Peste 150 de ani vom circula în siguranţă cu trenul în România. Nu-i grabă

Postat la 06 octombrie 2017 306 afişări

Abia peste 150 de ani vom putea circula în siguranţă şi rapid cu trenul în România dacă ne luăm după ritmul în care infrastructura feroviară este modernizată.

Peste 150 de ani vom circula în siguranţă cu trenul în România. Nu-i grabă

 Până acum s-au modernizat 400 de kilometri de cale ferată, dar infrastructura feroviară măsoară de 10 ori mai mult. Se modernizează doar culoarele principale de tranzit iar costurile sunt uriaşe. Este de presupus că liniile cu circulaţie medie vor fi închise deoarece nu vor fi bani pentru modernizare.

 

Întârzierile zilnice ale trenurilor sunt, de fapt, o consecinţă a lipsei de investiţii. După Revoluţie, au fost modernizaţi doar 400 de km de cale ferată, dintr-un total de peste 4.000 de km de reţea principală, scrie stiri.tvr.ro

Acum, CFR anunţă investiţii de peste un miliard de euro. Va fi modernizat tronsonul dintre Braşov şi Sighişoara. A fost atribuit şi studiul de fezabilitate pentru refacerea magistralei Bucureşti-Giurgiu.

În curând, am putea avea şi trenuri moderne. Autoritatea de Reformă Feroviară a anunţat că va cumpăra noi garnituri în valoare de peste 300 de milioane de euro, fonduri europene. Locomotivele şi vagoanele vor ajunge atât la CFR Călători, cât şi la operatorii privaţi.

În România, viteza medie de circulaţie a trenurilor este de 50 km pe oră, mai puţin de jumătate din media europeană.

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: Ponderea contractelor de muncă plătite cu salariul minim a crescut de la 7,5% în 2011 la 31,5% în 2019. O discuţie cu Adelina Mihai, jurnalist şi Dan Pavel, editor-prezentator ŞTIU

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.