Corporate shrink

Postat la 28 mai 2007 19 afişări

Deciziile de angajare si incetare a colaborarii sunt unele dintre cele mai dificile si importante atat pentru angajati, cat si pentru companii. Pentru o organizatie este de asemenea complicat sa treaca printr-un proces de restructurare. Ceea ce ajuta intotdeauna este discernamantul si claritatea comunicarii.

Ce este de facut in momentul in care am intrat intr-o multinationala, dupa eforturi mari si constat ca fac cu totul altceva decat ceea ce am negociat? Este destul de greu sa convingi trei sefi directi si alti trei la care nu ai acces niciodata ca tu nu ai fost informat corect asupra jobului. De cele mai multe ori ti se raspunde ca "in timp, ajungi sa faci lucrurile pentru care ai semnat contractul de munca". Sa astept sau nu?

In primul rand ar fi bine sa va lamuriti cine va este sef. Sunt organizatii cu subordonare dubla, dar si in acest caz exista o impartire a activitatilor de care raspunde fiecare dintre cei doi sefi. Ambiguitatea rolului este un factor stresant important, asa incat ar fi bine sa aveti o discutie cu seful sa va lamuriti care sunt responsabilitatile dvs. si sa va exprimati dorinta de a face lucrurile pentru care ati fost angajat. In functie de cat de mare este diferenta intre ceea ce faceti si lucrurile pentru care ati stiut ca sunteti angajat puteti sa acceptati sau nu situatia.

Sigur ca nu e deloc profesionist si de natura sa va dea incredere in organizatie faptul ca realitatea jobului nu corespunde cu descrierea lui in cadrul interviurilor de angajare. Dar daca va place atmosfera si considerati ca dincolo de frustrarea ca nu primiti ceea ce v-a fost promis puteti ajunge cu ceva efort sa faceti ceea ce va place, probabil veti ramane in acea organizatie. Cel mai important este sa va lamuriti daca regulile interne, atmosfera, stilul de lucru va plac sau nu. Pentru ca daca sunteti genul de persoana care prefera lucrurile clar definite, iar cultura organizationala a acelei firme tolereaza incertitudinea este clar ca mai devreme sau mai tarziu veti alege sa plecati.

In cadrul companiei in care lucrez, una cu vechime mare pe piata, exista o organigrama care, in contextul schimbarilor din ultimii ani, s-a dovedit a nu mai fi eficienta. Cum poate fi realizata si comunicata reorganizarea companiei, avand in vedere necesitatea schimbarii liniilor ierarhice si a ariilor de influenta manageriala?

In functie de specificul activitatii si de masura in care aveti specialisti in organizatie puteti sa numiti o persoana din interior care sa faca analiza sau puteti apela la o firma specializata in consultanta organizationala. Deciziile de restructurare sunt intotdeauna dificile si de cele mai multe ori o mare problema este comunicarea si implementarea masurilor de restructurare. Proiectul in sine tine de cunoasterea pietei, de capacitatea de a evalua tendintele de dezvoltare, precum si de luciditatea in analiza activitatii firmei in care lucrati.

Mai departe insa, este foarte important ca mesajul pe care il dati si angajatilor, si pietei sa fie bine formulat astfel incat sa fie clar ca ceea ce faceti este sa rezolvati o problema, nu sa incepeti un sir de masuri nepopulare si asteptarea ca oricand poate fi mai rau. Conteaza foarte mult pentru comunicarea interna sa le explicati oamenilor pe ce baza ati luat decizia de restructurare, care au fost datele problemei si sa le dati perspectiva unui viitor care tine si de niste decizii strategice, dar si performantele lor.

Am intalnit de curand conceptul de coaching. Merita sa investesc intr-o intrevedere cu un coach doar pentru a-mi asigura o "potentiala" reusita ulterioara in cariera? Costa semnificativ si poate la fel de bine sa fie vorba despre un sarlatan.

Coachingul prin definitie implica dorinta?si angajamentul clientului de a trece prin acest proces. Decizia daca veti investi sau nu in coaching o veti lua in functie de ceea ce va doriti sa faceti in viitor si de abilitatile pe care considerati ca este necesar sa le dezvoltati. Ceea ce pot sa va spun cu siguranta este ca inainte de a incepe un program de coaching trebuie sa va definiti asteptarile. Sesizez o nota destul de mare de neincredere in tonul dvs. si sigur nu puteti avea rezultate cu aceasta atitudine. Cei autorizati in coaching sunt profesionisti ca in orice alt domeniu, doar ca stiintele socio-umane au legi care sunt valabile pentru majoritatea, nu obligatorii pentru toti spre deosebire de stiintele exacte.

Este forma unui CV mai importanta decat continutul?

Forma unui CV ajuta la formarea unei imagini de ansamblu asupra candidatului si poate sa ii atraga atentia celui care face recrutarea si selectia, dar ceea ce conteaza in decizia de programare a unui interviu este sigur continutul.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Corporate,
shrink
/arta-si-societate/lifestyle/corporate-shrink-4073786
4073786
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.