Castigatorii comertului fashion

Postat la 12 ianuarie 2010 65 afişări

In 2009, diferenta dintre sort si pantaloni scurti nu a stat doar in material si cusaturi, ci si in viteza cu care au batut casele de marcat. In timp ce magazinele de imbracaminte si incaltaminte anunta scaderi ale vanzarilor intre 10 si 50%, cele mai mari multibranduri de sport vorbesc de crestere usoara si de bugete pentru extinderea cu cel putin zece magazine in 2010.

Fabrice Beschu are putine explicatii pentru ce s-a intam­plat in ultimele opt luni la primul magazin Decathlon pe care grupul francez l-a deschis in Romania. Intrarea pe piata locala a Decathlon, unul dintre cele mai mari multibranduri sportive la nivel mondial, s-a produs cu destula intarziere - dat fiind ca se discuta despre primul Decathlon in Romania inca din 2006. Beschu, country manager al grupului francez in Romania, spune ca intarzierea lansarii a fost cauzata in special de dificultatea gasirii spatiului: pentru un magazin cu o suprafata de vanzare de 4.000 de metri patrati, Decathlon are nevoie de 23.000 de metri patrati, pentru ca reteta magazinelor cere 400 de locuri de parcare, dar si amenajarea in aer liber a unui teren pentru fotbal sau tenis, dat in folosinta gratuit in ideea ca de acolo pot veni noi clienti pentru magazin. Terenul gratuit a atras cam 6.000 de clienti, dintre care 10% sunt clienti fideli, iar Beschu este convins ca si acestia au contribuit la vanzari cu 30% peste asteptarile pe care le-au avut cand au deschis magazinul din Militari Shopping Center.

Dezvoltarea urmatoarelor magazine Decathlon in Romania a fost conditionata de vanzarile primului magazin, spune Beschu. Dat fiind ca acestea au fost bune, francezii vor debloca mecanismul pe care il pusesera la punct: "Vom deschide inca sase magazine noi in 2010. Dintre acestea, doua vor fi in Bucuresti si alte patru in provincie". Orasele alese de cei de la Decathlon pentru extindere sunt Timisoara, Constanta, Brasov si Iasi, iar magazinele vor avea suprafete cuprinse intre 3.000 si 6.000 de metri patrati, urmand a fi amplasate tot in apropierea unor centre comerciale. Dat fiind ca investitia medie intr-un magazin Decathlon, cu o suprafata asemanatoare celui din Militari, este de aproximativ 4 milioane de euro (suma care include atat stocul de marfa, cat si amenajarea unitatii), retailerul francez are cel putin 24 de milioane de euro alocati pentru investitii anul viitor.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/castigatorii-comertului-fashion-5291452
5291452
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.