Western Union pe tărâmul fintech

Autor: Mircea Nica Postat la 09 aprilie 2023 64 afişări

Compania globală specializată în plăţile transfrontaliere Western Union a intrat la mijlocul anului trecut pe piaţa aplicaţiilor de digital banking, principalul concurent digital fiind Revolut, dar în acelaşi timp şi anumite bănci de pe piaţa locală, care şi-au dezvoltat aplicaţiile bancare digitale.

După o perioadă plină de turbulenţe, de la pandemie până la era crizelor suprapuse, Western Union, care până la mijlocul anului 2022 se afla doar în zona transferurilor transfrontaliere bazate în principal pe numerar şi pe prezenţa fizică la agenţie, a trecut în zona digitală, unde concurenţa este destul de acerbă. Noua aplicaţie dezvoltată de Western Union completează astfel opţiunile companiei în ceea ce priveşte transferul de bani. Pe de altă parte, principalul competitor al companiei, Revolut, este unul dintre fintech-urile care au fost prezente cu opţiunea unei aplicaţii digitale de transfer transfrontalier, în mai multe valute, iar de curând a făcut şi pasul către zona bancară începând să ofere credite. 

Denisa Mateescu, director al Western Union pentru Europa de Est, consideră că ceea ce diferenţiază compania de alţi concurenţi este modul în care clienţii pot beneficia de experienţa omnicanal. „Ei pot trimite bani, în mai multe valute, familiei şi celor dragi din întreaga lume şi, accesând vasta reţea globală a Western Union, pot primi numerar la sute de mii de locaţii de agenţii din întreaga lume sau direct pe un card, portofel digital sau bancă. cont, adesea în timp real. Cred că acest lucru ne diferenţiază cu adevărat de concurenţă”, explică executivul. Ea a mai adăugat că, atunci când vine vorba de România, faptul că Western Union a selectat ţara ca fiind una dintre primele două pieţe din Europa şi de la nivel global pentru lansarea aplicaţiei de digital banking indică clar valoarea şi poziţia României în Europa. „România este o piaţă cu adevărat captivantă, competitive, cu o multitudine de jucători, pe tot spectrul pieţelor. Ţara se digitalizează din ce în ce mai mult, iar consumatorii români devin şi mai pricepuţi. Ce îi diferenţiază pe consumatorii români este disponibilitatea de a testa şi adopta produse noi. Când vine vorba de România, faptul că am selectat-o ca una dintre primele două pieţe din Europa, şi de la nivel global, pentru lansarea aplicaţiei noastre de digital banking indică clar importanţa României atât pentru noi, cât şi ca şi poziţie în Europa”, a mai adăugat Denisa Mateescu.


„România este o piaţă cu adevărat captivantă, competitivă, cu o multitudine de jucători, pe tot spectrul pieţelor. Ţara se digitalizează din ce în ce mai mult, iar consumatorii români devin şi mai pricepuţi. Ce îi diferenţiază pe consumatorii români este disponibilitatea de a testa şi adopta produse noi.”

Denisa Mateescu, director Western Union pentru Europa de Est


În ceea ce priveşte aplicaţia dezvoltată de companie, ea a mai explicat că Western Union a anunţat recent noi oferte de consum. „Pentru a sărbători succesul nostru pe piaţa din România am anunţat oferte de consum noi, cu o dobândă de 6% pentru deţinătorii de cont premium, bonus de până la 250 lei pentru clienţii care depun 2.000 lei lunar şi cheltuiesc 1.000 lei lunar timp de 6 luni de la înregistrare, un bonus de recomandare de 75 lei şi o lună gratuită pentru serviciile de abonament de la furnizorii selectaţi. Trimiterea către un alt utilizator de servicii bancare digitale Western Union este gratuită. Pentru plăţi în numerar, taxa este de 9 lei, iar trimiterea dintr-un cont în altul este de 5 lei.” Din punctul de vedere al industriei, Denisa Mateescu susţine că mediul în care operează este cu totul nou, iar în ultimii doi-trei ani, pandemia a accelerat dezvoltarea digitalizării, care altfel ar fi durat mai mulţi ani să se materializeze. „Acest nou peisaj în care consumatorii sunt din ce în ce mai reticenţi în utilizarea platformelor şi canalelor de plată evaluează constant viteza, flexibilitatea şi, cel mai important, transparenţa. Pentru a lua deciziile de transfer de bani, atunci când vine vorba de Western Union, suntem pregătiţi pentru schimbarea nevoilor clienţilor cu o strategie globală omnicanal deja implementată”, susţine directoarea. Ea mai observă că transferul banilor şi informaţiilor în întreaga lume este adesea subestimată dar în fapt este destul de complex. „Cu toţii suntem obişnuiţi acum cu modalitatea de plată digitală către prieteni sau să împărţim facturile la restaurant dintr-o aplicaţie. Realitatea transfrontalieră este mai degrabă complicată. Şi este mai complicat cu cât, în cazul Western Union, avem 20.000 de «coridoare» sau perechi de ţară pe care le deservim. Pentru sector în ansamblu şi pentru noi ca şi companie, aceasta este o realizare remarcabilă.” Denisa Mateescu a mai spus că în calitate de companie listată, Western Union anunţă doar investiţii globale de top, iar ca parte a strategiei Evolve25 deja au fost făcute investiţii de milioane de dolari în îmbunătăţirea capabilităţilor tehnologice şi a experienţei clienţilor. „Western Union a ajuns la venituri de 4,5 miliarde de dolari în 2022, cu o marjă operaţională de 19,8%. Suntem optimişti privind perspectivele pentru anul 2023, dar şi cele viitoare având în vedere lansarea recentă a Evolve25, planul nostru strategic pe trei ani care prevede evoluţia companiei noastre de la o orientare strict privind remitenţele transfrontaliere pentru a fi liderul mondial al plăţilor de marcă şi al serviciilor financiare accesibile pentru consumatori, deservind populaţiile aspirante ale lumii. Vedem oportunităţi uriaşe în implementarea acestei strategii”, susţine Denisa Mateescu. 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Strategie,
Western Union,
fintech,
aplicatie

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.