Miliardar la doar 36 de ani. Bărbatul care a sfidat regulile industriei frumuseţii şi a devenit un jucător global cu o avere ameţitoare
La doar 36 de ani, Kim Byung Hoon, un fost antreprenor tech devenit mogul al industriei frumuseţii, a reuşit să îşi croiască drumul spre clubul exclusivist al miliardarilor din Asia, transformând un start-up obscur din Seul într-un gigant al pieţei globale de cosmetice. Cu o avere estimată la 1,3 miliarde de dolari, bazată pe o participaţia de 31% pe car o deţine în cadrul companiei sale - APR Corp. - Kim este acum una dintre cele mai vizibile figuri ale noii generaţii de antreprenori sud-coreeni, care redefinesc regulile în K-beauty — industria cosmetică devenită un adevărat fenomen global, scrie Bloomberg.
Ascensiunea fulgerătoare a APR a fost alimentată de explozia virală a unui dispozitiv high-tech pentru îngrijirea tenului, denumit Booster Pro, promovat recent pe reţelele sociale de vedete printer care şi Kylie Jenner. Un simplu videoclip de 15 secunde postat pe TikTok, în care starleta americană foloseşte aparatul, a declanşat un val de comenzi la nivel mondial, punând compania sud-coreeană în centrul boomului global al produselor cosmetice sud-coreene.
Povestea lui Kim începe însă cu mult înainte de succesul din beauty-tech. După ce a studiat în California, unde a intrat în contact cu spiritul antreprenorial din Silicon Valley, Kim a lansat mai multe aplicaţii mobile, inclusiv una de dating.
În 2014, a decis să mizeze pe cosmetice, fondând APR, care iniţial a produs exclusiv produse de skincare. Punctul de cotitură a venit în 2021, odată cu lansarea unei linii de dispozitive faciale de înaltă tehnologie, concepute să ofere tratamente similare celor din saloanele de înfrumuseţare, direct acasă.
Compania a intrat pe bursă anul trecut şi este în prezent al doilea cel mai mare jucător listat din industria frumuseţii sud-coreene, cu o capitalizare de piaţă de peste 4 miliarde de dolari. Aproximativ 70% din venituri provin din pieţele internaţionale, în special din Statele Unite, unde APR se bucură de o creştere accelerată datorită vânzărilor din mediul online şi a campaniilor derulate alături de celebrităţi americane.
Medicube, brandul-fanion al companiei, a fost remarcat iniţial de Hailey Bieber, iar ulterior APR a lansat campanii globale alături de nume sonore precum Kylie şi Kendall Jenner şi Khloe Kardashian. În august, compania va face un pas strategic major, prin listarea produselor sale în reţeaua Ulta Beauty, unul dintre cei mai mari retaileri de cosmetice din SUA, extinzându-şi astfel prezenţa dincolo de platformele digitale.
Succesul rapid al APR se datorează în mare parte agilităţii companiei în marketingul digital. Spre deosebire de brandurile tradiţionale sud-coreene, care mizau pe vânzări în magazine duty-free şi pe piaţa chineză, APR s-a concentrat pe strategii agresive pe TikTok şi alte reţele sociale, oferind produse care îmbină tehnologia cu îngrijirea personală. Analistul Eun-Jung Park, de la Hana Securities, remarcă faptul că firmele K-beauty care excelează în mediul digital cresc rapid în e-commerce, iar APR se află în fruntea acestui val.
Totuşi, compania nu este ferită de provocări. În prezent, APR plăteşte un tarif de 10% pentru importurile de cosmetice în SUA, însă riscurile geopolitice ar putea pune presiune pe business, în special în contextul anunţului preşedintelui american Donald Trump privind noi tarife de 25% pe importurile din Coreea de Sud, ce vor intra în vigoare la 1 august.
În paralel cu ascensiunea companiei, şi viaţa personală a lui Kim atrage atenţia. Recent, acesta a achiziţionat un penthouse în cartierul de lux Seongsu-dong din Seul, pentru suma record de 29 de miliarde de woni (aproximativ 21 de milioane de dolari), devenind proprietarul celei mai scumpe locuinţe din Coreea de Sud.
Cu toate acestea, Kim rămâne implicat direct în conducerea APR, fiind prezent zilnic la birou, participând la şedinţe strategice şi analizând personal reacţiile pieţei. Deşi în trecut obişnuia să-şi promoveze produsele pe reţelele sociale, inclusiv prin videoclipuri cu propriile rezultate, în ultimii ani a adoptat un profil mai discret, concentrându-se pe extinderea globală a companiei.
Chiar dacă evită apariţiile publice, viziunea sa este clară. Într-un interviu acordat presei locale, Kim declara:
„Dacă mă întreabă cineva care este obiectivul meu profesional, aş spune că vreau să construiesc o companie pe care să o ştie toată lumea. Asemenea Apple, vrem să lansăm produse care să ne facă cea mai inovatoare companie din industria frumuseţii.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













