Printre norocoşii pandemiei: Traditional Goodies a înregistrat o creştere de 27% a cifrei de afaceri şi a ajuns la venituri de aproape un milion de euro

Postat la 17 aprilie 2021 101 afişări

Compania românească Traditional Goodies şi-a început activitatea în urmă cu şapte ani şi comercializează produse de larg consum, jucării şi produse cosmetice, dar şi produse ale micilor întreprinzători români. Anul trecut, în criză pandemică, compania s-a numărat printre jucătorii norocoşi, înregistrând o creştere de aproximativ 27% a cifrei de afaceri, ajungând astfel la venituri de aproape un milion de euro, pe fondul pandemiei care a accelerat vânzările companiei, mai ales în mediul online.

Am înfiinţat compania în urmă cu şapte ani, iar obiectivul de activitate era de a distribui produse cosmetice şi suplimente alimentare ale micilor producători români către alte magazine partenere. În 2019, aveam afaceri de 3,7 milioane de lei, iar anul trecut cifra de afaceri a companiei a depăşit 4,7 milioane de lei. Comparativ cu alte businessuri care au fost afectate de pandemie, pentru noi această criză a fost o oportunitate de creştere şi dezvoltare”, a spus Tudor Barbu, fondatorul companiei româneşti Traditional Goodies, în cadrul celei mai recente emisiuni ZF Ecosistemul Marketplace.

Compania românească este activă în prezent atât în mediul offline – unde distribuie B2B (business to business) spre vânzare unor jucători parteneri care deţin magazine fizice, cât şi în mediul online - care a fost principalul motor de creştere şi segmentul care a ajutat la majorarea indicatorilor financiari, pe parcursul anului trecut.Tudor Barbu a adăugat că anul trecut, în perioada stării de urgenţă, vânzările din mediul offline au scăzut cu circa 70%, însă s-au mutat în mediul online, unde compania a înregistrat o creştere substanţială.

„În prezent, vânzările din mediul offline reprezintă circa 30-35% din totalul cifrei de afaceri a companiei”, a mai spus fondatorul Traditional Goodies. De asemenea, în mediul online, compania românească vinde produse atât prin intermediul unui site propriu, cât şi prin intermediul eMAG Marketplace, platformă pe care este activ din 2016 şi care a înregistrat o creştere de aproximativ 300% anul trecut, pe fondul pandemiei şi a măsurilor impuse de autorităţi. „În 2016 am deschis magazinul Traditional Goodies în eMAG, unde am avut iniţial o listare de aproximativ 100 de produse. În urmă cu doi ani am decis să facem un proiect mai mare şi am început să creştem gama de produse de pe această platformă, care în 2020 a generat aproximativ 45% din cifra de afaceri a companiei, în creştere cu 300% faţă de anul precedent”, a menţionat Tudor Barbu. De asemenea, compania Traditional Goodies este prezentă şi în eMAG Genius easybox. Tudor Barbu a explicat că prin intermediul site-ului propriu compania Traditional Goodies vinde alte produse faţă de cele listate pe platforma eMAG Marketplace, acesta fiind un canal separat de vânzare.

„Site-ul nostru este un magazin de produse tradiţionale româneşti, de la antreprenori locali, iar 90% din produsele care se află pe site-ul propriu nu sunt şi pe eMAG Marketplace.”Astfel, magazinul propriu comercializează strict produse româneşti, realizate de mici producători români, în timp ce pe platforma Marketplace, în cadrul magazinului Traditional Goodies, reprezentanţii companiei au extins gama spre produse de larg consum, jucării, cosmetice şi altele. De asemenea, în continuare Tudor Barbu vizează să extindă categoriile de produse listate pe platforma eMAG, el spunând că acest proces de extindere a portofoliului de produse nu încetează niciodată.

„Avem între 25 – 30 de furnizori activi, momentan am tot schimbat furniziorii pentru că lucrăm cu antreprenori la început de drum, businessuri relativ mici ca şi volum de producţie, a trebuit să găsim furnizorii cu care putem avea o colaborare pe termen mai lung. De fiecare dată adăugăm şi alte produse în portofoliu. Spre exemplu, dacă în 2019 aveam pe marketplace-ul eMAG în jur de 700 de produse, în prezent avem aproximativ 1.500”, a mai spus antreprenorul Tudor Barbu. Pe parcursul anului trecut, cele mai vândute produse de pe platforma eMAG au fost cele de igienă personală şi curăţare a locuinţei, hârtie, cafea şi alte produse din aceste categorii, a adăugat fondatorul companiei româneşti. De asemenea, bonul mediu a înregistrat şi el o creştere de aproape 50% pe parcursul anului trecut, ajungând la aproape 120 de lei în 2020, faţă de 80 de lei în 2019. Compania înregistrează în prezent între 2.000 – 2.500 de comenzi lunar, având o creştere substanţială în ultimele câteva luni datorită unor schimbări ce au avut loc pe platforma eMAG Marketpalce, a mai spus Tudor Barbu. „Ţinta noastră este să creştem lunar cel puţin cu 10% ca număr de comenzi şi ca vânzări, faţă de luna precedentă, în primii trei ani de zile. Lucrurile s-au schimbat din cauza pandemiei, care ne-a dereglat în bine. Dar, ca medie, cred că am închis anul trecut cu circa 1.500 de comenzi pe lună.”

În prezent, cinci persoane se ocupă doar de activităţile de pe platforma eMAG Marketplace şi a site-ului propriu, însă, pe lista de priorităţi a reprezentanţilor companiei se află şi noi angajări. „În pandemie am decis să suplimentăm forţa de muncă, pentru că nu mai făceam faţă numărului mare de comenzi, şi am mai angajat alte cinci persoane.” În prezent, compania deţine două depozite – unul în Tunari şi altul în zona Lacul Tei, care se întinde pe o suprafaţă de circa 350 mp, acesta fiind locul din care pleacă coletele. Pe termen scurt, planurile companiei vizează optimizarea proceselor şi activităţii din depozite şi relocarea acestui spaţiu dedicat stocurilor.

„Ne dorim să ajungem cel puţin la 500 mp. Am aplicat pentru măsura trei guvernamentală şi avem un proiect în valoare de aproximativ 200.000 de euro, pentru care aşteptăm răspuns din partea guvernului. Momentan suntem blocaţi pentru că măsura trei este sistată şi nu avem un răspuns oficial din partea autorităţilor în ceea ce priveşte reluarea programului”, a continuat Tudor Barbu. De asemenea, planurile pentru prima parte a anului în curs presupun ca ei să se concentreze pe piaţa locală, pentru stabilizarea businessului, apoi vor să testeze şi pieţele din Ungaria şi Bulgaria. „Planurile pe care le aveam din 2019 pentru 2020 nu mai erau realiste nu mai aveau nicio bază, de aceea nu am făcut preconizări pentru anul 2021, pentru că nu ştim exact ce aşteptări să avem de la acest an. Avem un target trimestrial, pentru că aşa am stabilit lucrurile pentru anul în curs. Acest obiectiv este să ne stabilim în jur de 10% sub vânzările de anul trecut, ceea ce ar fi foarte bine pentru noi, mai ales că în prima parte a anului este concepută pentru optimizarea proceselor şi nu pentru creştere”, a conchis antreprenorul român.

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: Unul din doi angajaţi din România vrea să îşi schimbe locul de muncă. O discuţie cu Adelina Mihai, jurnalist şi Dan Pavel, editor-prezentator ŞTIU

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.