Unul dintre cele mai cunoscute branduri de ceasuri elveţiene este pe cale de dispariţie

Postat la 29 iunie 2017 1295 afişări

Ceasurile inteligente încep să câştige teren, iar acest lucru ar putea să afecteze din ce în ce mai mult businessul producătorilor elveţieni de ceasuri tradiţionale. Afacerea Apple Watch este mai mare decât a oricărui brand elveţian, cu excepţia Rolex, au spus analiştii citaţi de Business Insider recent. În prezent, brandul Swatch este cel mai vulnerabil actualelor tendinţe de pe această piaţă.

Unul dintre cele mai cunoscute branduri de ceasuri elveţiene este pe cale de dispariţie

Producătorii elveţieni de ceasuri sunt conştienţi de cererea crescută pentru wearables, dar sunt sceptici în ceea ce priveşte intrarea lor pe această piaţă fiindcă astfel ar fi nevoiţi să se bazeze pe companii din domeniul tehnologiei pentru realizarea microprocesoarelor care să înlocuiască părţile mecaniceale unui ceas, potrivit UBS. De asemenea, producătorii de ceasuri de lux şi-ar altera imaginea dacă ar începe să vândă dispozitive de purtat mai ieftine decât capodoperele lor în materie de orologerie.

Astfel, potrivit analiştilor, brandul Swatch ar putea să fie cel mai afectat: se bazează mai ales pe produse entry-level. Potrivit unui articol publicat de Bloomberg, Swatch lucrează la dezvoltarea unui ceas inteligent pe care să îl lanseze spre finalul lui 2018. Producătorul american de ceasuri Fossil a intrat deja pe piaţa smartwatch-urilor, dar veniturile aduse de vânzările acestui produs au fost sub aşteptările reprezentanţilor companiei.

Un aspect care îi poate ajuta pe producătorii elveţieni de ceasuri este că produsele lor sunt de fapt piese de bijuterie, atemporale, spre deosebire de ceasurile inteligente care devin de neutilizat după câţiva ani de la lansarea unui model pe piaţă. Totodată, o cercetare UBS realizată prin interogarea a 8.000 de utilizatori de smartphone-uri a arătat că principalul motiv pentru care oamenii nu îşi doresc un Apple Watch este convingerea că nu au nevoie de un astfel de produs.

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: Ponderea contractelor de muncă plătite cu salariul minim a crescut de la 7,5% în 2011 la 31,5% în 2019. O discuţie cu Adelina Mihai, jurnalist şi Dan Pavel, editor-prezentator ŞTIU

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.