Un aliment pe care îl avem aproape zilnic în farfurie ar putea proteja ficatul
Un studiu controlat arată că roşiile crude şi sosul de roşii, consumate zilnic, ar putea reduce acumularea de grăsime hepatică la persoanele cu MASLD.
Boala hepatică asociată cu disfuncţia metabolică (MASLD) presupune acumularea de grăsime în ficat. Pentru diagnostic, este necesar şi cel puţin un factor de risc cardiometabolic, precum obezitatea sau hipertensiunea. Studiul, publicat în revista Nutrients, a analizat dacă roşiile aduc beneficii persoanelor cu această afecţiune.
Cum a fost organizat studiul
La cercetare au participat 79 de adulţi cu MASLD. Au fost excluşi cei cu un consum ridicat de alcool sau cu un indice de masă corporală peste 30. Participanţii au fost împărţiţi în două grupuri, timp de şase săptămâni. Un grup a urmat o dietă fără roşii. Celălalt a consumat zilnic 200 de grame de roşii crude şi 50 de grame de sos de roşii.
Rezultatele
Steatoza hepatică a scăzut în ambele grupuri, dar mai pronunţat la cei care au mâncat roşii. Cercetătorii nu au găsit diferenţe semnificative între grupuri, la final. Este vorba despre lipide, enzime hepatice şi indicele de masă corporală. Autorii susţin că roşiile pot reduce grăsimea din ficat independent de schimbările în greutatea corporală.
Limitările studiului
Studiul are şi limitări. Intervenţia a durat doar şase săptămâni, iar majoritatea participanţilor au fost bărbaţi. Endocrinologul Randa Abdelmasih, de la Universitatea din Texas Medical Branch, a atras atenţia că eşantionul a fost foarte selectat. „Majoritatea pacienţilor pe care îi vedem în practica clinică suferă de obezitate, diabet de tip 2 sau boli metabolice mai avansate, astfel încât generalizabilitatea acestor rezultate este limitată.”
Medicul internist Jonathan Jennings a remarcat că studiul a tratat toţi factorii de risc cardiometabolic drept egali.
„Diabetul de tip 2 are o probabilitate mai mare de a duce la MASLD decât hipertensiunea arterială, dar studiul le evaluează ca factori de risc egali”, a subliniat el. Autorii recomandă ca rezultatele să fie privite ca generatoare de ipoteze, nu ca dovezi definitive.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe fanatik.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro











