Marius Drenea, cofondator al WebitFactory, dezvoltă 90 de roboţi inteligenţi care să ajute IMM-urile să se digitalizeze: În 2026 vrem să ajutăm peste 300 de companii româneşti să înţeleagă beneficiile inteligenţei artificiale şi să le asistăm în primele etape de dezvoltare şi integrare a acestor soluţii
Adopţia inteligenţei artificiale începe să capete contur în mediul de afaceri românesc, pe fondul unei creşteri accelerate a cererii pentru soluţii de automatizare şi eficientizare. Iar companiile care au testat primele aceste tehnologii încep să devină vectori de promovare într-un ecosistem aflat la început de maturizare.
♦ „Orice automatizare care aduce beneficii măsurabile merită implementată. Nu e nevoie ca proiectul să fie mare pentru a fi valoros. De multe ori, cele mai bune rezultate vin din abordarea «low hanging fruits», adică din soluţii mici şi uşor de pus în practică” ♦ WebitFactory a închis anul 2024 cu afaceri de aproximativ 1 milion de euro ♦ Portofoliul de clienţi al WebitFactory este format din 40% companii din România şi 60% din ţări precum Brazilia, Marea Britanie, Franţa, Eveţia şi alte pieţe europene.
Adopţia inteligenţei artificiale începe să capete contur în mediul de afaceri românesc, pe fondul unei creşteri accelerate a cererii pentru soluţii de automatizare şi eficientizare. Iar companiile care au testat primele aceste tehnologii încep să devină vectori de promovare într-un ecosistem aflat la început de maturizare.
„Ne aşteptăm ca automatizările bazate pe AI să devină tot mai accesibile şi mai uşor de implementat. În acelaşi timp, vedem o deschidere tot mai mare din partea antreprenorilor. Deja observăm efectul de «bulgăre de zăpadă», în care companiile care testează AI devin promotori ai tehnologiei în comunităţile lor.
Obiectivul pentru 2026 este să ajutăm peste 300 de companii româneşti să înţeleagă beneficiile inteligenţei artificiale şi să le asistăm în primele etape de dezvoltare şi integrare a acestor soluţii, astfel încât să devină mai eficiente, mai automatizate şi mai competitive pe pieţele în care activează”, a spus într-un interviu pentru ZF Marius Drenea, cofondator al companiei de dezvoltare software WebitFactory.
Compania românească lucrează în prezent la dezvoltarea a 90 de roboţi inteligenţi care să transforme modul în care afacerile locale – în principiu IMM-uri - îşi optimizează procesele interne şi adoptă automatizări bazate pe inteligenţă artificială.
„Cei 90 de agenţi AI sunt gândiţi să acopere toate zonele cheie dintr-o companie, de la marketing şi vânzări până la operaţiuni, resurse umane, suport clienţi şi project management. Ei automatizează procesele repetitive, analizează datele şi oferă recomandări inteligente care cresc productivitatea şi reduc costurile. În acelaşi timp, aceşti agenţi reprezintă o bază solidă de la care pornim pentru a dezvolta soluţii personalizate, adaptate fiecărui client. Niciun agent nu este perfect pentru toţi, dar fiecare oferă o imagine clară a potenţialului pe care îl poate aduce AI-ul într-o afacere, urmând ca ulterior să construim exact pe nevoile şi obiectivele specifice ale companiei”, a explicat Marius Drenea.
El a adăugat că majoritatea partenerilor cu care discută WebitFactory activează în industrii precum construcţii, logistică, retail, producţie şi servicii financiare, unde impactul automatizării se simte imediat în eficienţă şi profitabilitate.
„Dinamica portofoliului a rămas constantă în ultimii ani. Clienţii noştri provin dintr-un mix variat de industrii: retail, e-commerce, construcţii, logistică, producţie, servicii financiare, health şi entertainment. Aproximativ 40% dintre ei sunt din România, iar restul din ţări precum Brazilia, Marea Britanie, Franţa, Elveţia şi alte pieţe europene. Această diversitate ne permite să adaptăm soluţiile la contexte de business diferite şi să creăm produse scalabile, relevante pe mai multe pieţe.”
Proiectul de dezvoltare a celor 90 de roboţi inteligenţi a pornit în urma mai multor discuţii cu antreprenori români, a mai spus Marius Drenea.
„Am observat că provocările lor se repetă: lipsa timpului, procese manuale şi resurse limitate. Totodată, am remarcat şi o anumită reticenţă în adoptarea noilor tehnologii, cauzată mai degrabă de lipsa de cunoştinţe şi teama de complexitate. Prin acest proiect ne propunem şi să educăm antreprenorii români, arătându-le că implementarea AI-ului poate fi simplă, rapidă şi cu beneficii imediate. În acest moment, ne concentrăm pe piaţa din România, unde dorim să accelerăm digitalizarea şi să demonstrăm impactul real al automatizărilor, urmând ca pe viitor să extindem conceptul şi pe alte pieţe.”
Echipa WebitFactory este una multidisciplinară, a menţionat Marius Drenea, fără a oferi informaţii despre numărul de angajaţi pe care îl înregistrează compania.
„Am organizat workshopuri interne, iar fiecare membru are capacitatea de a dezvolta aproape orice tip de agent AI. În plus, avem o divizie specializată dedicată implementărilor complexe, care se ocupă de proiecte enterprise şi integrări avansate cu infrastructura tehnologică a companiilor. Această echipă asigură scalabilitatea şi calitatea fiecărui proiect. Colaborăm cu parteneri validaţi care ne ajută să extindem rapid echipa atunci când este nevoie. Suntem mereu deschişi la noi talente, mai ales în zona de AI engineering, product design şi integrare software.”
Deşi se vorbeşte deja de câţiva ani despre AI, cofondatorul WebitFactory spune că încă există un nivel de reticenţă în rândul antreprenorilor români cu privire la implementarea inteligenţei artificiale, care vine mai mult din faptul că la întrebări precum - Ce se întâmplă dacă AI-ul greşeşte? sau Cum învăţ echipa să îl folosească? – încă nu au primit un răspuns.
„De aceea, abordarea noastră începe întotdeauna cu un proiect pilot de dimensiuni mici, care arată rapid impactul şi rezultatele concrete. După primele luni, reticenţa dispare, iar antreprenorii devin entuziasmaţi de potenţialul pe care îl aduce AI-ul în afacerea lor.”
Sfatul lui Marius Drenea pentru antreprenorii din România privind implementarea şi utilizarea AI-ului şi altor soluţi software este simplu - orice automatizare care aduce beneficii clare şi măsurabile merită implementată.
„Nu este nevoie ca proiectul să fie mare pentru a fi valoros. De multe ori, cele mai bune rezultate vin din abordarea „low hanging fruits”, adică din soluţii mici şi uşor de pus în practică, care aduc un impact rapid şi vizibil imediat. Este important ca antreprenorii să nu se lase prinşi în proiecte prea complexe înainte de a vedea rezultate concrete, pentru a evita risipa de timp şi resurse”, a explicat Marius Drenea.
Compania WebitFactory a închis anul 2024 cu afaceri de aproximativ 1 milion de euro, iar pentru anul în curs reprezentanţii companiei estimează o creştere de 15% a cifrei de afaceri.
„Ne aşteptăm la o creştere de aproximativ 15% în 2025, bazată pe proiectele şi parteneriatele aflate acum în dezvoltare. Pentru 2026 estimăm o creştere accelerată, odată cu maturizarea şi concretizarea noilor parteneriate, dar şi cu lansarea noilor soluţii AI, unde deja observăm un interes ridicat şi o cerere în creştere din partea companiilor care vor să colaboreze cu noi.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













