Cea mai noua jucarie a sefului Domo

Postat la 17 februarie 2009 232 afişări

Lorand Szarvadi, seful lantului de electroretail Domo, exploreaza de cateva luni o noua oportunitate de business - ce-i drept, tot in retail, dar de aceasta data cu jucarii si articole pentru copii.

 

Pe la sfarsitul lui 2007, la putin timp dupa ce incasase banii din vanzarea companiei sale, lantul de retail de electronice si electrocasnice Domo, Lorand Szarvadi se visa probabil retras din afaceri, cheltuind suma frumoasa din cont, de aproape 30 de milioane de euro, in vacante pe plaje exotice. Planul lui, la acea vreme, era sa traga tare inca doi ani in compania unde a ramas actionar minoritar, cu un pachet de 25%, sa-si faca exitul si sa se concentreze mai mult asupra planurilor personale.
 
Problemele economice care au pus in dificultate piata de retail, dar si faptul ca a investit aproape toti banii castigati din vanzarea Domo in imobiliare - o investitie care cel putin deocamdata ramane neexplotata in contextul actual, dar pentru care exista in continuare, pe termen lung, planuri mari i-au pus insa in asteptare proiectele. I-au deschis in schimb apetitul pentru un nou business - tot in comert, domeniul pe care-l cunoaste cel mai bine, doar ca acum este vorba despre jucarii.
 
“Piata jucariilor din Romania este intr-un stadiu incipient, avand un enorm potential de crestere, concurenta nu este foarte dezvoltata, iar marjele de profit sunt mai lejere decat in alte zone de retail”, isi justifica Lorand Szarvadi decizia de a-si face intrarea pe aceasta piata cu Toyplex, brandul de retail de jucarii conceput de Brandient pentru omul de afaceri.
Toy Concept, compania sub care opereaza Toyplex, a fost infiintata in prima parte a anului trecut de catre familia Szarvadi, care detine 75% din firma, impreuna cu un asociat, cel care va supraveghea probabil businessul de zi cu zi si caruia i-au revenit restul de 25 de procente.
 
In octombrie 2008 a avut loc inaugurarea, destul de silentioasa, a primului magazin Toyplex, care ocupa o suprafata de 1.200 de metri patrati din galeriile comerciale ale Carrefour Vitantis si care a necesitat o investitie de peste 150.000 de euro. Szarvadi vrea sa faca din Toyplex un lant de magazine cu jucarii, accesorii, haine si mobilier pentru copii, avand in plan pentru anul acesta deschiderea altor doua sau trei magazine, tot in centre comerciale sau in parcuri de retail din Bucuresti. “Deocamdata ne uitam doar la Capitala, unde in vreme de criza inca va exista totusi putere de cumparare, urmand ca in functie de evolutia magazinelor sa ne uitam si spre alte orase din tara, cu cel putin 100.000 de locuitori”, dezvaluie omul de afaceri planurile de extindere, justificate de rezultatele magazinului din primele luni de functionare.


Perioada sarbatorilor a adus Toyplex vanzari de aproximativ 300.000 de euro, in conditiile in care magazinul nu a fost promovat in niciun fel. “Campania de promovare va incepe odata ce vom avea cel putin 3-4 magazine in Bucuresti, probabil din toamna acestui an”, spune Szarvadi. Al doilea Toyplex este deja contractat, in Mili­tari Shopping Center, langa Auchan, deschiderea urmand sa aiba loc pe 2 aprilie, iar incepand cu aceasta saptamana, jucariile si accesoriile pentru copii pot fi comandate si de pe internet, din magazinul online toyplex.ro. Pentru 2009, asteptarile vizeaza vanzari de 2 milioane de euro, minimul necesar pentru atingerea pragului de profitabilitate si care poate fi obtinut daca Toy Concept va opera in pragul Craciunului macar patru magazine. Pe de alta parte, in opinia lui Lorand Szarvadi, chiar daca marja bruta de profitabilitate in industria jucariilor este destul de mare, niciun lant de retail din Romania nu vede profituri foarte mari din acest segment, in timp ce pe alte piete, retelele bine organizate obtin un profit operational de aproximativ 10% din cifra de afaceri.
 
“Odata ce vor avea o oferta mult mai bogata de jucarii si accesorii, disponibila intr-un singur loc, romanii vor cheltui mult mai mult pentru copiii lor”, apreciaza Lorand Szarvadi, fondatorul Toyplex. Deocamdata, cheltuielile medii anuale pe familie s-ar ridica la 20 de euro strict pentru jucarii, fara a include hainele, rechizitele, mobilierul si accesoriile. Ioana Radu, fiica omului de afaceri Octavian Radu, cel care detine RTC Holding, apreciaza ca suma medie cheltuita de o familie de romani pentru jucariile copiilor este chiar putin mai mica, de 18 euro pe an, mai ales ca inca predomina jucariile “no name”, importate din China si comercializate la preturi foarte mici. “Comportamentul consumatorilor s-a schimbat insa in ultimii ani, oamenii s-au orientat tot mai mult spre produse de brand, unde raportul calitate-pret al jucariilor este mai mare”, spune Ioana Radu, administrator al Ara Toys, companie din grupul RTC care se ocupa cu distributia jucariilor.
 
Daca vorbim insa de consumatori cu venituri medii, valoarea cheltuielilor anuale pentru jucarii urca pana la 150-200 de euro, crede Razvan Badita, director in cadrul Chicco Romania. Badita este cel mai pesimist in ce priveste valoarea pietei de jucarii din Romania, estimand ca anul trecut aceasta s-a cifrat la 15 milioane de euro, incluzand atat jucariile de brand, cat si cele “no name”. “Ponderea din intreaga piata europeana este probabil undeva sub 10%”, apreciaza directorul Chicco Romania. Lantul Chicco, cu cinci magazine, a inregistrat anul trecut vanzari de 1,5 mil. euro numai din jucarii.

Aflati in continuare la cat este evaluata piata jucariilor din Romania

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
retail,
electrocasnice,
Domo,
afaceri,
jucarii
/analize/comert/cea-mai-noua-jucarie-a-sefului-domo-3941313
3941313
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.