Cum schimbă generaţia Y regulile din turismul modern

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 05 februarie 2014 3867 afişări

Dacă turistul se transformă, turismul trebuie să ţină pasul. Cele două mari grupuri sociale cu puterea cea mai mare de cumpărare fac acum legea: China a devenit oficial ţara cu cei mai mulţi bani cheltuiţi pe turism, iar milenialii vor plăti penru turism cu servicii speciale şi responsabilitate socială.

Generaţia Y va deveni în câţiva ani segmentul cu cei mai mulţi bani cheltuiţi pe servicii, iar turiştii de origine chineză sunt pe cale să devină o oportunitate pentru hotelieri, indică studiul „EY - Global Hospitality Insights Top Thoughts for 2014„, care prezintă tendinţele pentru următorii ani în turism, precum şi măsurile pe care industria ar trebui să le ia pentru a-şi păstra clienţii.

Odată cu generaţiile, se schimbă şi cerinţele în servicii. Astfel, pe măsură ce generaţia Y ocupă tot mai mult din populaţia activă la nivel global, necesităţile şi dorinţele lor trebuie luate în considerare de cei responsabili din industria de turism. Generaţia Y sau milenialii sunt tinerii născuţi între anii 1980 şi 2000. În următorii cinci ani, ei vor reprezenta jumătate din forţa de muncă a lumii. Mai important însă, în următorul deceniu majoritatea cheltuielilor cu turismul va fi suportată de către mileniali.

Care sunt schimbările? Despre mileniali s-au scris numeroase studii şi rapoarte, însă cea mai importantă trăsătură este cu siguranţă nevoia permanentă de a fi conectaţi cu cei din jurul lor. Milenialii au ca interese primordiale prietenii, distracţia şi cultura digitală. Sunt încrezători şi relaxaţi, relativ conservatori în gândire şi, poate cel mai important, reprezintă cea mai educată generaţie din istorie.

Au fost protejaţi, dar aşteptările de la ei au fost întotdeauna ridicate. Sunt nerăbdători şi pun preţ pe lucrul în echipă. Sunt în permanenţă conectaţi cu alte persoane, ceea ce duce la faptul că sunt uşor influenţabili de către prieteni. Generaţia Y are un profund impact asupra culturii noastre. Cei care fac parte din generaţia Y călătoresc mai frecvent, explorează mai multe destinaţii şi cheltuie mai mult atunci când sunt în vacanţă; sunt într-o constantă căutare de informaţii şi de senzaţii noi.

Ei au început deja să înlocuiască vechea generaţie şi acest lucru determină modificări ale industriei de turism, în toate sectoarele ei. Aflată într-o perioadă de tranziţie, generaţia Y devine principalul segment ca volum al serviciilor achiziţionate. Astfel, industria de turism trebuie să se adapteze acestui val de călători care sunt mai buni cunoscători ai ofertelor pe care le cer. „Dacă hotelierii români vor lua în calcul din timp faptul că generaţia Y se aşteaptă să reprezinte în 5 ani jumătate din numărul de turişti la nivel mondial, veniturile realizate din turism în România ar putea creşte semnificativ.

Trebuie avută în vedere dezvoltarea unor facilităţi care să răspundă aşteptărilor acestei categorii de clienţi, cum ar fi aplicaţii pentru rezervări direct de pe smartphone, posibilitatea de a face comandă la room service de pe tableta disponibilă în camera de hotel, programe extinse de fidelizare pe bază de comision care să prelungească sejurul cât mai mult şi, bineînţeles, prezenţa intensă în social media„, spune Elena Badea, head of marketing, EY România.

Traian Bădulescu, director al Travel Advisor Media, spune că industria de turism din România este conştientă de cerinţele milenialilor. „Cei din generaţia Y sunt mult mai pretenţioşi, deoarece s-au născut în era digitală şi servicii precum accesul la Internet li se par normale. Paradoxal, România stă mult mai bine decât statele vecine şi chiar state din vest la acest capitol. Mulţi manageri de hotel au decis să nu mai perceapă bani pentru accesul la Internet, incluzând costul în preţul camerei.„ Analistul a mai explicat că sistemul hotelier din România este bine pregătit din punctul de vedere al facilităţilor oferite. „România stă foarte bine la dotările din hoteluri, mai ales în oraşele mari.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/turism/cum-schimba-generatia-y-regulile-din-turismul-modern-12020322
12020322
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: Ponderea contractelor de muncă plătite cu salariul minim a crescut de la 7,5% în 2011 la 31,5% în 2019. O discuţie cu Adelina Mihai, jurnalist şi Dan Pavel, editor-prezentator ŞTIU

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.