Corporate shrink

Postat la 02 iulie 2007 10 afişări

A inceput vara si perioada concediilor. Dar sunt si manageri care trebuie sa se gandeasca daca e bine sau nu sa isi ia concediu, din moment ce colegii lor obisnuiesc sa considere deplasarile de serviciu ca fiind un fel de vacanta. Dincolo de ceea ce stim si simtim ca ar fi bine si pentru noi si pentru organizatie, trebuie sa se conformeze si normei de grup. Mediul in care lucram ne influenteaza foarte mult si tocmai de aceea trebuie sa il alegem cu atentie.

Nu mi-am mai luat o vacanta de doi ani de zile, desi fac parte din top managementul companiei si ar trebui sa am 4 saptamani libere pe an. Si nu sunt singurul in aceasta situatie, dar unii manageri din firma considera plecarile in interes de afaceri ca mini-vacante, desi atunci muncim. Cum pot sa ies din aceasta situatie sau sa-i fac pe ceilalti sa-si dea seama ca avem nevoie de concediu de odihna?

Cel mai simplu ar fi sa va luati dvs. concediu de odihna. Pericolul este sa fiti izolat, pentru ca nu respectati un obicei al managementului companiei, dar din moment ce "unii" manageri considera ca deplasarile in interes de serviciu sunt minivacante, ceilalti membri ai managementului vor intelege faptul ca a avea concediu este o dovada de echilibru personal si organizational. Se intampla ca in anumite perioade managementul sa nu isi efectueze concediul de odihna integral, dar e vorba de perioade de criza. De multe ori avem impresia ca lucrurile nu merg fara noi si atunci cand rezolvam multe lucruri urgente, ne creste stima de sine. Dar chiar daca e usor de spus si mult mai greu de realizat, performantele unui manager se vad in masura in care lucrurile merg fara implicarea lui directa. Probabil ca in organizatia in care lucrati o situatie de criza a fost prelungita prea mult si acum tinde sa devina parte din cultura organizatiei, dar sigur nu este o directie buna. Ceea ce puteti sa faceti dvs. este sa va comportati normal, adica sa aveti concediu, si sa aveti discutii cu colegii pe acest subiect. In plus, daca vor vedea ca lucrurile merg bine, performantele dvs. sunt apreciate si ati avut si concediu, este probabil sa va urmeze si colegii exemplul.

Lucrez intr-o institutie de stat si as dori sa trec intr-un sistem privat. Ma intreb daca experienta mea (lucrez intr-un minister) se poate adapta la cererile unei companii, pentru ca nu vad echivalenta competentelor. In actualul loc de munca nu exista concepte precum spirit de echipa sau realizari individuale, ci doar o serie nesfarsita de proceduri.

?Ceea ce apreciaza companiile private dincolo de cunostintele de specialitate este atitudinea. Proceduri exista si in companiile private si e foarte bine daca aveti obisnuinta de a le respecta. Spiritul de echipa si orientarea spre obiective sunt dimensiuni importante ale culturii unei organizatii, dar daca dvs. personal aveti aceste trasaturi, nu veti avea probleme majore. De asemenea, ceea ce difera in organizatiile private comparativ cu cele de stat este ritmul de lucru si comportamentul de asumare a riscului. Reusita schimbarii depinde in primul rand de dvs. si important este sa aveti un tip de activitate care sa va placa. La un moment dat ii intrebam pe candidati, cu fisa postului in fata, in ce masura le-ar placea sa faca activitatile aferente postului si apoi daca stiu sau nu sa le faca. Foarte multi erau surprinsi, pentru ca nici nu se gandisera asa la acel post, dar in majoritatea cazurilor au avut performate foarte bune cei care simteau ca fac ceea ce isi doresc.

In conditiile in care obiectivul meu de cariera este sa practic cat mai mult in domeniul marketingului, ce ar trebui sa aleg intre o slujba la o multinationala si o firma de talie mai mica? Provocarea in multinationala ar fi pachetul salarial (dar nu ar exista sansa sa fac decat elemente de marketing, precum brand manager sau studii de piata), in timp ce la compania mica as putea face de unul singur o campanie intreaga de rebranding, de pozitionare pe piata, dar salariul ar fi incomparabil mai mic.

In primul rand salariul nu este o provocare, este un factor motivational de baza care trebuie sa aiba un anumit nivel pentru a raspunde nevoilor dvs. Provocarile sunt de ordin profesional, nu material. Daca va doriti specializare pe marketing, atunci o multinationala va poate oferi cadrul potrivit. Daca va doriti o arie mai larga de activitati de marketing, le puteti face mai usor intr-o firma mica. Alegerea tine de cat de multe lucruri stiti in marketing, in acest moment si de caracteristicile concrete ale ofertelor pe care le aveti. Important este ca dincolo de salariu sa evaluati unde puteti invata mai mult si foarte important - de la cine, din moment ce va doriti o cariera in marketing.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Corporate,
shrink
/arta-si-societate/lifestyle/corporate-shrink-4073845
4073845
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.