Premieră în astronomie. A fost realizată prima imagine a unei găuri negre: Un monstru absolut, campionul de categorie grea din Univers | FOTO

Postat la 10 aprilie 2019 59 afişări

Prima imagine a unei găuri negre, o formaţiune localizată într-o galaxie îndepărtată şi descrisă de astronomi drept "un monstru", a fost publicată miercuri, potrivit bbc.com.

Gaura neagră are un diametru de aproximativ 40 de miliarde de kilometri - de trei milioane de ori mai mare decât al Pământului - şi este situată la o distanţă de 500 de milioane de trilioane de kilometri.

Imaginea a fost realizată cu ajutorul unei reţele de opt telescoape situate pe tot globul.

Detaliile despre respectiva imagine, o premieră în astronomie, au fost publicate miercuri în Astrophysical Journal Letters.

Profesorul Heino Falcke, de la Universitatea Radboud din Olanda, care a propus acest experiment, a declarat pentru BBC News că această gaură neagră a fost descoperită într-o galaxie numită M87.

"Ceea ce vedem este mai mare decât tot Sistemul nostru Solar", a explicat acesta. "Are o masă de 6,5 miliarde de ori mai mare decât a Soarelui şi este una dintre cele mai mari găuri negre despre care credem că există. Este un monstru absolut, campionul de categorie grea în rândul găurilor negre din Univers", a mai spus acesta.

Găurile negre sunt "corpuri asemănătoare cu, să zicem într-o primă aproximaţie, planetele, dar care conţin enorm de multă materie, fiind cele mai dense obiecte din Univers", potrivit site-ului Observatorului Astronomic "Amiral Vasile Urseanu" din Bucureşti.

Cititi mai multe pe www.mediafax.ro

imagine,
astronomie,
premiera,
campion

Citeşte pe comedymall.ro

Cea mai de succes poveste din imobiliarele româneşti a început în Iaşi, în urmă cu 20 de ani, odată cu deschiderea primului centru comercial din afara Bucureştiului şi a celui de al doilea mall al ţării.

SURPRIZĂ: Cu cât cresc pensiile. Veşti bune pentru milioane de români SURPRIZĂ: Cu cât cresc pensiile. Veşti bune pentru milioane de români
ULTIMĂ ORĂ. Schimbare fulger de la ţara în care trăiesc 500.000 de români. Toate regulile au fost schimbate
„Afacerea Pandemia”. Cum a umflat România până şi factura de 3,4 milioane de euro a „ajutorului umanitar” dat fraţilor de peste Prut „Afacerea Pandemia”. Cum a umflat România până şi factura de 3,4 milioane de euro a „ajutorului umanitar” dat fraţilor de peste Prut
Economiile se prăbuşesc în pandamie, dar cei 4 giganţi din tech au înregistrat un profit de 28 de miliarde de dolari
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
Tomac anunţă că Băsescu va candida la PMB: Că va pierde Nicuşor este meritul USR, nu al PMP Tomac anunţă că Băsescu va candida la PMB: Că va pierde Nicuşor este meritul USR, nu al PMP