Ministerul Educaţiei lansează un proiect pentru combaterea analfabetismului funcţional în şcoli
Ministrul Daniel David a semnat contractul pentru proiectul „Mecanism de intervenţie pentru alfabetizare funcţională în învăţământul preuniversitar", care va viza minimum 15.000 de elevi şi 37.500 de cadre didactice din 176 de şcoli la nivel naţional.
Finanţat prin Programul Educaţie şi Ocupare 2021-2027, proiectul Mecanism de intervenţie pentru alfabetizare funcţională în învăţământul preuniversitar (MIAF) reprezintă o iniţiativă strategică pentru sistemul de învăţământ preuniversitar, având ca obiectiv principal dezvoltarea alfabetizării funcţionale a elevilor din ciclurile primar şi gimnazial (ISCED 1-2) în cinci domenii cheie: lectură, matematică, ştiinţe, educaţie civică şi educaţie digitală.
„În aest scop, vor fi proiectate şi implementate intervenţii integrate care includ elaborarea unui cadru de evaluare a nivelului de alfabetizare funcţională (standarde, seturi de itemi şi teste de evaluare), dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice şi implementarea unui mecanism de intervenţie pilot vizând alfabetizarea funcţională a elevilor, având ca perspectivă extinderea acestui mecanism la nivel naţional”, se arată în comunicatul emis marţi de Ministerul Educaţiei.
Proiectul vizează următoarele categorii de grup-ţintă:
minimum 15.000 de elevi din 176 de şcoli din învăţământul primar şi gimnazial, selectate la nivel naţional
minimum 37.500 de cadre didactice (personal didactic de predare şi personal didactic de conducere, de îndrumare şi control), care vor participa la activităţi pentru dezvoltarea competenţelor profesionale în relaţie cu alfabetizarea funcţională
Proiectul va fi derulat pe o perioadă de 48 de luni, începând pe 1 octombrie 2025, în colaborare cu Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei (IŞE) şi parteneri din cinci judeţe: casele corpului didactic şi inspectoratele şcolare din Alba, Argeş, Dolj, Ilfov şi Suceava.
Bugetul total al proiectului se ridică la 207.160.606,80 lei, iar finanţarea nerambursabilă din fondurile europene (FEDR/FSE+/FC/FTJ) reprezintă 166.709.127,57 lei.
„„O problemă esenţială a sistemului nostru de educaţie este legată de nivelul ridicat de analfabetism funcţional, care devine un risc de securitate naţională, vulnerabilizându-ne, ca ţară, la manipulare (prin naraţiuni conspiraţioniste) şi la subdezvoltare - ca societate bazată pe cunoaştere. Acest proiect completează şi permite «pilotări experimentale» pentru demersurile instituţionale recent introduse şi anume programele remediale la nivelul învăţământului primar (prin 2 ore/săptămână) şi la nivel gimnazial/liceal (din timpul per disciplină la dispoziţia cadrului didactic), programe remediale focalizate pe: (1) consolidarea-fixarea competenţelor; (2) dezvoltarea competenţelor-ţintă, nedezvoltate în demersul standard; (3) utilizarea competenţelor în viaţa cotidiană şi (4) dezvoltarea competenţelor pentru performanţă”, a declarat ministrul Educaţiei, Daniel David.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













