Ştefan Bărbulescu, fondator, Angus Farm: Piaţa locală reprezintă 60% din producţia noastră şi este în continuă creştere
Angus Farm, o fermă regenerativă din comuna Valea Mare, judeţul Vâlcea, pornită în 2017 şi care s-a bazat iniţial doar pe export a ajuns să pună pe piaţa locală circa 60% din producţie. Ferma deţine 300 de bovine Black Aberdeen Angus de rasă şi pedigree şi vrea să crească prezenţa pe piaţa din România.
„Am început business-ul în 2017, exclusiv cu exporturi. Ideea a fost de a reda viata unei anumite zone unde activam cu ferma. În perioada pandemiei, lucrurile s-au schimbat puţin, cu ajutorul social media am început să avem foarte multe cereri pe piaţa locală, care reprezintă astăzi 60% din producţia noastră şi este în continuă creştere”, a spus Ştefan Bărbulescu în cadrul conferinţei ZF Agrobusiness Summit 2025.
Ce a mai declarat Ştefan Bărbulescu la ZF Agrobusiness Summit 2025:
„Întâmplător, eram alături de nişte prieteni care deţin restaurante Michelin în Italia. Mi-au povestit despre nevoia lor de a avea carne de vită de calitate. Mai exact, calitatea se reflecta în sistemul de creştere grass-fed, hrănite doar cu iarbă tot anul, fără cereale, cât mai natural, pe termen lung, pentru ca în momentul în care le creşti natural nu mai cresc în 24-30 de luni, unele dintre ele ajung şi la 48-60 de luni perioadă de creştere.
A fost o provocare pe care am acceptat-o. A intervenit partea financiară şi ne-au asigurat desfacerea prin contract, ceea ce ne-a dat încredere să începem businessul. Am făcut primul import de vite, atât mame, cât şi viţei pentru a-i îngrăşa în acest sistem şi am pornit exportul. În 2018 am început primele livrări.
În primă fază mi s-a parut foarte uşor - creştem vacile, le tai şi le trimit acolo, dar am invatat ca nu este chiar atat de simplu. A trebuit să furnizam o anumită calitate. Procesarea în primă fază s-a facut strict în Italia, pentru că nu aveam o unitate de procesare în Romania.
În perioada pandemiei, lucrurile s-au schimbat puţin, cu ajutorul social media am început să avem foarte multe cereri pe piaţa locală, care reprezintă astăzi 60% din producţia noastră şi este în continuă creştere.
Între timp, ne-am făcut o unitate de procesare şi aici. Apreciem foarte mult deschiderea şi educaţia clienţilor. Ne focusăm foarte mult pe o fermă regenerativă, pe promovarea unui sistem de consum sustenabil. Le recomandăm clienţilor să consume carne de vită maximum de două ori pe săptămână, să consume mai multe părţi, nu doar antricot. Încercăm să prezentăm foarte mult beneficiile unei cărni curate şi să schimbăm mentalitatea de consum a viţelului în comparaţie cu un animal adult, care are mai multe vitamine, beneficii pentru sănătate decât un viţel care este fraged şi este doar bun la gust.
Toate acestea au dus la formarea unei cooperative. Avem mici fermieri cu care colaborăm într-un sistem foarte transparent, pe care i-am încurajat să facă creşterea până la nivelul de produs gata de a fi abatorizat.
Trendul in Romania pentru majoritatea crescatorilor mici este de a creşte viţei şi după care să-i vândă către o îngrăşătorie. Raspunsul a fost foarte bun din partea fermierilor, am început săpromovam si pe partea de lactate, cu procesatori şi crescători mici, încercând să obţinem produse lactate 100% de la animale crescute cu iarbă, care vin de pe păşune.
Dacă implementăm un sistem regenerativ, ne putem adapta şi schimbărilor climatice. Nu o să mai putem să creştem trei capete pe hectar, dar putem să reducem numărul de animale şi să implementăm un sistem regenerativ. Chiar s-a dovedit că fermele de vaci regenerative 100% grass-fed nu au amprentă de carbon absolut deloc.
Am luat în arendă păşunile. Când am început eu, subvenţia avea sens din punct de vedere financiar foarte mult. Cu un an înainte era şi 1.200 de euro. Mi-am făcut planul de afaceri pe 15 ani. Era 1.200 de euro subvenţia, am făcut calculul, 3.300 de euro o vacă, îmi recuperez investiţia doar din subvenţie în trei ani. S-a schimbat total. Anul acesta cred că este 190 de euro subvenţia.
Am rămas în piaţă pentru că am format clientela din România. Această subvenţie ne-a afectat foarte mult la exporturi.
Când am pornit exportul, am fost primiţi bine pentru că era ideea că România este „sălbatică” în sens pozitiv. Avem acest potenţial să mergem pe o nişă de piaţă. Acest lucru s-a schimbat când a scăzut subvenţia.
Ca orice afacere, şi restaurantul îşi face calculul din punct de vedere financiar şi noi, dacă nu putem să le livrăm la un preţ competitiv, încep să se retragă. Avantajul nostru este că restaurantele cu care lucrăm folosesc 100% carcasa, deci nu ne iaU doar anumite piese, cum tind majoritatea restaurantelor.
Noi de la început am avut acest acord să contracteze animalul chiar de la naştere, pe fiecare an ne vizitează în fermă.
Impactul Mercosur
Nu putem să anticipăm impactul Mercosur. În acest moment, singurul lucru care ne ajută să avem un cash-flow pozitiv şi constant este prin dezvoltarea altor pieţe. Trebuie să fim tot timpul cu un pas înainte. Sfatul meu ar fi să copiem ce vor face statele din Vest”.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













