Producătorul de mobilier Lemet anunţă creşteri importante în prima jumătate a anului

Autor: Andra Stroe Postat la 01 septembrie 2021 192 afişări

Producătorul de mobilier Lemet anunţă creşteri importante în prima jumătate a anului

Lemet, unul dintre liderii sectorului producţiei de mobilă din România, a înregistrat în primele şase luni ale lui 2021 o cifră de afaceri consolidată, care include şi reţeaua de magazine, de peste 140 de milioane de lei, în creştere cu 46% faţă de primul semestru al anului trecut.

În 2020, compania înregistrase o cifră de afaceri de 260 milioane de lei, aproape de nivelul din 2019. Din cauza pandemiei, atât Lems, reţeaua proprie de magazine, cât şi activitatea de producţie nu au mai atins performanţa din ultimul deceniu în ceea ce priveşte rata anuală de creştere, care de obicei era de două cifre procentuale. Cu toate acestea, nivelul atins este unul mulţumitor, cu atât mai mult cu cât contextul pandemic a lovit puternic mai multe industrii, printre care şi cea de mobilă, spun reprezentanţii companiei într-un comunicat.

„Am răspuns proactiv provocărilor pandemiei, am respectat toate regulile şi am reuşit astfel să continuăm producţia. Nu este deloc uşor să activezi în industrie într-un asemenea context, în care trebuie să acorzi o atenţie deosebită păstrării sănătăţii angajaţilor. În acelaşi timp trebuie să accepţi că, din cauza măştii de protecţie şi a altor reguli, productivitatea scade. Şi e normal să fie aşa! În plus, măsurile anti-covid generează costuri destul de mari, care la început nici nu erau bugetate. Toate acestea se văd în rezultatele financiare ale oricărei companii, aşa că, în ansamblu, noi suntem mulţumiţi de evoluţia de anul trecut. Am ştiut să ne concentrăm pe produsele căutate pe piaţă, iar această strategie cred că ne-a păstrat la nivelul foarte bun atins în urmă cu doi ani", a declarat Alexandru Rizea, director general Lemet.

Anul acesta se anunţă unul extrem de bun, vânzările înregistrând un trend ascendent imediat după sfârşitul restricţiilor de circulaţie din primăvară. Acest lucru se explică atât prin creşterea necesităţii  de amenajare şi reamenajare a locuinţelor, dar şi prin faptul că mulţi clienţi aveau luată decizia de cumpărare de mai mult timp, dar au amânat achiziţia până în momentul în care valul pandemic s-a temperat.  

„Obiceiurile de consum ale românilor în ceea ce priveşte mobilierul nu s-au schimbat ca structură, pur şi simplu a crescut necesitatea de mobilier per ansamblu. Schimbarea importantă pe care am identificat-o este legată de accelerarea trendului crescător de comenzi în mediul online, deşi în mare măsură românii sunt conservatori şi doresc să ’simtă’ mobilierul înainte de a-l comanda”, explică Alexandru Rizea.

Deşi criza sanitară nu dă semne că se termină prea curând, investiţiile Lemet în produse, în capacităţile de producţie şi în reţeua de magazine Lems continuă conform planului. A fost demarat deja un important proiect de investiţii în energie verde, iar în luna decembrie a acestui an va fi dată în folosinţă o nouă hală de producţie. Pentru a acoperi cât mai bine întreg teritoriul ţării, mobilierul Lemet va ajunge în mai multe localităţi, atât prin deschiderea de magazine proprii, cât şi prin noi parteneriate cu magazine de profil.

Înfiinţată în 1991, anul acesta, Lemet împlineşte 30 de ani de la înfiinţare, reprezentanţii anunţând că momentul va fi marcat printr-o serie de evenimente şi campanii promoţionale.

Începând cu 2005, compania localizată în Brebu, Câmpina, dezvoltă lanţul de magazine Lems ca brand al fabricii de mobilă.

Lemet deţine 10 linii de producţie cu tehnologii de ultimă oră, complet automatizate pentru prelucrarea panourilor compozite din lemn, a lemnului masiv şi finisarea acestora. Reţeua Lems este formată din 70 de magazine cu o suprafaţă totală de retail de peste 70.000 mp. Retailerul Lems este ce mai extinsă reţea de magazine de mobilă din România.

Pe platforma Lemet de la Brebu şi în reţeaua Lems activează peste 1600 de angajaţi, iar halele de producţie şi depozitare ale fabricii Lemet acoperă o suprafaţă totală de 41.000 mp. De pe porţile fabricii Lemet ies, anual, aproximativ 150.000 kituri de mobilier.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
crestere,
mobilier,
anunt

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.