Producătorii auto cred că Apple şi Google pot deveni concurenţi puternici în industria automobilelor

Autor: Anca Dumitrescu Postat la 03 martie 2015 70 afişări

Directorii din industria auto iau în serios posibilitatea ca Apple şi Google să devină concurenţi pe piaţa automobilelor, chiar dacă se gândesc să se asocieze cu cei doi giganţi din sectorul tehnologiei.

"Dacă aceste două companii intenţionează să producă singure vehicule electrice ar putea să o facă repede. Suntem foarte interesaţi de tehnologiile Google şi Apple şi cred că Volkswagen poate aduce la un loc lumea digitală şi mobilă", a declarat Martin Winterkorn, directorul general al grupului VW, la salonul auto de la Geneva, relatează Bloomberg.

Apple lucrează la dezvoltarea unui automobil electric şi vrea să înceapă producţia acestuia cel mai devreme în 2020, au declarat luna trecută persoane apropiate situaţiei.

Google a anunţat în ianuarie că vrea ca în decurs de cinci ani să aibă în circulaţie un automobil autonom.

Intervalul de timp stabilit pentru aceste obiective – producătorii auto au nevoie de obicei de cel puţin cinci ani pentru a dezvolta o maşină – scoate în evidenţă obiectivele agresive ale celor două companii din sectorul tehnologiei şi ar putea crea condiţiile pentru o luptă pe clienţi.

Atât Tesla Motors, cât şi General Motors au ca obiectiv ca în 2017 să lanseze un vehicul electric cu o autonomie de peste 200 de mile şi care să coste sub 40.000 de dolari.

"Concurenţa trebuie în mod sigur să fie luată în serios. Cu cât ne apropiem de un automobil autonom, cu atât devine mai slabă legătură dintre client şi automobil. Google şi Apple nu sunt împovărate cu tehnologie învechită, pot porni de la zero", a spus Stefan Bratzel, director al Centrului pentru Management Auto la Universitatea pentru Ştiinţe Aplicate din Bergisch Gladbach, Germania.

Succesul Tesla în crearea unei companii auto noi a demonstrat că barierele tradiţionale de intrare în această industrie nu sunt atât de greu de trecut cum considerau unii. În acelaşi timp, producătorii auto au avut dificultăţi să introducă progresele tehnice în dezvoltarea vehiculelor, ceea ce vor să facă companiile din Silicon Valley.

Google, de exemplu, a investit în dezvoltarea unui vehicul autonom din 2010.

"Nu subestimăm niciodată concurenţa. Barierele de intrare, care în trecut erau poate mai substanţiale, acum sunt mai joase. În acelaşi timp, complexităţile industriei auto încă există", a declarat Ian Robertson, director de vânzări la BMW.

Un producător auto cu experienţă are de regulă nevoie de 5-7 ani pentru a dezvolta de la zero un vehicul, numai faza de testare, necesară pentru obţinerea aprobărilor din partea autorităţilor de reglementare, fiind de 3 ani.

Analiştii estimează să o companie din afara industriei auto ar putea avea nevoie de un deceniu pentru a construi un vehicul.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
AUTO,
APPLE,
GOOGLE

Citeşte pe comedymall.ro

/actualitate/producatorii-auto-cred-ca-apple-si-google-pot-deveni-concurenti-puternici-in-industria-automobilelor-13925431
13925431
comments powered by Disqus
Cum îşi reinventează afacerile micii antreprenori români? Cum îşi reinventează afacerile micii antreprenori români?

Reinventaţi de pandemie Ţi-ai pus toate economiile la bătaie. Ţi-ai vândut, poate, apartamentul sau motocicleta şi ai investit banii într-o afacere. Nu acum, ci în urmă cu câţiva ani. Totul a mers bine. Ai crescut, uşor-uşor, cu paşi mici, dar ai ajuns la profit, iar acum businessul îţi e suficient să trăieşti fără a avea nevoie şi de un job. Ţi-ai îndeplinit visul. Până când, într-o zi pe care nici tu, nici altcineva nu putea s-o prevadă, totul se prăbuşeşte. Totul se închide. Marfa ta, serviciile tale nu-şi mai găsesc acum clienţii. Totul e captiv în izolare, publicul tău ţintă nu mai există, iar dacă există, îşi drămuieşte cu grijă banii pentru o potenţială criză care se prevesteşte.

vezi continuarea
ZF.ro
Pericol critic: Dacă patronii mor, nu o să mai avem nici angajaţi sau cine să plătească salariile Pericol critic: Dacă patronii mor, nu o să mai avem nici angajaţi sau cine să plătească salariile
Dezvăluirile unui medic de la Medlife despre coronavirus. Care este cel mai IMPORTANT lucru
Mediafax
Austria ar putea deveni prima ţară europeană care ridică restricţiile impuse de COVID-19 Austria ar putea deveni prima ţară europeană care ridică restricţiile impuse de COVID-19
Imagini terifiante: Trupurile oamenilor morţi de COVID-19, abandonate pe străzile unui oraş din Ecuador | VIDEO
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel” Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.