Corporate shrink

Postat la 07 aprilie 2008 10 afişări

De multe ori am auzit discutii in care angajatii isi exprima dorinta de a avea propria afacere si a o administra asa cum considera ca este mai bine, fara constrangeri venite din partea corporatiilor sau a antreprenorilor. Multi vad doar partea buna din a avea un business propriu. Cei care au dezvoltat insa o afacere, la scurt timp dupa ce au inceput si-au dat seama ca este mai dificil decat si-au imaginat. Ambele ipostaze - angajat si antreprenor - au avantaje si dezavantaje. Important este sa aleaga fiecare varianta ale carei dezavantaje le considera acceptabile.

Ma intreb adesea daca seful vede cu adevarat ceea ce fac si daca priveste cu obiectivitate activitatea mea. Ce sa fac sa ii atrag atentia asupra muncii mele? Ce ii sare mai tare in ochi unui sef: orele state dupa program din ultima perioada sau rezultatele pe care le-am obtinut?

Cel mai important lucru pe care il puteti face sa ii atrageti sefului atentia asupra activitatii dvs. este sa va realizati sarcinile de serviciu foarte bine. Daca aveti rezultate sigur va vedea si va va aprecia. Orele suplimentare petrecute la birou nu sunt intotdeauna un semn bun. Pe de o parte, pot insemna dedicare, perseverenta, constiinciozitate si aceste calitati sunt de apreciat. Pe de alta parte, pot exprima si organizarea deficitara a activitatii, ineficienta sau supraincarcare si toate aceste aspecte sunt daunatoare pe termen mediu si lung si de aceea nu sunt incurajate de catre sefi. Fiecare sef este evaluat pe baza rezultatelor pe care le obtine si daca are in subordine angajati care il ajuta sa obtina rezultatele asteptate va fi multumit. Sigur ca implicarea si dedicarea sunt apreciate, dar doar in masura in care conduc la indeplinirea unor obiective.

Sunt CEO-ul si proprietarul unei afaceri de familie. Tot sper ca ma voi pensiona curand, dar simt ca sunt prins in acest business. Am doi fii care lucreaza in companie, dar care pur si simplu nu se inteleg. Mai am o fata care nu doreste sub nicio forma sa se implice in afacere, desi eu cred ca este foarte potrivita. A absolvit un MBA si conduce un business care este de doua ori mai mare decat al nostru. Sunt si presiuni sa vand afacerea, dar am niste retineri, fiind munca mea de-o viata. Ce ma sfatuiti sa fac?

In aceasta situatie ceea ce conteaza este ce anume va doriti dvs. Inteleg ca pentru dvs. este important sa pastrati afacerea si sa fie continuata de catre copii, dar aceasta situatie ar genera nemultumiri si conflicte in familie. Stiu ca teoretic fiecare om echilibrat isi doreste si o familie frumoasa si un business de succes, dar sunt multe momente cand ar trebui stabilite clar prioritatile. Daca dvs. considerati ca prioritar este businessul si vanzarea lui v-ar crea un disconfort mare, atunci cel putin pentru o perioada de timp va trebui sa continuati sa fiti implicat si eventual sa gasiti un CEO din afara familiei. Daca fiica dvs. conduce un business de doua ori mai mare si nu isi doreste sa se ocupe de afacerea de familie, nu are sens sa faceti presiuni pentru a-i schimba decizia. Iar daca cei doi fii ai dvs. nu se inteleg, ar fi riscant si pentru business si pentru atmosfera din familie sa il numiti pe unul dintre ei CEO. Daca va doriti sa aveti mai mult timp liber si liniste, atunci aveti optiunea vanzarii. Aceasta varianta nu ar insemna ca ati abandonat munca de o viata, ci ca ati valorificat-o in momentul in care vreti sa faceti altceva.

In cazul in care imi motivez angajatii si prin unele prime de obiectiv, insa obiectivele nu sunt atat de clare ca targeturile din vanzari spre exemplu, risc sa creez conflicte in cadrul echipei?

Da, exista riscul de a crea conflicte in cadrul echipei daca sunt acordate prime pentru niste obiective vag definite. Si de asemenea exista riscul ca acele obiective sa nu fie motivante. Prima de obiectiv are valoare motivationala mare cand angajatului ii este clar ce trebuie sa faca si in ce conditii se acorda. Este adevarat ca nu in toate domeniile si pentru toate activitatile obiectivele sunt atat de usor de tradus in cifre ca targeturile de vanzari. Doar ca este foarte important sa fie bine definite, sa se stie de la inceput cine evalueaza realizarea obiectivelor si pe ce criterii.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Corporate,
shrink
/arta-si-societate/lifestyle/corporate-shrink-4074150
4074150
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.