Studiu: Cine mai are chef de cumparaturi pentru Craciun?

Postat la 17 noiembrie 2009 23 afişări

Consumismul intens care ne-a caracterizat in ultimii trei-patru ani s-a sfarsit odata cu criza economica si nu pare sa revina nici dupa terminarea ei.

Cresterea economica din ultimii ani s-au bazat in mare parte pe consum, si multi sunt cei ce cred si spera ca tot consumul ne va si scoate din criza. Dar vor mai cumpara oamenii case, masini, LCD-uri, excursii scumpe si haine de firma, eventual indatorandu-se ca sa si le permita? Potrivit unui studiu Deloitte la nivel european privind tendintele de consum in perioada sarbatorilor de iarna, efectul psihologic al crizei a schimbat fundamental comportamentul de consum. Printre noile tendinte se remarca utilizarea tot mai frecventa a internetului pentru a stabili cel mai bun pret, iar marcile proprii ale retailerilor tind sa castige teren in defavoarea celorlalte, tocmai datorita pretului mai scazut.

Principala cauza a acestor evolutii este, evident, precautia legata de recesiune. O nuanta importanta exista totusi: 79% dintre respondentii romani se declara siguri de locul lor de munca, fie din optimism pur si din credinta ca lor nu li se poate intampla nimic rau, fie din increderea in estimarile oficiale privind apropierea de momentul redresarii, urmat de o usoara crestere economica la anul. Iar aceasta e o concluzie importanta atat pentru retaileri, cat si pentru economie in ansamblu. "Competitia dintre retaileri se va intensifica dramatic, pentru ca in ciuda declinului economic, operatorii au inaugurat noi centre de distributie, au lansat noi concepte de retail, iar rata de utilizare a internetului creste", spune Gilles Goldenberg, coordonatorul studiului Deloitte la nivel european. Aceasta va conduce implicit la cresterea ofertei intr-un ritm mai accelerat decat cel al cererii, care stagneaza sau se diminueaza si mai mult, iar succesul va depinde, crede Goldenberg, de eficienta promotiilor si a politicii celui mai bun pret. "Companiile care nu vor raspunde bine la asteptarile consumatorilor vor suferi la nivelul profitabilitatii", conchide el.

Potrivit suplimentului "Piata imobiliara in 2010", lansat in aceasta saptamana de BUSINESS Magazin, in Romania s-au inaugurat anul acesta sapte centre comerciale si doar unul a fost inchis, Armonia Braila. Trei dintre cele sapte centre inaugurate in 2009 sunt in Bucuresti - AFI Cotroceni, Grand Arena si Militari Shopping Center, si patru sunt in tara - European Retail Park Focsani, Galleria Piatra Neamt, Galleria Suceava si Era Shopping Park Oradea. Pentru 2010, desi initial a fost anuntat drept un an prost pentru imobiliare, sunt planificate pentru deschidere 11 mari centre comerciale: Gold Baia Mare, Atrium Arad, Euromall Galati, Polus Constanta, West Gate Craiova, Cocor (in Bucuresti), Armonia Satu Mare, Uvertura Botosani si cate un European Retail Park in Deva, Botosani si Drobeta-Turnu Severin. In asteptare sunt peste 50 de proiecte aflate in diferite stadii de constructie.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
economie,
Deloitte,
Gilles Goldenberg,
studiu
/analize/comert/studiu-cine-mai-are-chef-de-cumparaturi-pentru-craciun-5104841
5104841
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.