Cum se împletesc luxul şi tehnologia în industria auto

Autor: Ioana Matei Postat la 25 martie 2023 91 afişări

Primul automobil, construit de inginerul german Karl Benz, se numea Motorwagen şi era un vehicul despre care se spune că scotea un zgomot infernal şi un nor de fum gros. A fost nevoie de un drum de 194 km (dus-întors) făcut de soţia sa, Bertha (care s-a dovedit a avea şi aptitudini de mecanic), pentru ca modelul să câştige popularitate, iar soţul său să îşi dezvolte ideile mai departe. 139 de ani mai târziu, diferenţa pe segmentul celor mai dorite autovehicule de lux ale lumii o fac tehnologizarea, rafinarea, electrificarea şi punctul unde se află în drumul spre obiectivul de zero emisii de CO2. Iar locul unde toate aceste modele vin să îşi întâmpine clienţii trebuie să fie o experienţă integrată aceluiaşi obiectiv.

„Mulţi dintre voi ştiţi că am origini chineze, iar cuvântul criză şi oportunitate au în chineză aceeaşi rădăcină - ceea ce am putea spune este că în spatele fiecărei crize se află o oportunitate - iar partenerii noştri regionali au dovedit acest lucru, înflorind în perioadele de criză”, a spus Amanda Zhang, CEO al Mercedes-Benz România, în cadrul evenimentului de lansare a primului showroom de pe piaţa locală sub conceptul internaţional MAR20X. Reprezentanţii Mercedes-Benz România, precum şi Autoklass, unul dintre partenerii de vânzare şi service autorizaţi ai Mercedes-Benz care a finalizat această transformare pentru showroomul din Pipera, spun că noul concept vine cu un răspuns la schimbările din lumea retailului, aliniat la viziunea companiei de a plasa clienţii în centrul activităţii sale.

Potrivit Amandei Zhang, Mercedes-Benz a fost anul trecut brandul numărul 1 din perspectiva vânzărilor din categoria luxury automotive din România, iar fiecare al treilea vehicul vândut în România a fost EQV (electrificat), iar fiecare al 10-lea a fost electric. „Mercedes-Benz a fost mereu un brand de lux, încă de la înfiinţare acestuia, când Gottlieb Daimler şi Karl Benz au inventat automobilul Motorwagen; multe s-au schimbat de atunci, dar un lucru a rămas - dorinţa noastră puternică de mobilitate individuală şi libertate - aceasta s-a translatat în construirea celor mai dorite maşini ale lumii - de aceea şi suntem cel mai valoros brand de lux automotive la nivel global. Portofoliul nostru de vehicule electrice a crescut cu câte un model nou lansat la fiecare şase luni din 2021 încoace şi avem o strategie clară pentru electrificarea portofoliului de maşini şi pentru atingerea unor ţinte de sustenabilitate: până în 2025, vrem să ajungem la un procent de 60% cotă pentru EQV; până în 2030, vrem să fim pregătiţi să trecem de la Electric First, la Electric Only, iar în 2039, să transformăm noua flotă de autovehicule pentru pasageri într-una neutră din punctul de vedere al emisiilor de carbon pe întregul ciclu de viaţă al maşinii. La Mercedes-Benz, credem că pe cât ne spunem mai devreme obiectivele, pe atât vom începe mai rapid transformarea.”

Această transformare include şi felul în care sunt prezentate produsele companiei – primul loc unde clienţii interacţionează cu brandul, iar dincolo de inovaţiile şi tehnologice ce ţin de showroomul inaugurat recent, el reprezintă încă un pas al companiei în direcţia strategiei Ambition 2039  care vizează neutralitatea din punctul de vedere al emisiilor de carbon la nivelul întregului business. Showroomul din Pipera este un exemplu în acest sens, previziunea pentru scăderea înregistrată de emisiile de carbon în 2023 indicând emisii de 595 t CO2 faţă de 1.211 t CO2 în 2022, prin folosirea de panouri solare şi a altor soluţii verzi.

„Pentru noi este un an special, aniversăm 20 de ani de la înfiinţarea companiei Autoklass. Istoria acesteia a început cu mulţi ani în urmă, în 1996, în Constanţa, când ne-am alăturat grupului Romstal. Investiţia în noul showroom a fost de 1,5 milioane de euro. Acest moment unic marchează şi reconfirmarea angajamentului nostru de a fi Official Home of Mercedes-Benz în România”, a spus şi Daniel Grecu, directorul general al Autoklass, în cadrul evenimentului. „Scena unde transformăm luxul în experienţe pentru clienţi - locul unde clienţii noştri pot experimenta inovaţii, tehnologie, performanţă, sustenabilitate este în showroomurile noastre, care reprezintă primul punct de contact între brand şi clienţii noştri. Aici trebuie să fie livrată această experienţă a luxului unică, ce poate să reafirme ideea că ei aparţin unei lumi speciale”,  a mai spus Zhang. În 2023, pe piaţa locală procesul de transformare va începe cu 10 amenajări de showroomuri noi, primul sub noul concept fiind Autoklass Pipera.  

Ce presupune noul concept de showroom Mercedes-Benz?

În cadrul showroomurilor MAR20X se evidenţiază o arhitectură diferită (ies în evidenţă podeaua închisă la culoare, precum şi faţadele de sticlă), integrarea elementelor media (procesul de consultanţă se face acum mai ales prin tehnologii mobile), un format modular (diferă spre exemplu zona de consultanţă pentru vânzare de cea de servicii pentru clienţi; showroomurile includ acum şi un magazin de accesorii), procese îmbunătăţite şi o nouă abordare a echipei de vânzări - consultanţii fizici pot fi găsiţi în open space; recepţie proactivă şi un proces cursiv de consultanţă (fiecare client este întâmpinat de un asistent, care are rolul de a-l pune în legătură cu un consultant potrivit pentru cerinţele acestuia).

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
AUTO,
mercedes-benz,
showroom,
autovehicule

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.