Capitalistul săptămânii: Henry Ford

Autor: Ioana Matei Postat la 08 februarie 2013 52 afişări

Pentru construcţia automobilului modern sunt înregistrate mai bine de 100.000 de patente, aşa că sintagma „Henry Ford a inventat maşina" nu este tocmai corectă.

Primul automobil, un fel de cărucior propulsat prin forţa aburului şi destinat să transporte greutăţi, este opera inginerului şi mecanicului francez Nicolas Joseph Cugnot. În materie de capitalism, cel care a transformat ideile revoluţionare în maşinării de făcut de profit este Henry Ford. Cea mai importantă contribuţie pe care a adus-o industriei auto a fost îmbunătăţirea liniei de asamblare. Durata asamblării a coborât sub două ore, iar preocuparea pentru reducerea costurilor a continuat în decursul anilor. În 1914, le-a oferit muncitorilor un salariu lunar de cinci dolari, dublu faţă de cel curent. Costurile reduse au făcut automobilele Ford mai ieftine decât cele ale companiilor rivale, iar aceasta a făcut un mare succes din modelul T, apărut în 1908, la un preţ de 950 de dolari. Până în 1927, peste 15 milioane de astfel de maşini au fost asamblate şi vândute doar în SUA.

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/capitalistul-saptamanii-henry-ford-10550796
10550796
comments powered by Disqus

Aleph Story. De ce sunt mici salariile atât de mici în România?

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.