Studiu: 7 din 10 români practică agricultura urbană; 50% aleg balconul pentru această activitate

Autor: Georgiana Călin Postat la 17 iulie 2017 226 afişări

În contextul în care agricultura urbană sau „grădinăritul pe balcon” este o ocupaţie din ce în ce mai întâlnită, Kaufland prezintă rezultatele primului studiu privind răspândirea grădinăritului urban în România. Potrivit sondajului, 7 din 10 români practică agricultura urbană, cultivând la domiciliu legume, verdeţuri sau fructe, din dorinţa de a se bucura de propriile culturi, naturale.

Studiu: 7 din 10 români practică agricultura urbană; 50% aleg balconul pentru această activitate

Dintre aceştia, peste jumătate aleg să cultive verdeţuri (57% respondenţi), în timp ce 39% cultivă fructe, iar 27% cultivă legume, unii combinând mai multe tipuri. Plantele cel mai des cultivate de români în urban sunt căpşunile (25%), lămâile (20%), urmate de roşii, cartofi, pătrunjel, cimbru şi rozmarin. Balconul este locul preferat pentru agricultură urbană de aproape 50% dintre români, în timp ce 14% cultivă în faţa blocului, 8% la periferia oraşului, iar restul nu găsesc un loc în oraş, orientându-se spre parcele din afara acestuia.

În această direcţie, Kaufland România r lansează prima reţea de grădini urbane comunitare, transformându-şi acoperişurile, exteriorul parcărilor şi al magazinelor în spaţii verzi cultivate cu legume, fructe, arbuşti, plante aromatice şi flori, care pot fi folosite de comunitate. Proiectul „Grădinescu” constă într-o reţea de nouă grădini urbane comunitare, dintre care trei amplasate pe acoperişurile magazinelor Kaufland, patru în parcările sau în spatele magazinelor şi două în şcoli din Capitală.

Primul magazin Kaufland cu acoperişul şi exteriorul deja transformate în grădini urbane este cel din bd-ul Bucureştii Noi, iar până la toamnă vor fi dotate şi cele din strada Barbu Văcărescu, din cartierele Tudor Vladimirescu, Apărătorii Patriei şi din şcoli.  Prima grădină urbană amenajată din cadrul magazinului din Bd-ul Bucureştii Noi are 2300 mp şi este destinată pentru a fi folosită de către comunitate. De aceea, Kaufland România lansează o invitaţie oamenilor din vecinătatea magazinului să vină să îşi adopte propria parcelă de grădină pe care să o îngrijească, sub îndrumarea specialiştilor de la Institutul partener, devenind astfel un membru al familiei „Grădinescu”. De asemenea, grădina va deservi şi ca spaţiu de învăţare pentru şcolile şi grădiniţele din zonă. . Pe lângă rolul estetic şi educativ, grădinile de pe acoperiş şi din exteriorul parcărilor aduc şi avantaje pentru mediul înconjurător, prin purificarea aerului şi reducerea poluării, a zgomotelor şi reglarea umidităţii.

„Proiectul de grădini urbane „Grădinescu” oferă bucureştenilor posibilitatea de a se bucura de spaţii verzi aparent nefolosite în Capitală. Am identificat în 4 magazine Kaufland din Bucureşti spaţii pentru grădini, astfel încât elevii, vecinii şi toţi cei interesaţi să aibă un loc unde îşi pot cultiva o roşie, verdeaţă, să aibă grijă de flori şi plante, sau pur şi simplu să poată sta la iarbă verde. Suntem mândri de acest proiect pe care îl lansăm astăzi împreună cu ICPR şi vă invităm să ne bucurăm de aceste spaţii verzi", declară Katharina Scheidereiter, responsabil CSR Kaufland România.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.