Modernizarea Gării Arad, începută în 2012, este întârziată cu un an. Ce dotări are proiectul de 334 milioane de lei - FOTO

Autor: Andreea Tobias, Marian Buga - Mediafax Postat la 25 mai 2015 149 afişări

Lucrările de modernizare a Gării Arad, începute în anul 2012, sunt întârziate cu un an, iar reprezentanţii CFR Infrastructură nu pot preciza când vor fi finalizate acestea, valoarea investiţiei cu fonduri europene depăşind 334 de milioane de lei, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Modernizarea Gării Arad a început în aprilie 2012 şi face parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată cuprinsă între frontiera cu Ungaria (Curtici) şi Simeria, tronson care face parte din coridorul feroviar pan-european.

Valoarea lucrărilor doar pe tronsonul Frontieră (Curtici) - Arad - Kilometrul 614, în lungime de 41 de kilometri (din care face parte şi Gara Arad), este de 1,38 de miliarde de lei, iar termenul de finalizare era iunie 2014.

Din suma totală, investiţia pentru Gara Arad depăşeşte 334 de milioane de lei.

Segmentul feroviar cuprins între Kilometrul 614 (aflat între staţiile Glogovăţ şi Ghioroc) şi Simeria este în curs de licitare, conform reprezentanţilor CFR Infrastructură, contactaţi de corespondentul MEDIAFAX.

Din valoarea de 1,38 miliarde de lei a lucrărilor derulate în prezent în judeţul Arad, aproape 702 milioane de lei reprezintă fonduri europene nerambursabile, iar diferenţa este acoperită de bugetul de stat.

Proiectul cuprinde modernizarea unor staţii, între care Gara Arad, care ar urma să devină una dintre cele mai moderne din Europa de Est, conform autorităţilor. O pasarelă supraterană pentru călători a fost construită şi face legătura între peroane şi clădirea istorică a gării. Astfel, vor fi închise pasajele subterane, imediat ce lucrările vor fi finalizate.

Pasarela va avea lifturi, scări rulante, dar şi magazine sau alte tipuri de facilităţi pentru călători.

Tot în gară a fost construită o clădire pentru mentenanţă, care va cuprinde ateliere tehnologice, laboratoare, birouri, arhive şi magazii.

De asemenea, au fost refăcute peroanele şi modernizat un centru de management al traficului feroviar.

La un an de la termenul limită pentru finalizarea investiţiilor, gara arădeană este încă în şantier, iar reprezentanţii CFR Infrastructură au răspuns, la solicitarea corespondentului MEDIAFAX, că nu se poate preciza termenul de finalizare a lucrărilor.

Conform sursei citate, până în prezent s-au executat lucrări în proporţie de 98%, care cuprind reabilitarea infrastructurii, a podeţelor, peroanelor, pasarelelor şi a clădirii gării.

”În momentul acesta ne aflăm în etapa de pregătire a testelor pentru sistemul de semnalizare, respectiv sistemul ERTMS nivel 2, standardul european care se implementează în premieră în România. Odată cu implementarea şi funcţionarea sistemului, vor deveni funcţionale atât Staţia CF Arad, precum şi Centrul de Management al Traficului. Conform graficului actual, operaţiunile de testare vor începe în semenstrul II, urmând ca până la sfârşitul anului sistemul ERTMS 2 să fie operaţional”, se arată în răspunsul transmis de CFR Infrastructură.

Referitor la cauzele acestor întârzieri, sursa citată arată că ”nivelul ridicat al pânzei de apă freatică” a cauzat probleme pe şantier, dar menţionează şi ”complexitatea” lucrărilor necesare implementări sistemului de semnalizare ERTMS nivel 2.

”În prezent nu putem estima întârzierile înregistrate pentru întregul proiect Frontieră - Curtici- Simeria, deoarece anumite tronsoane se află deocamdată în etapa de licitaţie”, mai precizează CFR Infrastructură.

Lucrările sunt realizate de către asocierea de firme Alstom Transport S.A - Swietelsky Bau Gesell Sachaft m.b.H - Astaldi S.p.A - Euro Construct Trading’98 S.R.L - Dafora S.A., însă reprezentanţii CFR Infrastructură afirmă că ”penalităţile se pot calcula după emiterea certificatului de recepţie a lucrărilor”.

Clădirea Gării Arad a fost construită în 1910, după planurile arhitectului arădean Ludovic Szantay. Este a treia clădire, pentru că primul tren a circulat în oraş în 25 octombrie 1858, anul deschiderii liniei Lokoshaza-Curtici-Arad.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
INVESTITIE,
INTARZIERI,
Gara Arad,
modernizare,
cfr
/actualitate/modernizarea-garii-arad-inceputa-in-2012-este-intarziata-cu-un-an-ce-dotari-are-proiectul-de-334-milioane-de-lei-foto-14331866
14331866
comments powered by Disqus
Ambiţia mea este să conduc banca nr. 1 din România Ambiţia mea este să conduc banca nr. 1 din România

Cu o experienţă de peste 15 ani în industria bancară, Bogdan Neacşu, în prezent preşedinte - director general al CEC Bank, a povestit în cadrul celui mai recent eveniment Meet the CEO organizat de Business MAGAZIN cu ce provocări vine meseria de bancher, ce a învăţat din fiecare experienţă avută în cadrul altor instituţii bancare şi cum şi-a propus să îmbine modelul de banking tradiţional al celei mai vechi bănci din România cu transformările venite prin prisma digitalizării.

vezi continuarea
CUM VEDEȚI ZIARUL FINANCIAR PESTE 21 DE ANI?

TOTUL PENTRU BUSINESS. TOTUL ESTE BUSINESS

ZF.ro
RĂSTURNARE uriaşă de teatru de la unul dintre cei mai mari producători auto. ADIO motoare pe benzină şi diesel. A renunţat complet RĂSTURNARE uriaşă de teatru de la unul dintre cei mai mari producători auto. ADIO motoare pe benzină şi diesel. A renunţat complet
BREAKING NEWS: Metoda LEGALĂ prin care puteţi câştiga mai mulţi bani
ProMotor.ro
Primele imagini cu viitorul Logan arată o mașină RADICAL schimbată. Românii sunt mândri de cum a ieșit Primele imagini cu viitorul Logan arată o mașină RADICAL schimbată. Românii sunt mândri de cum a ieșit
Senzațional: Dacia electrică există deja! Când a fost produsă, Elon Musk purta scutece
Anunțul care bate orice SAMSAR! Un român a avut o idee GENIALĂ pentru a vinde un VW Golf diesel
Descopera.ro
Tinerele ce SEDUCEAU soldaţii nazişti: „Era TRAGIC plângeam mereu după ACT” Ce se întâmpla după ce bărbaţii finalizau Tinerele ce SEDUCEAU soldaţii nazişti: „Era TRAGIC plângeam mereu după ACT” Ce se întâmpla după ce bărbaţii finalizau
Cum VREA Putin să ASCUNDĂ crimele lui Stalin. Foarte mulţi români au MURIT din cauza lui
Ce se întâmplă în CORPUL tău dacă bei zilnic 4 CEŞTI de cafea
Go4it.ro
Agenţii Hamas au „spart” telefoanele soldaţilor israelieni folosind conturi false de fete pe Facebook şi Instagram Agenţii Hamas au „spart” telefoanele soldaţilor israelieni folosind conturi false de fete pe Facebook şi Instagram
Unde găseşti cel mai ieftin iPhone 11 la ora actuală. Pe eMAG, evoMAG, Altex sau Flanco?
Telefoane de TOP la preţuri excelente. Pe care să îl alegi în 2020
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.