Tânărul care ar putea îngropa gigantul Gillette
"Dollar Shave Club" este numele proiectului care ar putea să ducă la faliment companiile tradiţionale producătoare de aparate şi lame de ras. Modul în care funcţionează este pe bază de abonament lunar. Pentru un dolar, cei care doresc să se asigure că nu se vor trezi fără lame de ras, pot să îşi asigure livrarea acestora la uşă.
Afacerea inedită a prins amploare datorită unui videoclip amuzant destinat promovării afacerii cu lame şi aparate de ras. Videoclipul a devenit viral pe platforma YouTube după ce fondatorul companiei, Michael Dubin şi-a pus în valoare talentul actoricesc şi inventivitatea dobândite la fostul loc de muncă, în marketing şi la show-ul de improvizaţie pe care îl avea într-un bar.
Videoclipul a ajuns la aproape zece milioane de vizualizări şi a facut serverul companiei să cedeze în prima oră de la publicare. În primele 48 de ore după publicarea acestuia, a primit 12.000 de comenzi.
Într-un singur an, compania cu sediul în Santa Monica (California, SUA) a ajuns la 24 de angajaţi şi a început să vândă trei tipuri de abonamente lunare pentru lame de ras cu preţul de unul, şase şi nouă dolari pe lună, dar a introdus şi un produs nou, “untul pentru bărbierit”.
Dubin este rezervat în legătură cu informaţiile despre numărul de abonamente sau despre profitul companiei, dar a declarat totuşi că o firmă din Sillicon Valley a investit în compania lui 9,8 milioane de dolari în ideea că experienţa lui de marketing îl va face să concureze cu giganţi în îngrijire precum Gillette.
După cum reiese într-un interviu publicat în The New York Times, ideea unei astfel de afaceri i-a venit lui Dubin la o petrecere, după ce a cunoscut pe cineva care l-a rugat să îl ajute să vândă 250.000 de aparate de ras cu două lame. A ştiut atunci că nu vrea să facă acest lucru în mod tradiţional şi a investit 35.000 de dolari din economiile soţiei pentru a construi site-ul lansat în iulie 2011. A condus la început afacerea din propriul apartament, iar primele şase luni şi le-a petrecut făcându-şi conexiuni în lumea bloggerilor. Au ajuns astfel la un număr de 10.000 de abonamente, fără costuri suplimentare de marketing. Pentru realizarea videoclipului, Devin a investit 4.500 de dolari.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro