Procesul interceptărilor telefonice practicate de News of the World: Coulson, vinovat, Brooks achitată

Autor: Florin Badescu Postat la 24 iunie 2014 31 afişări

Fostul redactor-şef al tabloidului News of the World (NotW) Andy Coulson a fost găsit vinovat, marţi, la Londra, în procesul interceptărilor telefonice ilegale practicate de fostul tabloid deţinut de Rupert Murdoch, în timp ce o altă acuzată, Rebekah Brooks, a fost achitată.

Andy Coulson, în vârstă de 46 de ani, care a fost pentru o vreme directorul de comunicare al premierului britanic David Cameron, a fost găsit vinovat la cel puţin un cap de acuzare.

Rebekah Brooks, care are tot 46 de ani şi a fost la rândul ei redactor-şef al tabloidului NotW, a fost achitată de cei 11 juraţi de la Tribunalul Old Bailey din Londra, după opt zile de deliberări.

Ambii jurnalişti sunt consideraţi prieteni apropiaţi ai premierului britanic.

Aceste verdicte au fost date la capătul unui proces de 130 de zile, în care au fost judecate şapte persoane.

Interceptările telefonice practicate între 2000 şi 2006 de NotW au vizat sute de persoane: de la celebrităţi precum prinţul Harry şi Kate Middleton la artişti de renume precum actorul Jude Law şi până la persoane mai puţin cunoscute, dar care apar totuşi pe prima pagină a presei britanice.

Scandalul politico-mediatic provocat de dezvăluirea acestor practici a condus la închiderea precipitată a tabloidului duminical News of the World, deţinut de Rupert Murdoch, în vara anului 2011.

Andy Coulson, care a fost nevoit să demisioneze din postul de director de comunicare al lui David Cameron din cauza acestui scandal, riscă să primească pedeapsa cu închisoarea. Sentinţa va fi pronunţată la o dată ce va fi anunţată ulterior.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
NEWS OF THE WORLD,
PROCES,
SENTINŢĂ
/actualitate/procesul-interceptarilor-telefonice-practicate-de-news-of-the-world-coulson-vinovat-brooks-achitata-12825310
12825310
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.