Reportajul săptămânii. O săptămână în China: de la oraşe aflate în plină expansiune şi mobilitate electrică la laboratoarele de R&D din Shenzhen şi Xi’an

Autor: Alexandra Cepăreanu Postat la 10 decembrie 2025 4 afişări

O experienţă nouă pentru mine anul acesta a fost vizita în China, spre final de noiembrie, alături de Honor, pentru a vedea sediul, fabrica şi magazinul flagship pe care compania le deţine în Shenzhen şi fabrica din Xi'an, unde se face research and development (R&D) pentru noi generaţii de smartphone-uri şi nu numai.

Reportajul săptămânii. O săptămână în China: de la oraşe aflate în plină expansiune şi mobilitate electrică la laboratoarele de R&D din Shenzhen şi Xi’an

O experienţă nouă pentru mine anul acesta a fost vizita în China, spre final de noiembrie, alături de Honor, pentru a vedea sediul, fabrica şi magazinul flagship pe care compania le deţine în Shenzhen şi fabrica din Xi'an, unde se face research and development (R&D) pentru noi generaţii de smartphone-uri şi nu numai.

Astfel am avut ocazia să văd cum „prinde viaţă“ un smartphone, cum arată un magazin de smartphone-uri şi dispozitive smart în China şi să am multe alte experienţe pe care le povestesc în rândurile de mai jos. Iar fabrica Ho­nor din Shenzhen se potriveşte perfect cu pei­sajul – o combinaţie între teh­no­lo­gie de ultimă generaţie şi infra-s­truc­tură industrială cu standard ridi­cat, tipică pentru huburile tech ale Chinei. Ceea ce am observat în Shenzhen reflectă un tablou urban diferit faţă de ce e comun în Europa. Pe trotuare nu stau doar pietoni, ci o veritabilă flotă de biciclete, scutere şi motociclete – multe dintre ele de marcă chinezească, unele electronice, altele clasice. Există o densitate remarcabilă de vehicule „mici“: scutere electrice, mopede, biciclete electrice – un mod de transport popular, eficient şi adaptat traficului intens şi aglomerărilor urbane.

 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.