Primul impact major al crizei coronavirusului în economia românească

Autor: Mihai Gongoroi Postat la 11 martie 2020 1460 afişări

Primul impact major al crizei coronavirusului în economia românească

Epidemia de coronavirus din Italia a dus la scăderea în medie cu 15% a transportului rutier internaţional de mărfuri efectuat de firmele româneşti, a anunţat, marţi, Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

La transport persoane, scăderea este de până la 100% în relaţia cu Italia, mai spune UNTRR, care solicită Guvernului măsuri compensatorii financiare şi fiscale pentru transportatorii români.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri atrage atenţia că firmele de transport rutier din România vor fi grav afectate din cauza epidemiei cu noul coronavirus (COVID - 19).

"Astfel, din estimările UNTRR, în cazul transportului rutier naţional de persoane – linii regulate – numărul de pasageri a scăzut cu 50%, iar pentru transportul de persoane ocazional scăderea este aproximativ 100%. În relaţia cu Italia, firme de transport rutier româneşti de persoane au oprit total activitatea, iar în relaţiile cu restul ţărilor scăderea este nesemnificativă, volumul este comparabil cu perioada similară din anul trecut. În schimb, în cazul transportului rutier de persoane – curse ocazionale (alte relaţii decât Italia) scăderea este de aproximativ 100%", spune UNTRR.

În ceea ce priveşte transportul rutier de mărfuri intern, acesta este neafectat, potrivit sursei citate, în timp ce pentru transportul rutier de mărfuri internaţional scăderea generală este de aproape 15%. Unele firme sunt mai afectate, cu până la 30%, în timp ce altele nu sunt afectate deloc.

Transporturile de marfă internaţional între Italia şi alte ţări din UE operat de transportatorii români nu este efectat decât în măsura în care clienţii din Italia îşi reduc volumul de activitate - valabil în anumite cazuri, dar nu generalizat în acest moment.

UNTRR solicită de asemenea anularea deciziei de carantinare obligatorie a şoferilor veniţi din Italia.

"Transportul de mărfuri internaţional dintre Italia şi România este în pericol din cauza măsurii de autoizolare a şoferilor care revin din Italia – aceste operaţiuni trebuie să includă costul cu imposibilitatea utilizării şoferului 14 zile, iar UNTRR solicită autorităţilor române revenirea asupra acestei decizii şi monitorizarea acestor şoferi, fără a fi puşi în autoizolare", mai afirmă UNTRR.

Totodată, UNTRR solicită Guvernului şi măsuri compensatorii financiare şi fiscale pentru firmele de transport rutier ai căror şoferi sunt transmişi spre autoizolare şi în cazul anulării traseelor.

Italia este al doilea partener comercial al României, după Germania, iar 10% din exporturile româneşti merg în Italia.

Pe cale rutieră sunt transportate peste 2 milioane tone mărfuri (import/export) în relaţia România – Italia, mai punctează Uniunea transportatorilor, care adaugă că între România şi Italia se fac aproximativ 120.000 de curse/sens/an pe cale rutieră.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
coronavirus,
italia,
6 luni în care solidaritatea a fost cuvântul cheie şi în business 6 luni în care solidaritatea a fost cuvântul cheie şi în business

Trecuseră ani buni de când vorbisem cu un cunoscut om de afaceri. Şi totuşi, în seara de 12 martie, în care ne pregăteam „să ne facem bagajele” din redacţie şi să lucrăm de acasă – pe termen nedefinit – m-a sunat personal.

vezi continuarea
ZF.ro
Am pus faţă în faţă şase dintre cei mai iscuţi chefi de pe plan local cu şase vinuri româneşti alese pe sprânceană şi i-am provocat să gătească un fel de mâncare pentru un pairing perfect. Ce a ieşit? Am pus faţă în faţă şase dintre cei mai iscuţi chefi de pe plan local cu şase vinuri româneşti alese pe sprânceană şi i-am provocat să gătească un fel de mâncare pentru un pairing perfect. Ce a ieşit?
Cum au reuşit doi antreprenori să readucă la viaţă apa de colonie şi să o transforme într-un produs de lux cu prezenţă în toată lumea
Mediafax
ISTORIA FĂRĂ PERDEA / La naşterea Securităţii au pus umărul oportuniştii, trădătorii şi spionii ruşi ISTORIA FĂRĂ PERDEA / La naşterea Securităţii au pus umărul oportuniştii, trădătorii şi spionii ruşi
Scandal post-alegeri fără precedent în Capitală. Încăperea cu materiale electorale, desigilată la cererea preşedintelui Biroului Electoral Sector 1. PSD cere reluarea votului
MonitorulApararii
„Aceasta este democraţia”. Imperfecţiunea unei dezbateri prezidenţiale americane „Aceasta este democraţia”. Imperfecţiunea unei dezbateri prezidenţiale americane
În Nagorno-Karabah a început un nou război armeano-azer
MonitorulPartidelor
Scandal fără precedent la Sectorul 1. Poliţia s-a autosesizat Scandal fără precedent la Sectorul 1. Poliţia s-a autosesizat
Clotilde Armand: Matematic am învins. Primul lucru pe care-l vom face va fi o ”primărie de sticlă”
MonitorulSiguranteiCetateanului
„Most Wanted”. Unul din cei mai căutaţi români din lume, prins în Irlanda. Ce infracţiuni a comis „Most Wanted”. Unul din cei mai căutaţi români din lume, prins în Irlanda. Ce infracţiuni a comis
Ce au spus Trump şi Biden despre pandemia COVID-19, economia SUA, schimbările climatice şi conflictul rasial

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.