Vânzările Carpatcement au ajuns anul trecut la acelaşi nivel ca în 2006

Autor: Ioana Matei Postat la 14 ianuarie 2014 73 afişări

Vânzările Carpatcement au scăzut anul trecut cu aproximativ 14% comparativ cu 2012. Practic, volumele au scăzut aproape la nivelul anului 2005, cu mult sub volumele anilor 2006 - 2008, ani care au fost marcaţi de aderarea la Uniunea Europeană şi de ”boom-ul“ în industria construcţiilor.

Ritmul scăzut al lucrărilor de infrastructură în 2013 (potrivit INS lucrările de infrastructură au scăzut cu 3,6% în primele zece luni din 2013 comparativ cu aceeaşi perioadă din 2012) precum şi scăderea nivelului investiţiilor străine directe au dus la o scădere a vânzărilor de ciment vrac. De asemenea, scăderea puterii de cumpărare a populaţiei a dus la o scădere a vânzărilor pe segmentul cimentului la saci. în ceea ce priveşte

Pentru acest an, aşteptările companiei sunt asemănătoare. Creşterile de taxe anunţate de Guvern (redevenţe, impozitul pe clădiri speciale şi celelalte taxe care au fost deja incluse în noul cod fiscal) se vor reflecta în costurile de producţie ale companiei. La acestea se adaugă şi o creştere a costurilor de distribuţie, având în vedere creşterea potenţială a accizelor la combustibili.

”Considerăm că această creştere de taxe şi impozite va avea ca impact direct o creştere în lanţ a preţurilor, de la bunurile de larg consum la cele de folosinţă îndelungată. În aceste condiţii estimăm că bugetele alocate pentru construcţii noi, reparaţii sau chiar renovări vor fi sensibil reduse. De asemenea, în 2013    ne-am confruntat cu multe situaţii în care clienţii tradiţionali, din cauza condiţiilor de piaţă, au ajuns în insolvenţă. Din relaţia cu clienţii noştri observăm că nu asistăm nici la o relaxare a condiţiilor de creditare din partea băncilor“, declară Florian Aldea, preşedinte - director general al Carpatcement Holding.

Compania a bugetat pentru acest an investiţii de aproximativ 15 milioane de euro, mai cu seamă pentru eficientizarea energetică, creşterea performanţei costurilor de producţie, investiţii de mediu şi în dezvoltarea personalului.

Din 1998, de când este prezent în România, grupul HeidelbergCement a investit peste 450 de milioane de euro pentru a-şi creşte prezenţa pe piaţa autohtonă a cimentului, betoanelor şi agregatelor.

”În anii 2008-2009 am investit aproximativ 100 de milioane de euro în creşterea capacităţii noastre de producţie, care astfel a ajuns la aproximativ 7,15 milioane de tone pe an“, a declarat Florian Aldea.

HeidelbergCement Group este lider mondial pe piaţa de agregate şi un important jucător în domeniul cimentului, betonului şi altor activităţi conexe, ceea ce îl poziţionează printre cei mai mari producători de materiale de construcţii din lume. Compania are peste 52.000 de angajaţi în 2.500 de locaţii, în peste 40 de ţări.

În România grupul este prezent în producţia de ciment, betoane şi agregate prin companiile Carpatcement Holding, Carpat Beton, respectiv Carpat Agregate.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/vanzarile-carpatcement-au-ajuns-anul-trecut-la-acelasi-nivel-ca-in-2006-11901434
11901434
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.