Topul celor mai mari jucători din comerţul alimentar. Când cei mari devin şi mai mari: 9 din 10 reţele şi-au majorat businessul în 2018. Cora, singura excepţie

Postat la 07 iunie 2019 67 afişări

Topul celor mai mari jucători din comerţul alimentar. Când cei mari devin şi mai mari: 9 din 10 reţele şi-au majorat businessul în 2018. Cora, singura excepţie

Ritmul de creştere al jucătorilor din comerţul modern variază între 2% şi 25%, pe o piaţă unde consumul privat a postat un plus de 5%

 Lupta la vârf se intensifică, diferenţa dintre liderul Kaufland şi locul doi, grupul francez Carrefour, s-a redus la 300 mil. lei. Profi a urcat pe locul 4 după cifra de afaceri, depăşind Auchan, conform datelor existente. Formatele mici de magazine – supermarketurile şi discounterii – postează cele mai mari creşteri.

Zece jucători cu mai puţin de 3.000 de magazine sub diferite formate şi cu afaceri ce au sărit anul trecut de 60 mld. lei controlează mai mult de ju­mă­tate din comerţul cu dominantă ali­men­tară din România. Mai exact, compa­nia de cerce­tare de piaţă GfK anunţă că în România comerţul modern a ajuns anul trecut la o cotă de piaţă de 62%, după ce a reuşit să mai „fure“ două procente de la micii chioşcari.

Lanţurile de hipermarketuri, supermar­ke­turi, magazine de discount, cash & carry şi pro­xi­mitate modernă au ajuns să domine piaţa lo­cală după ce timp de 23 de ani au des­chis ma­gazine noi an de an. Mai exact, anual se inau­gu­rează 250-300 de unităţi noi, în principal pe format mic, acestea fiind concu­rentul direct al magazi­ne­lor tradiţio­nale. Ba mai mult, aceste maga­zi­ne intră chiar în cartierele dormitor şi în lo­ca­lităţile mici unde înainte comerţul tradiţio­nal era singurul care făcea regulile.

Cititi mai multe pe www.zf.ro

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
crestere,
comert,
jucatori,
business

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.