Peste 80% dintre români participă la programele de fidelizare pe termen scurt derulate de retaileri

Autor: Ana Maria Petcana Postat la 15 decembrie 2014 52 afişări

Românii sunt fani ai programelor de loialitate pe termen scurt derulate de retaileri, prin acumulare de puncte bonus, consideră cele mai atractive campanii care oferă produse gratis şi nu ezită să schimbe magazinul pentru un program de fidelizare mai interesant, potrivit unui studiu Nielsen.

Raportul, comandat de TCC Global, firmă specializată în programe de fidelizare pe termen scurt, arată că peste 80% dintre respondenţi au participat în ultimele trei luni la o campanie de fidelizare care constă în acumularea de puncte bonus şi 57% dintre ei participă în prezent la un astfel de program.

Consumatorii români sunt de părere că cele mai interesante programe de loialitate sunt cele care oferă produse gratis, trei sferturi dintre ei ar participa chiar la astfel de programe care prevăd şi donaţii în scopuri caritabile, iar cei mai mulţi dintre români preferă să strângă puncte bonus pe baza cardurilor de client, pe locul al doilea fiind punctele bonus tip timbru. Colecţionarea punctelor bonus pe baza aplicaţiilor smartphone se află pe ultimul loc în preferinţele românilor.

"Experienţa ne arată că fidelizarea consumatorilor este provocată de percepţia potrivit căreia colectând puncte bonus acumulezi, psihologic vorbind, «valoare adăugată». Strângerea de puncte este motivantă, chiar distractivă şi, odată lansat, acest proces induce în percepţia consumatorului sentimentul că are un scop, o ţintă. Această stare emoţională de anticipare este cea care îi determină pe consumatori să ia parte la astfel de programe şi ne bucurăm să vedem astfel de reacţii şi în rândul consumatorilor din România", a spus Manfred Litschka, director regional de vânzări la TCC Global.

Într-un top al premiilor pe baza punctelor bonus, primul loc este ocupat de aparatura de uz casnic (23%), urmată de soluţiile de îngrijire personală (15%) şi de ustensilele pentru gătit (12%).

Aceste rezultate ilustrează faptul că cei mai mulţi consumatori sunt încântaţi de colectarea punctelor pentru obţinerea, în mod gratuit, a unor premii pe care nu şi le-ar fi permis în mod normal, arată studiul.

Profilul consumatorului care participă preponderent la colecţionarea de puncte bonus este, potrivit Nielsen, femeie de 25 - 40 de ani, care trăieşte în nord-vestul României, într-o familie cu patru membri, are copii mai mici de 14 ani şi îşi face de obicei cumpărăturile la Penny, Cora sau Mega Image.

Studiul Nielsen a mai scos în evidenţă faptul că românii află de regulă de programele de fidelizare de la vânzători sau cu ajutorul reclamelor din magazine, dar un instrument important sunt şi fly-erele promoţionale primite în căsuţa poştală.

Românii sunt interesaţi de obicei de programele de loialitate pe termen scurt ale majorităţii retailerilor, însă întrebaţi ce campanii ar recomanda, cei mai mulţi au indicat Metro, Lidl, Cora, Auchan şi Carrefour.

O altă concluzie a Nielsen este că românii sunt încă departe de a fi fideli unei reţele comerciale, 25% dintre respondenţi spunând că sunt gata să schimbe retailerul pentru unul care are o campanie de fidelizare mai interesantă din punctul de vedere al punctelor bonus, iar 60% dintre subiecţi au răspuns că nu exclud schimbarea retailerului.

Studiul Nielsen a fost realizat online în perioada 10 – 16 octombrie 2014.

Grupul britanic TCC Global operează în peste 60 de ţări şi anul trecut a avut o cifră de afaceri de un miliard de euro. TCC este prezent în România din 2008, derulează programe de loialitate cu OMV, Mega Image, Penny, Kaufland, Metro şi Billa, iar anul trecut afacerile companiei au atins 14 milioane euro.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
PROGRAME FIDELIZARE,
STUDIU,
/actualitate/peste-80-dintre-romani-participa-la-programele-de-fidelizare-pe-termen-scurt-derulate-de-retaileri-13721198
13721198
comments powered by Disqus
Ambiţia mea este să conduc banca nr. 1 din România Ambiţia mea este să conduc banca nr. 1 din România

Cu o experienţă de peste 15 ani în industria bancară, Bogdan Neacşu, în prezent preşedinte - director general al CEC Bank, a povestit în cadrul celui mai recent eveniment Meet the CEO organizat de Business MAGAZIN cu ce provocări vine meseria de bancher, ce a învăţat din fiecare experienţă avută în cadrul altor instituţii bancare şi cum şi-a propus să îmbine modelul de banking tradiţional al celei mai vechi bănci din România cu transformările venite prin prisma digitalizării.

vezi continuarea
CUM VEDEȚI ZIARUL FINANCIAR PESTE 21 DE ANI?

TOTUL PENTRU BUSINESS. TOTUL ESTE BUSINESS

ZF.ro
RĂSTURNARE uriaşă de teatru de la unul dintre cei mai mari producători auto. ADIO motoare pe benzină şi diesel. A renunţat complet RĂSTURNARE uriaşă de teatru de la unul dintre cei mai mari producători auto. ADIO motoare pe benzină şi diesel. A renunţat complet
BREAKING NEWS: Metoda LEGALĂ prin care puteţi câştiga mai mulţi bani
ProMotor.ro
Este atât de UȘOR să aduci o mașină din Germania! Procedura care a convins mulți ROMÂNI Este atât de UȘOR să aduci o mașină din Germania! Procedura care a convins mulți ROMÂNI
Primele imagini cu viitorul Logan arată o mașină RADICAL schimbată. Românii sunt mândri de cum a ieșit
Senzațional: Dacia electrică există deja! Când a fost produsă, Elon Musk purta scutece
Descopera.ro
Noul Xiaomi Mi 10 Pro este mai bun decât Iphone 11 Pro la aproape toate capitolele Noul Xiaomi Mi 10 Pro este mai bun decât Iphone 11 Pro la aproape toate capitolele
Documentul PERVERS prin care Churchill şi Stalin şi-au împărţit Europa, iar ROMÂNIA a căzut pe mâna ruşilor a ieşit la iveală după 75 de ani. Ce scrie în el este pe puţin ŞOCANT
Tinerele ce SEDUCEAU soldaţii nazişti: „Era TRAGIC plângeam mereu după ACT” Ce se întâmpla după ce bărbaţii finalizau
Go4it.ro
Cum arată adidaşii de 400 de dolari în care Nike a investit multă tehnologie Cum arată adidaşii de 400 de dolari în care Nike a investit multă tehnologie
Agenţii Hamas au „spart” telefoanele soldaţilor israelieni folosind conturi false de fete pe Facebook şi Instagram
Unde găseşti cel mai ieftin iPhone 11 la ora actuală. Pe eMAG, evoMAG, Altex sau Flanco?
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.