De ce o ceasca de cafea intr-o cafenea la moda e mai scumpa decat una facuta acasa

Postat la 26 iulie 2010 100 afişări

Orice afacere e o scena si tot ce faci este un spectacol - este premisa de la care au pornit B. Joseph Pine II si James H. Gilmore atunci cand au scris “Economia experientei”. Publicata prima data in urma cu zece ani, cartea este cu atat mai actuala, cu cat in plina recesiune multi se intreaba “ce sa mai fac?”.

Cei doi vorbesc din experienta proprie. Pine preda la mai multe scoli de afaceri, printre care si MIT Sloan School of Management si a fost manager la IBM. Gilmore a debutat in afaceri la Procter & Gamble si timp de 10 ani a fost consultant in afaceri. Acum lucreaza impreuna si au fondat compania Strategic Horizons LLP.

Pine si Gilmore indeamna companiile sa priveasca dincolo de modelele traditionale de afaceri si sa se diferentieze prin experienta oferita clientilor. Ei sugereaza sa abordezi oferta la fel ca o piesa de teatru si sa fii constient ca modul cum creezi experientele si caracterul unic al fiecarei interactiuni propuse clientului va fi decisiv pentru diferentierea de concurenta.

Unul dintre cele mai puternice exemple pe care le folosesc in carte este Las Vegas, capitala experientei (ca scenariu oferit consumatorului) din America, unde aproape totul se invarte in jurul experientei - sau al surprizelor - oferite pe langa un produs sau serviciu in sine, de la jocurile mecanice de pe aeroport, cazinourile, hotelurile si restaurantele tematice si pana la spectacolele de circ.

n plus, experientele memorabile oferite consumatorului fac si diferenta de pret, pentru ca, sustin autorii, clientii sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru a trai ceva nou. De exemplu, o ceasca de cafea intr-o cafenea la moda este mult mai scumpa decat una facuta acasa, pentru ca este important scenariul propus impreuna cu aceasta ceasca de cafea. Si este evident ca, in vremurile pe care le traim, bunurile si serviciile nu mai sunt de ajuns, iar mediul, cadrul, povestea cu care ne sunt oferite conteaza. Cartea a fost publicata in 12 limbi si este considerata de specialisti una dintre cele mai bune carti de business din toate timpurile.

B. Joseph Pine II, James H. Gilmore "Economia experientei", Editura Publica, Bucuresti, 2010

APARITII NOI:

Crima estivala

Probabil ca nimeni nu citeste Tolstoi sau Balzac pe plaja, in vacanta, iar vacanta de vara este pentru dieta literara ce sunt sarbatorile de iarna pentru dieta gastronomica - unii dintre noi lasam deoparte obiceiurile sanatoase, hranitoare si ne indopam cu junk food, respectiv carti despre vampiri, crime pasionale sau asasini in serie. "O crima pe Via Appia" nu e insa decat o lectura de vara, foarte potrivita pentru o zi la soare sau sub umbrela. Actiunea acestui roman istoric porneste de la asasinarea lui Publius Clodius tocmai pe Via Appia. Clodius, aristocrat care se pozitionase si ca prieten al plebei, ar fi putut pieri de mana dusmanului sau de moarte, Millo, care e acum in pericol de a fi linsat. Pe parcurs isi fac aparitia si Cicero si Marc Antoniu, care se intrec in talente oratorice in cursul procesului.

Steven Saylor "Crima pe Via Appia", Editura All, Bucuresti, 2010

Cum se distruge o limba

Masacrarea unei limbi este un spectacol neplacut chiar si pentru oamenii obisnuiti, iar pentru un lingvist se ridica la rangul de tragedie. Tatiana Slama-Cazacu, unul dintre cei mai respectati lingvisti romani, trece in revista cele mai frecvente exemple de stalcire a limbii in volumul "Confuzii, greseli, prostii si rautati in limba romana azi", iar rezultatul e destul de descurajator. Pe langa deja celebrele greseli de utilizare a lui "care/pe care" sau stalcirea pluralului de la ou, profesorul doctor docent acuza si fructele confiate, aplicatiile, grafiile si pronuntiile scandaloase, incapacitatea de a face diferenta din/dintre, ora doisprezece, limba de lemn sau violenta in limbaj. O carte care trezeste indignarea, amuzamentul si oftatul.

Tatiana Slama-Cazacu "Confuzii, greseli, prostii si rautati in limba romana azi", Editura Tritonic, Bucuresti, 2010

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/carte/de-ce-o-ceasca-de-cafea-intr-o-cafenea-la-moda-e-mai-scumpa-decat-una-facuta-acasa-6691536
6691536
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.