Preturi la joasa altitudine

Postat la 13 martie 2006 1 afişăre

Parca nici nu mai conteaza numele celui care a spus ca cel mai bun mod de a te apara e sa adopti tactica adversarului si sa-l infrangi cu propriile lui arme. Important e ca strategia e preluata de companiile aeriene traditionale, care au trecut in "frontul atmosferic" al preturilor mici in lupta cu operatorii low-cost.

Parca nici nu mai conteaza numele celui care a spus ca cel mai bun mod de a te apara e sa adopti tactica adversarului si sa-l infrangi cu propriile lui arme. Important e ca strategia e preluata de companiile aeriene traditionale, care au trecut in "frontul atmosferic" al preturilor mici in lupta cu operatorii low-cost.

 

Orice se poate face cu o politica inteligenta de pret", spunea Darren Peek, directorul comercial pe Europa Centrala si de Est al companiei British Airways, dupa conferinta de presa in care operatorul britanic anunta introducerea a doua zboruri zilnice pe ruta Bucuresti-Londra-Bucuresti la un pret de pornire de 95 de euro/un zbor. Peek recunoaste ca aceasta este strategia pe care compania a decis sa o adopte pentru a contracara ofertele tot mai elaborate ale companiilor low-cost ce opereaza in Romania, dat fiind ca in Europa Occidentala aceasta lupta s-a dat cu ceva ani in urma.

 

"Londra a fost primul oras european in care a avut loc boom-ul low-cost si, daca am facut fata pe piata de acolo, ne vom descurca si aici cu siguranta", spune directorul comercial regional al British Airways, companie care a transportat anul trecut pe relatia Bucuresti-Londra peste 30.000 de pasageri. Englezii nu sunt insa singurii care au decis sa creasca numarul de curse pe Romania: tot saptamana trecuta, ungurii de la Malev Airlines anuntau suplimentarea zborurilor din Romania catre Budapesta. Air Madrid va intra din 27 martie cu o cursa catre Madrid, cu escala la Barcelona, Air France a lansat inca din toamna cinci zboruri zilnice catre Paris, iar lista ar putea continua.

 

Iar cum un plan perfect de zbor presupune ca la un numar sporit de curse sa se adauge si preturi bune, operatorii n-au stat prea mult pe ganduri sa se conformeze. "Cred ca cea mai buna varianta este sa oferi clientului ceea ce se cheama «a every day good price» (un pret bun in fiecare zi)", este de parere Rudolphe Lenoir, country manager al Air France Romania, referindu-se la faptul ca pentru un client este important sa gaseasca la compania aeriana preturi cat mai bune, indiferent de momentul in care isi face o rezervare. Potrivit lui Lenoir, numai in ultimul an, preturile curselor Air France in toata Europa au scazut in medie cu 20-30% sau chiar mai mult, avand in vedere ca francezii au ajuns sa promoveze curse de 99 de euro dus/intors din Bucuresti catre mai multe orase europene.

 

"Nu facem asta din cauza ca simtim in ceafa rasuflarea vreunei companii low-cost (zburam alaturi de Blue-Air la Paris si totul e bine), ci pur si simplu din cauza ca e normal ca atunci cand un competitor lanseaza o oferta buna sa te adaptezi", spune Lenoir. Oferte avantajoase catre destinatiile pe care opereaza si companii low-cost apar tot mai des. "Pe langa ofertele speciale lansate periodic, TAROM practica tarife competitive, care incep, de exemplu, de la 129 de euro dus/intors pentru Roma si Milano, si tarif promotional de 159 de euro pentru Barcelona (destinatie nou promovata, cu patru curse pe saptamana - n.r.)", spun oficialii TAROM.

 

In cazul zborurilor catre Italia, cele doua destinatii promovate cu tarife competitive de catre compania nationala aeriana sunt "acoperite" deja de un an de operatorii low-cost Blue Air si MyAir.

 

Pe de alta parte, operatorii traditionali spun ca, odata ce se apropie de preturile mici promovate de companiile low-cost, clientii vor pune in balanta si calitatea serviciilor in clipa in care isi vor alege cursa cu care sa zboare. "Multi clienti se uita la pret, dar foarte multi se uita si la servicii, la frecventa zborurilor, la politicile companiei vizavi de anularea zborului", spune Rudolphe Lenoir. "Compania TAROM si-a adaptat tarifele si produsele oferite pasagerilor conform cerintelor de piata. Din aceste motive nu putem decat sa recomandam pasagerilor sa compare toate ofertele existente pe piata si din punct de vedere al raportului calitatea serviciilor/pret", adauga reprezentantii TAROM.

 

Cursa ofertelor va aduce nu doar un plus de clienti companiilor, dar si o imbunatatire a nivelului general al pietei, dat fiind ca, in acest moment, preturile de pe piata romaneasca "se situeaza inca in plaja superioara a tarifelor fata de restul Europei", potrivit directorului regional al Lufthansa, Stephan Semsch.

 

In acest moment, piata aeriana din Romania este una dintre cele mai dinamice din Europa Centrala si de Est, ocupand anul trecut locul trei, dupa Polonia si Cehia, in functie de volumul total al rezervarilor de bilete, potrivit unor statistici Lufthansa. "Este uimitor cat de mult s-a dezvoltat acest sector in ultimii ani, cat de accesibila a devenit calatoria cu avionul, atat la companiile traditionale, cat si la low-cost.

 

In urma cu 2-3 ani, estimam ca 3-4% din populatia Europei Centrale si de Est calatoreste frecvent cu avionul, fata de 20-25% in restul Europei. Acum, procentul a ajuns deja la 5-6%, ceea ce este si o dovada a potentialului pe care il are aceasta regiune", mai spune Semsch. Anul trecut, volumul re-zervarilor a crescut cu 25%, ceea ce a plasat Romania pe locul trei al unui "top" realizat pe Europa Centrala si de Est, cu aproape un mi-lion de rezervari. Polonia a raportat circa 1,5 milioane de rezervari, iar Cehia un milion.

 

Faptul ca preturile companiilor traditionale se apropie de cele promovate pe segmentul low-cost va face insa ca tarifele sa scada per total, directorul Lufthansa identificand printre motive presiunea exercitata de companiile low-cost si cresterea concurentei din acest sector.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Preturi la joasa altitudine
/actualitate/preturi-la-joasa-altitudine-976706
976706
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.