecare lună ş.a.m.d. Şi automat, pe măsură ce noi încărcăm datele, rezultatele lunii curente, poţi să vezi cum ai progresat faţă de bugetul stabilit. Şi dacă nu eşti în limite, poţi să actualizezi bugetul ş.a.m.d.”, a explicat Ioana Arsenie. În prezent, compania face teste pentru o nouă funcţionalitate în cadrul aplicaţiei care să alerteze antreprenorii în cazul în care există variaţii mari ale unor indicatori.

„Ceea ce vrem să facem este zona de alerte. Este o funcţionalitate relativ simplă prin care clientul să primească în timp real alertele privind taxele de plată şi eventual să automatizăm şi câteva alerte de variaţii. De exemplu, dacă eşti firmă de transport: Atenţie! Cheltuielile tale auto luna aceasta au avut o creştere de 20%, în timp ce pentru cifra de afaceri creşterea a fost doar de 10%. Este o alertă la care chiar trebuie să vezi ce se întâmplă cu businessul tău, deci aplicaţia ar putea să fie cu adevărat un instrument de control”, a precizat ea.

Investiţia în noua funcţionalitate este estimată la circa 5.000 de euro, însă momentan, compania aşteaptă şi feedbackul de la clienţi pentru a vedea exact dacă continuă acest proiect şi câţi bani investeşte mai exact în această direcţie. Această nouă funcţionalitate ar fi opţională şi contra cost pentru clienţii Trusted Advisor Strategy & Finance.

Pe lângă aplicaţia Trusted App, compania locală Trusted Advisor Strategy & Finance a lansat recent şi o platformă online de training în domeniul finanţelor – contabilcfo.ro – pentru cei care vor să avanseze în carieră de la rolul de contabil la cel de CFO (Chief Financial Officer). Investiţia iniţială în această nouă platformă se ridică la 12.000 de euro.   

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.


Rubrica „Start-up Pitch”

Invitat: Ruxandra Cord, fondatoare theCoRD.ai (the Coaching Results Driven AI).

Ce face? A dezvoltat o soluţie AI (artificial intelligence) de team coaching care are ca obiectiv să îmbunătăţească munca la distanţă şi să optimizeze şedinţele online.

„Urmează să deschidem o rundă de finanţare pre-seed în cadrul căreia am vrea să ridicăm între 300.000 şi 500.000 de euro. Avem deja trei companii care testează platforma iar noi măsurăm impactul pe care soluţia îl are în şedinţele lor online. Sunt trei companii din UK şi Germania care au şedinţe online, au echipe distribuite în toată lumea - Marea Britanie, Malta, India şi alte ţări. În special noi ne adresăm acestei nişe de companii din IT, pentru că în ultimul an acolo s-au făcut cele mai multe angajări pe partea de remote şi ele sunt cele mai deschise la munca asta flexibilă.“


Rubrica „Start-up Update”

1. Invitat: Ioana Arsenie, strateg financiar şi fondatoarea Trusted App - aplicaţia sa software de raportare financiară.

Ce e nou? Compania locală a ajuns în prezent să aibă peste 150 de clienţi care folosesc aplicaţia sa software de raportare financiară numită Trusted App, numărul acestora fiind dublu faţă de acum trei ani. Soluţia Trusted App a fost lansată în 2020, investiţiile ajungând până acum la circa 15.000 de euro. Pentru perioada următoare, compania are în plan să suplimenteze investiţiile pentru a adăuga noi funcţionalităţi în cadrul aplicaţiei.

„Am lansat aplicaţia atunci când a debutat şi pandemia. În acele momente companiile aveau nevoie şi pe partea aceasta financiară de suport pentru ca antreprenorii să ştie rezultatele, să ştie cifrele şi să se repo­ziţio­neze mult mai rapid decât într-un an obişnuit. Aşa că în primul rând clienţii noştri de contabilitate au primit foarte bine aplicaţia. La momentul acela erau 70 de utilizatori. Toţi au fost primiţi atunci imediat în aplicaţie, au beneficiat de acces şi au avut imediat acces şi la date pentru un an şi jumă­tate, astfel încât să existe compa­rabilitate şi să poată în anul 2020, care putea să vină cu scăderi pentru multe dintre businessuri, să vadă exact în ce zonă de risc se află. Sau, din contră, dacă sunt creşteri să vadă ce au de făcut din punct de vedere financiar ca să susţină creşterile.“

2. Invitat: Vlad Marincaş, cofondator şi CEO al Aqurate - platformă de tip SaaS bazată pe tehnologia de inteligenţă artificială pentru analiza datelor din e-commerce

Ce e nou? Start-up-ul local se află în prezent în plin proces de pregătire pentru a intra pe prima piaţă din străinătate – Germania, de unde vrea să atragă anul acesta circa 5-15 clienţi. În prezent, în portofoliul Aqurate sunt circa 55 de clienţi, majoritatea magazine online din România, printre acestea numărându-se şi jucători precum PC Garage, evoMag, The Home, Librex, Dasha şi Neakaisa.ro. Start-up-ul a obţinut o finanţare de 450.000 de euro la finalul anului trecut, iar acum se concentrează pe creşterea businessului şi atingerea obiectivelor, astfel încât în 2024 să poată ridica o nouă finanţare de valoare mai mare.

„Noi ne axăm acum foarte mult pe Germania şi am început să facem demersuri active. Avem campanii «cold», avem discuţii cu jucători mai mari, mai mici şi suntem practic în curs de a construi baza în piaţa respectivă. Germania este prima piaţă externă mai mare pe care intrăm. Aşa noi mai avem clienţi mai mici şi interes din partea unor clienţi străini, pentru că avem integrări cu platforme româneşti şi în mod interesant există şi magazine din afara României care sunt pe platformele respective.“



Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR Innovx, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.