Revolta unui om de business: „Degeaba îl înjurăm pe Cîţu că ne închide economia, dacă milionarii din afaceri nu se implică în campania de vaccinare“. Dragoş Damian, CEO, Terapia: „Sunt asociaţii şi oameni de afaceri care vorbesc despre vaccinare ca şi când ar dori PR“

Autor: Adelina Mihai Postat la 26 august 2021 212 afişări

Surprinzătoarea corelaţie dintre rata de vaccinare şi rata de angajare pe judeţe semnalată ieri de ZF într-un articol care arăta că în judeţele unde ponderea angajaţilor este mai mare şi rata de vaccinare e mai mare (şi invers) a stârnit reacţii în mediul de business.

Revolta unui om de business: „Degeaba îl înjurăm pe Cîţu că ne închide economia, dacă milionarii din afaceri nu se implică în campania de vaccinare“. Dragoş Damian, CEO, Terapia: „Sunt asociaţii şi oameni de afaceri care vorbesc despre vaccinare ca şi când ar dori PR“

Surprinzătoarea corelaţie dintre rata de vaccinare şi rata de angajare pe judeţe semnalată ieri de ZF într-un articol care arăta că în judeţele unde ponderea angajaţilor este mai mare şi rata de vaccinare e mai mare (şi invers) a stârnit reacţii în mediul de business. Dragoş Damian, CEO al producătorului de medicamente Terapia din Cluj, spune că era oarecum de aşteptat ca rata de vaccinare să fie mai mare în zonele industrializate, dar că rezultatul campaniei de vaccinare este nemulţumitor pentru el.

„Oamenii de afaceri, mulţi dintre ei mari angajatori, s-au trezit foarte,  foarte,  foarte,  foarte târziu să «dea o mână de ajutor» guvernului pentru campania de vaccinare. La 9 luni de când a început campania de vac­cinare şi la 5 luni de când premierul s-a întâlnit cu mediul de afaceri pe tema vaccinării, contribuţia mediului de afaceri este încă foarte slabă. Sunt asociaţii şi oameni de afaceri notorii care ies în presă şi vorbesc despre vaccinare ca şi când ar dori PR şi nu ar munci cu adevărat la convingerea angajaţilor să se vaccineze sau a găsi soluţii pentru a grăbi vaccinarea“, a spus Dragoş Damian. El a subliniat că oamenii din business spun că „vom face şi vom drege“, dar că nu vin cu soluţii, nu arată că s-au vaccinat, că familiile lor s-au vaccinat, că sunt un exemplu pentru angajaţi şi care este ponderea angajaţilor vaccinaţi.

Declaraţia sa vine în contextul în care ieri reprezentanţii asociaţiei Romanian Business Leaders (RBL) au transmis un comunicat de presă prin care solicitau guvernului măsuri ferme pentru a „menţine economia deschisă“ în contexul creşterii cazurilor de infectare cu COVID-19 în ultimele zile.

„Salutăm măsurile de încurajare anunţate de guvern, cum sunt acordarea de tichete de masă şi organizarea unor tombole. De altfel, Romanian Business Leaders a decis să dea o mână de ajutor în comunicarea provaccinare şi de la finalul lunii iulie desfăşoară o campanie digitală pentru încurajarea vaccinării în mediile cu populaţie preponderent nevaccinată. Dar comunicarea nu este suficientă, avem convingerea că guvernul trebuie să urmeze modelul ţărilor vestice şi să adopte măsuri ferme pentru creşterea gradului de vaccinare şi împiedicarea creşterii incidenţei, care ar putea duce din nou la închiderea economiei şi a şcolilor. Vaccinarea va ajuta la limitarea costurilor pentru întreaga societate, pe lângă efectele directe în zona de sănătate publică.“, a spus Dragoş Petrescu, preşedintele RBL şi fondatorul grupului de restaurante City Grill. RBL a lansat şi platforma www.invingemcovid.ro odată cu campania de încurajare a vaccinării.

Pe de altă parte, Dragoş Damian de la Terapia spune că antreprenorii trebuie să vină cu soluţii către guvern pentru accelerarea vaccinării.

„În ianuarie şi februarie, prin ZF, am dat soluţia de o zi liberă la vaccinare şi 50 de lei bonus pentru cei care se vaccinează, ambele soluţii au fost preluate de autorităţi (nu au precizat sursa, dar la nivelul lor suntem deja obişnuiţi cu furtul de idei). De acum şi până la sfârşitul anului cred că trebuie ca toate coaliţiile, asociaţiile, patronatele etc., să facă o campanie imensă de presă pentru a stimula vaccinarea. Să adune câteva milioane de lei şi să promoveze vaccinarea pe toate mediile laice şi, mai ales, de business. Altfel, degeaba îi înjurăm pe Cîţu, Arafat, Gheorghiţă şi Baciu că ne închid economia, dacă milionarii din afaceri nu se implică“, a mai spus Dragoş Damian.

Şi ZF a scris, la începutul acestei luni, un material cu 10 idei venite din mediul de business pentru creşterea numărului de vaccinaţi, idei care au inclus, printre altele, ca primul botez să fie gratuit într-o familie de vaccinaţi, bilete la cinema sau la teatru, o tombolă al cărui câştigător să fie iertat de fisc pentru datorii.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
vaccinare,
business,
campanie,
afaceri,
dragos damian

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.