Intre ursuletul panda si flying tourbillon
Ca si in alti ani, Cartier a facut valva anul acesta, la Salonul de la Geneva, cu o colectie in care brandul si-a demonstrat, din nou, legendarul talent de a lucra cu pietrele pretioase. Spre deosebire de alti ani, Cartier a facut valva anul acesta, la Salonul de la Geneva, cu un model mai complicat - primul model al brandului care a primit Poincon de Geneve: Ballon Bleu Flying Tourbillon. Mai mult, oficiali ai firmei au spus pentru Dupa Afaceri Chronos ca, incepand din 2009, Cartier va fi recunoscut si pentru mecanismele complicate, pe langa ceasurile haute-joaillerie.
Perles de Cartier e un alt model la care designul primeaza clar in fata mecanismului (quartz ca la mai toate piesele haute-joaillerie) ? ceasul are un design excentric (in ambele sensuri). Mizand pe forma perlelor, modelul e alcatuit din patru cercuri ? doua perle si doua cadrane din sidef, inconjurate de diamante. La fel de interesant din punct de vedere al designului este Noeud, adica, pe romaneste, ceasul nod. Bineinteles, un nod din diamante, unde isi gaseste loc si un cadran din sidef pe care timpul se citeste "la orizontala". Ambele fac parte din colectia Cartier Libre.
Trecand la piese cu mai multa greutate, la propriu, noua versiune a modelului emblematic Roadster e o combinatie de aur alb si lemn masiv de nuc (atat pe cadran, cat si in cadrul bratarii), ceea ce face ca acest ceas sa atarne mai greu pe mana. Prin utilizarea generoasa a lemnului pretios (extras din portiunea cea mai neteda a trunchiului de copac), Roadster face trimitere la bordurile masinilor de lux. In varianta din aur roz vor fi disponibile 250 de exemplare, iar in aur alb ? 150. Un alt model stindard al casei ? Pasha Seatimer a fost prezentat intr-o carcasa de 42,5 mm, care include un cronograf. Modelul e o combinatie interesanta (si reusita) de cauciuc negru, aur galben, diamante si ceramica neagra. E un ceas foarte exuberant care, desi lansat pentru publicul masculin, va avea cu siguranta mare succes la femei in pofida dimensiunilor.
Ca prim pas in strategia sa de lansare in domeniul complicatiilor, Cartier a lansat anul acesta modelul Ballon Bleu Flying Tourbillon, pe baza unui mecanism conceput de manufactura Roger Dubuis si in dezvoltarea caruia a fost implicata si Carole Forestier-Kasapi, directoarea de dezvoltare a mecanismelor de haute-horlogerie de la Cartier (modelul a primit Poin'on de Gen've, o premiera in istoria Cartier). "Pentru acest model, important a fost sa cream un mecanism plat, pentru a nu compromite in niciun fel designul foarte special al liniei Ballon Bleu. De asemenea, ceasul are un cadran dublu ? deasupra e un fel de grila care confera ceasului o profunzime surprinzatoare. Cadranul e foarte gros, asa ca am ales un flying tourbillon, care poate fi plasat mai sus, nu sub cadran, ca un tourbillon normal", a spus Forestier-Kasapi.
Se pare ca Ballon Bleu Flying Tourbillon este doar inceputul, pentru ca, in ianuarie 2009, la urmatoarea editie a Salonului de la Geneva, Cartier va lansa o colectie conceputa de Carole Forestier Kasapi ? "categoric, o colectie de haute horlogerie, cu o serie de complicatii foarte speciale". De altfel, intrebata, din punctul de vedere al specialistului care este complicatia sa preferata, Carole Forestier-Kasapi spune ca nu exista inca, dar o va prezenta in ianuarie.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro